2103 - Jahůdka - lahůdka
Moderátor: Moderátoři
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
ja som poznal jedného chlapíka kolo 50tky a ten mal tiež také krátke fúzy ako Hurikán ale vždy za tými fúzami mal niečo ukryté nejaký vtip, huncúctvo a tak. usmieval sa a pri tom vedel svoje
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Protáhnout pod braduHurikán píše:Já vím. Chtěl by pořádně zvětšit, že?
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Protáhnout pod bradu, oholit hlavu, přibrat tak 20 kilo a nějaký pořádný tetování na pleš, to by byl chlapec, radost pohledět.
Každopádně Jahoda moc pěkná, to auto je prostě krásný. Nejhezčí je ta fotka "Podvečer na zámku v Bartošovicích."
Každopádně Jahoda moc pěkná, to auto je prostě krásný. Nejhezčí je ta fotka "Podvečer na zámku v Bartošovicích."
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Tyto stylové fotky se mi líbí. Pomalu začínám přemýšlet, jak taky takové fotky sebe sama pořídit.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Jelen píše:Protáhnout pod bradu, oholit hlavu, přibrat tak 20 kilo a nějaký pořádný tetování na pleš, to by byl chlapec, radost pohledět.
Každopádně Jahoda moc pěkná, to auto je prostě krásný. Nejhezčí je ta fotka "Podvečer na zámku v Bartošovicích."
Dík.
Jo, to by byla paráda. Až je budeš mít, bude to s těmi mými pěkné pologenerační srovnání. Já v dozvuku počátku 70. let a Ty v typických osmdesátkách. Úplně to vidím. Chce to botasky, bílé ponožky, rifle, jeansovou košili, těsnou riflovou bundu a pěkně načesat vlasy. K tomu na ruku držící stříbrný Tesla Condor chromované digitálky a na nos zrcadlové sluneční brýle. To by byla nááádhera!radek mb píše:Tyto stylové fotky se mi líbí. Pomalu začínám přemýšlet, jak taky takové fotky sebe sama pořídit.
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Radost koukat na fotky, stylovka v každém detailu ! Hurikáne, fotíš na diafilm ?
.. jináč jsme kdysi takhle vyrazili v bandě se Š Octavia a Š 120 do Polska. A když do Polska, tak stylově ! Kamarád to uvedl slovy "hoši, náš vzhledový ideál je pornoherec z NDR 80. let". Takže kníry, zrcadlové brýle, šílené košile ... ježiš to byl šílený trip
.. jináč jsme kdysi takhle vyrazili v bandě se Š Octavia a Š 120 do Polska. A když do Polska, tak stylově ! Kamarád to uvedl slovy "hoši, náš vzhledový ideál je pornoherec z NDR 80. let". Takže kníry, zrcadlové brýle, šílené košile ... ježiš to byl šílený trip
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
ja mám doma takú peknú bundu do pása z 80tych rokov. zkombinovať to s peknou košeľou kravatou, nejaké texasky, rifle z tuzexu ladu jak doplnok a vyhrám každú súťaž na retro diskotéke :p
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Už vidim, jak všichni dojedou na sraz...
(Že bych oprášil plesnivou džízku?)
(Že bych oprášil plesnivou džízku?)
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Neříkej dvakrát, v podstatě už teď mi vrtá hlavou, kde ty hadry, popsané Hurikánem, seženu.Marťas píše:Už vidim, jak všichni dojedou na sraz...
(Že bych oprášil plesnivou džízku?)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Jééé, to je ale pěkné připomenutí. První (a zatím nejlepší) ročník Classic Show na brněnském výstecu.
Jinak jsem svoje auto náhodně našel už na hodně různých webech. Holt šotouši jsou všude.
