
[ Komentář přidal: zelvotron: po prosinec 27, 2010 11:55 ]
Odděleno z tématu Nová Lada Niva.
Moderátor: Moderátoři
Pamatuji se, že kolem roku 1987 stál cca 10.000,- Kčs kompletní nový motor 1200 ccm na žigulíka. To byly tak 3 platy.JmJ píše:Docela by me zajimalo, kolik treba v roce 87 - 89 stal fungl novy karburator Ozon nebo Solex. Kolik prumernych mesicinich platu to delalo. Nemate nekdo povedomost o tomto udaji?
To je odvážné tvrzení. Moderní velkokapacitní letadla sice dosahují spotřeby kerosinu 4,3l/100km/osobu, ale malokapacitní i hodně přes 100l/100km/osobu. Pokud bych jel na dovolenou moderním autem (třeba Toyota Prius), dosáhl spotřeby 4,3l/100km a byl v autě sám, mohl bych na tom být teoreticky podobně jako moderní velkokapacitní letadlo. Jenže emise nejsou jen CO2, letadlo, pokud vím, nemá katalyzátor a všechny škodliviny vypouští do atmosféry. Pokud by se mnou jela manželka, sebemodernější letadlo už v ekologii prohrává.Jelen píše:Letadlo je nejekologičtějším dopravním prostředkem na převezenou osobu.
veliz píše:Pamatuji se, že kolem roku 1987 stál cca 10.000,- Kčs kompletní nový motor 1200 ccm na žigulíka. To byly tak 3 platy.
Vycházel jsem z údajů dostupných na internetu, kde se uvádí, že průměrná spotřeba moderních velkokapacitních letadel je 4,3l/100km/osobu. Nižší spotřebu jsem nikde nenašel. Nicméně ikdyby spotřeba letadla byla 3,2l/100km/osobu, asi nebude velký problém dosáhnout třeba starším Fordem Galaxy TDi spotřeby 1,5l/100km/osobu, pokud v autě bude čtyřčlenná rodina.Jelen píše:veliz, ty počty mi nesedí