DRESDEN podruhé
Po velmi pozitivních zkušenostech s minulou návštěvou letního srazu německého Lada-Welt klubu, blíže viz zde, jsme se rozhodli si účast zopakovat. Přípravy této akce se řešily zde. Od srazu sice již uplynulo hodně pátků, ale teprve teď jsem se dostal ke zpracování fotek. A protože se našla i trošička volného času, rozhodl jsem se napsat i malou reportáž, byť je to, jak se říká, s křížkem po funuse. Jelikož ale jiné přísloví říká, že lépe pozdě, nežli vůbec, tak aspoň takto. Sice jsme si pro naši druhou návštěvu nevybrali Jahodu, ale i tak tuto reportáž dám sem. Aspoň se tohle téma zvedne ode dna sekce. Nuže, vydejme se proti proudu času...
Tentokrát naše účast na srazu začíná, trošku netypicky, již v Brně. Ne, nejde o protimluv. Ve čtvrtek 4.8. v podvečer totiž do Brna přijíždí malá kolona čtyř žigulíků z německého Lada-Weltu. Vrací se ze společné dovolené z rakouských Korutan. Jedeme se s nimi přivítat do hotelu a domlouváme se na plánu cesty. Zjišťujeme, že Christian nejede svým autem, ale předváděcí Kalinou kombi. Tu má zapůjčenou od německého zastoupení Lady. Během cesty dělá propagaci, ale zejména testuje auto v ostrém provozu. Výsledek testu bude využit jak pro Ladu De, tak i pro články v motoristických časopisech. Názorná ukázka toho, jak by se měly věci dělat.
Druhý den ráno, v pátek 5.8., vyrážíme od Hotelu Myslivna. Projíždíme částí starého přírodního Masarykova okruhu, kde jezdila taková esa, jako Chiron, Nuvolari, Farina, atp. Protahujeme se Brnem a vyjíždíme směrem na Svitavy - Hradec Králové - M. Boleslav - .... Němci mají dálnic už dost a rádi se podívají i po naší zemičce. Nám mimodálniční trasa taky vyhovuje víc. Na Kolibě před Hradcem se zastavujeme na oběd. Lady, zejména ty německé, budí na parkovišti zaslouženou pozornost.
Zastávka v Hřensku
Další zastávku děláme v Boleslavi. Jdeme se mrknout do muzea, či spíše jeho torza. Většina věcí je nastěhovaná v depozitáři. Zaujme mě Octavia combi, či spíš její zpětné zrcátko. Překračuji hrazení a jdu blíž. Ano, mám pravdu. V muzeu osadili na Oktávku ladazrcátko z nulajedničky! Následně na autě podobných "nepřesností" zjišťuju daleko víc. Vrcholem všeho jsou hliníkové prahové lišty. Místo leštěného hliníku je na nich stříbrný komaxit. poté, co si někteří z naší výpravy kupují od značně neochotné obsluhy v informacích pár drobností, pokračujeme směrem na Děčín.
Výhled z apartmánu
V podvečer přijíždíme do nám již známého penzionu Am Bergwald. Jelikož jedeme nulapětkou, tak tentokrát nepotřebujeme, tak jako před rokem, spát co nejblíž Jahodě. Neodmítáme tedy velmi milé gesto a přijímáme ubytování v luxusním apartmánu s výhledem na údolí. Na společné večeři se od organizátorů dozvídáme, že nás druhý den čeká velmi náročný program a tak se moc nezdržujeme a jdeme brzo spát.
Plácek před penzionem
V sobotu brzy ráno vstáváme a jdeme na snídani, tvořenou bohatými švédskými stoly. Po snídani si prohlížíme vozbu na parkovišti a čekáme na příjezd posledních účastníků, kteří nespali v penzionu, tak jako my. Plácek se postupně plní. Z Čech přijíždí Valda1971 se svými kamrády. Největší pozornost však svým příjezdem vzbuzuje Martin. Přijíždí totiž se svou zcela novou nulasedmičkou. Okamžitě je obklopen houfem zvědavých ladamaniaků.
Martinova funglová nulasedmička
Jak se později dozvídáme, jde o kus z poslední série vyrobené v Togliatti těsně před ukončením výroby. Členové německého ladaklubu se domluvili a vytvořili takovou objednávku, že naplnili celý jeden závoz Lady De. Většina z nich si auta nechala u dovozce profesionálně individuálně upravit. Martin si nechal snížit podvozek, upravit brzdy a ještě pár dalších věcí. Opět jde o ukázku toho, že když se chce, tak věci jdou.
Čekání na zbytek kolony
Po příjezdu posledního opozdilce vyrážíme v koloně od penzionu Am Bergwald přímo do Drážďan. Jelikož jsme trasu minulý rok jeli vícekrát, nejde pro nás o nic nového. Naopak porovnáváme změny. V Pirně na semaforech se naše kolona trhá. Zvolňujeme a pokračujeme dál. Na začátku Drážďan zastavujeme a dáváme jednotlivé části kolony opět dohromady. V kompaktním útvaru přijíždíme na parkoviště u Gläserne Manufaktur.
Na parkovišti před manufakturou
Po zaparkování vyrážíme do blízkého městského parku, kde jezdí úzkorozchodný vláček. Jeho největší zvláštností je, že jej téměř výhradně obsluhují děti. Nasedáme a projíždíme parkem na opačný konec, kde vysedáme, dostáváme občerstvení a máme osobní volno.
Vláček
Procházíme se parkem a obdivujeme krásný barokní zámeček. Poznenáhlu se obloha zatahuje zlověstnými, ocelově šedými až černými mraky. Začínáme se lehce obávat chvil budoucích, neboť deštníky jsme samozřejmě nechali v autě. Naštěstí se vše odbyde jen několika přeháňkami. Mezitím už ale houká vláček a my se vracíme na parkoviště k autům. Tím ale jen procházíme a jdeme do Gläserne Manufaktur. Zde nás čeká prohlídka této chlouby koncernu VW. Za bonus s přidanou hodnotou považuju fakt, že naše skupinka čechů dostává česky hovořícího průvodce. Jak posléze zjišťuju, jde o docela sympatickou slečnu, pocházející z jedné mě známé vesnice poblíž Brna. Jak je ten svět malý.
Zámeček v městském parku
Přestože se návštěvníka jak forma prohlídky, tak i pojetí budovy jako takové snaží silně ohromovat na každém kroku, na většinu z nás to vůbec nepůsobí. Na závěr prohlídky jsme měli možnost navštívit VIP showroom a prolézt si do detailu všechny nejvyšší modely koncernu s maximální výbavou. V praxi jde jen o vozy značek Audi a VW. Zaměstnanci jsou z nás po chvilce v šoku, protože jak my, tak zejména němečtí účastníci nešetří kritikou a s obrovskou dávkou ironie a sarkasmu vystavené kusy komentujeme a srovnáváme s Ladou. To vše za velkého smíchu. Asi na nás budou dlouho vzpomínat. K nákupu nějakého werglu výšezmíněného koncernu nás návštěva zcela jistě nepřesvědčila, ale jako zkušenost to bylo velmi dobré. Člověk měl možnost se detailně a v klidu podívat do míst, kde masírují ego případných kupců těchto vraků.
Vysílení prohlídkou manufaktury nasedáme do aut a vyjíždíme z Drážďan. Stoupáme klikatícími se silničkami, zalitými zlatavými paprsky pozdního odpoledního slunce do kopců nad městem. Po několika kilometrech přijíždíme do vesničky k místnímu SDH. Vcházíme do prostorného sálu. Uprostřed je velká slavnostní tabule a při jedné stěně se nad lihovými kahany v nerezových mísách přihřívá námi toužebně očekávaný oběd. Výběr je vskutku bohatý a přestože si mnozí z nás opakovaně přidává, není téměř šance ochutnat všechno.
To si pošmáknem
Po velmi chutném a bohatém jídle ještě chvíli sedíme a povídáme si. V sále to hučí jako v babylonské věži směsí němčiny, ruštiny, češtiny a občas i angličtiny. Mezitím venku zapadlo slunce a pomalu se šeří. Pomáháme uklízet sál a posléze jdeme k autům. Přestože je již značně šero, téměř tma, čeká nás ještě jeden bod dnešního programu. Dalo by se říct, že třešnička na dortu.
Festung Königstein
Oklikou mimo města a vesnice jedeme k Festung Königstein. Kolona Žigulíků, plazící se již za úplné tmy po úzkých lesních silničkách, jako přízračný tajemný rudě zářící had, má obrovské kouzlo. Míjíme záchytné parkoviště pod hradem a suverénně projíždíme několika zákazy vjezdu. Parkujeme až těsně u brány hradu, kam se normálně autem vůbec nesmí. Zde na nás již čeká stylově oblečený kastelán.
U vstupu do hradu každý z nás dostává zapálenou starobylou lucernu. Až ji dostaneme všichni, tak kastelán zavírá bránu a vypíná osvětlení. Začíná kouzelná noční prohlídka hradu, kde jediným světlem je svit měsíce a mihotavé plamínky několika desítek luceren. Postupně procházíme hradem, nádvořími, sklepeními a já už ani nevím, čím vším ještě. Průvodce do nás doslova hrne mnoho velmi zajímavých informací. Detaily vynechám, protože už si ne všechny pamatuju, ale hlavně by vydaly na celý další článek.
Noční prohlídka hradu za svitu luceren
Blíží se půlnoc a před námi se zjevuje světlá rohová věž, z jejíchž zdobných oken vychází omamná záře z křišťálových lamp a lustrů. Po téměř dvouhodinové procházce zcela temným hradem obrovský kontrast. Necháváme lampy venku, vcházíme dovnitř a sedáme si kolem stolu prstencového tvaru. Kastelán nás ještě zásobuje posledními informacemi. V tom na věži začnou odbíjet hodiny a ......... kouzlo je zde. Pod stolem to cvakne a podlaha uprostřed stolu zmizí. Nahýbáme se a vtom vidíme, jak se k nám z velké hloubky něco blíží. Mrká to na nás mnoha světýlky. Po chvilce zjišťujeme, že se k nám blíží stůl. Tedy jeho střední část. No a na něm svíčky a skleničky s aperitivem. Vskutku parádní číslo! Připíjíme si, řidiči samozřejmě nealkem a děkujeme průvodci za nevšední zážitek. Pomaličku odcházíme k autům. Čeká nás ještě poměrně dlouhá cesta na penzion, kam přijíždíme v pozdních nočních hodinách velmi příjemě unavení.
Zlatý hřeb dne, resp. večera
Druhý den v neděli všichni vstáváme o dost později, než obvykle. Po snídani ještě chvíli klábosíme, ale jelikož čas je neúprosný, se všemi se loučíme. Zejména potom s organizátory, kteří opět prokázali velké umění a připravili pro nás krásný sraz s nevšedními zážitky. Ještě jednou díky!
Festung Königstein v noci ...
Jelikož nás při noční prohlídce hrad Königstein skutečně nadchnul, vyrážíme opět k němu s cílem prohlédnout si jej pořádně i za denního světla. Tentokrát parkujeme na záchytném parkovišti a jedeme autobusem na hrad. Po vystoupení zjišťujeme, že se mezitím opět zatáhlo a obloha nevěstí nic dobrého. Po čase začíná i pršet. Nakonec tedy měníme plán, prohlížíme si zběžně hrad jen zvenčí a jdeme zpátky k autu.
... a ve dne
Vyrážíme na cestu domů. Rozhodujeme se, že tentokrát vyzkoušíme dálniční variantu a tak jedeme přes Ústí n. Labem a Prahu až domů. Celou cestu prší a je zima, tak se ani nikde nezastavujeme. Téměř celou dobu na dálnici auto ženeme, jak jen to jde. Od Ústí do Prahy je to do kopečka a moc se třináctce nechce. Za Prahou, po přejetí kopečků se ale daří auto rozvášnit tak, že ručička rychloměru opouští cejchovanou část stupnice. Drtivou většinu doby se nám daří držet se v levém pruhu, což mnoho předjetých řidičů jen těžko chápe. Je mě jasné, že úchvatné spotřeby 6,5/100 cestou do Drážďan nedosáhnu, ale ta sranda za to stojí. Navečer přistáváme v Brně se spotřebou 9,1, což vzhledem ke stylu jízdy považuju za výbornou hodnotu.
Jsme unavení, ale nelitujeme toho. Jakmile to půjde, pojedeme opět!
Kompletní fotogalerii z této akce najdete zde.
Tentokrát naše účast na srazu začíná, trošku netypicky, již v Brně. Ne, nejde o protimluv. Ve čtvrtek 4.8. v podvečer totiž do Brna přijíždí malá kolona čtyř žigulíků z německého Lada-Weltu. Vrací se ze společné dovolené z rakouských Korutan. Jedeme se s nimi přivítat do hotelu a domlouváme se na plánu cesty. Zjišťujeme, že Christian nejede svým autem, ale předváděcí Kalinou kombi. Tu má zapůjčenou od německého zastoupení Lady. Během cesty dělá propagaci, ale zejména testuje auto v ostrém provozu. Výsledek testu bude využit jak pro Ladu De, tak i pro články v motoristických časopisech. Názorná ukázka toho, jak by se měly věci dělat.
Druhý den ráno, v pátek 5.8., vyrážíme od Hotelu Myslivna. Projíždíme částí starého přírodního Masarykova okruhu, kde jezdila taková esa, jako Chiron, Nuvolari, Farina, atp. Protahujeme se Brnem a vyjíždíme směrem na Svitavy - Hradec Králové - M. Boleslav - .... Němci mají dálnic už dost a rádi se podívají i po naší zemičce. Nám mimodálniční trasa taky vyhovuje víc. Na Kolibě před Hradcem se zastavujeme na oběd. Lady, zejména ty německé, budí na parkovišti zaslouženou pozornost.
Zastávka v Hřensku
Další zastávku děláme v Boleslavi. Jdeme se mrknout do muzea, či spíše jeho torza. Většina věcí je nastěhovaná v depozitáři. Zaujme mě Octavia combi, či spíš její zpětné zrcátko. Překračuji hrazení a jdu blíž. Ano, mám pravdu. V muzeu osadili na Oktávku ladazrcátko z nulajedničky! Následně na autě podobných "nepřesností" zjišťuju daleko víc. Vrcholem všeho jsou hliníkové prahové lišty. Místo leštěného hliníku je na nich stříbrný komaxit. poté, co si někteří z naší výpravy kupují od značně neochotné obsluhy v informacích pár drobností, pokračujeme směrem na Děčín.
Výhled z apartmánu
V podvečer přijíždíme do nám již známého penzionu Am Bergwald. Jelikož jedeme nulapětkou, tak tentokrát nepotřebujeme, tak jako před rokem, spát co nejblíž Jahodě. Neodmítáme tedy velmi milé gesto a přijímáme ubytování v luxusním apartmánu s výhledem na údolí. Na společné večeři se od organizátorů dozvídáme, že nás druhý den čeká velmi náročný program a tak se moc nezdržujeme a jdeme brzo spát.
Plácek před penzionem
V sobotu brzy ráno vstáváme a jdeme na snídani, tvořenou bohatými švédskými stoly. Po snídani si prohlížíme vozbu na parkovišti a čekáme na příjezd posledních účastníků, kteří nespali v penzionu, tak jako my. Plácek se postupně plní. Z Čech přijíždí Valda1971 se svými kamrády. Největší pozornost však svým příjezdem vzbuzuje Martin. Přijíždí totiž se svou zcela novou nulasedmičkou. Okamžitě je obklopen houfem zvědavých ladamaniaků.
Martinova funglová nulasedmička
Jak se později dozvídáme, jde o kus z poslední série vyrobené v Togliatti těsně před ukončením výroby. Členové německého ladaklubu se domluvili a vytvořili takovou objednávku, že naplnili celý jeden závoz Lady De. Většina z nich si auta nechala u dovozce profesionálně individuálně upravit. Martin si nechal snížit podvozek, upravit brzdy a ještě pár dalších věcí. Opět jde o ukázku toho, že když se chce, tak věci jdou.
Čekání na zbytek kolony
Po příjezdu posledního opozdilce vyrážíme v koloně od penzionu Am Bergwald přímo do Drážďan. Jelikož jsme trasu minulý rok jeli vícekrát, nejde pro nás o nic nového. Naopak porovnáváme změny. V Pirně na semaforech se naše kolona trhá. Zvolňujeme a pokračujeme dál. Na začátku Drážďan zastavujeme a dáváme jednotlivé části kolony opět dohromady. V kompaktním útvaru přijíždíme na parkoviště u Gläserne Manufaktur.
Na parkovišti před manufakturou
Po zaparkování vyrážíme do blízkého městského parku, kde jezdí úzkorozchodný vláček. Jeho největší zvláštností je, že jej téměř výhradně obsluhují děti. Nasedáme a projíždíme parkem na opačný konec, kde vysedáme, dostáváme občerstvení a máme osobní volno.
Vláček
Procházíme se parkem a obdivujeme krásný barokní zámeček. Poznenáhlu se obloha zatahuje zlověstnými, ocelově šedými až černými mraky. Začínáme se lehce obávat chvil budoucích, neboť deštníky jsme samozřejmě nechali v autě. Naštěstí se vše odbyde jen několika přeháňkami. Mezitím už ale houká vláček a my se vracíme na parkoviště k autům. Tím ale jen procházíme a jdeme do Gläserne Manufaktur. Zde nás čeká prohlídka této chlouby koncernu VW. Za bonus s přidanou hodnotou považuju fakt, že naše skupinka čechů dostává česky hovořícího průvodce. Jak posléze zjišťuju, jde o docela sympatickou slečnu, pocházející z jedné mě známé vesnice poblíž Brna. Jak je ten svět malý.
Zámeček v městském parku
Přestože se návštěvníka jak forma prohlídky, tak i pojetí budovy jako takové snaží silně ohromovat na každém kroku, na většinu z nás to vůbec nepůsobí. Na závěr prohlídky jsme měli možnost navštívit VIP showroom a prolézt si do detailu všechny nejvyšší modely koncernu s maximální výbavou. V praxi jde jen o vozy značek Audi a VW. Zaměstnanci jsou z nás po chvilce v šoku, protože jak my, tak zejména němečtí účastníci nešetří kritikou a s obrovskou dávkou ironie a sarkasmu vystavené kusy komentujeme a srovnáváme s Ladou. To vše za velkého smíchu. Asi na nás budou dlouho vzpomínat. K nákupu nějakého werglu výšezmíněného koncernu nás návštěva zcela jistě nepřesvědčila, ale jako zkušenost to bylo velmi dobré. Člověk měl možnost se detailně a v klidu podívat do míst, kde masírují ego případných kupců těchto vraků.
Vysílení prohlídkou manufaktury nasedáme do aut a vyjíždíme z Drážďan. Stoupáme klikatícími se silničkami, zalitými zlatavými paprsky pozdního odpoledního slunce do kopců nad městem. Po několika kilometrech přijíždíme do vesničky k místnímu SDH. Vcházíme do prostorného sálu. Uprostřed je velká slavnostní tabule a při jedné stěně se nad lihovými kahany v nerezových mísách přihřívá námi toužebně očekávaný oběd. Výběr je vskutku bohatý a přestože si mnozí z nás opakovaně přidává, není téměř šance ochutnat všechno.
To si pošmáknem
Po velmi chutném a bohatém jídle ještě chvíli sedíme a povídáme si. V sále to hučí jako v babylonské věži směsí němčiny, ruštiny, češtiny a občas i angličtiny. Mezitím venku zapadlo slunce a pomalu se šeří. Pomáháme uklízet sál a posléze jdeme k autům. Přestože je již značně šero, téměř tma, čeká nás ještě jeden bod dnešního programu. Dalo by se říct, že třešnička na dortu.
Festung Königstein
Oklikou mimo města a vesnice jedeme k Festung Königstein. Kolona Žigulíků, plazící se již za úplné tmy po úzkých lesních silničkách, jako přízračný tajemný rudě zářící had, má obrovské kouzlo. Míjíme záchytné parkoviště pod hradem a suverénně projíždíme několika zákazy vjezdu. Parkujeme až těsně u brány hradu, kam se normálně autem vůbec nesmí. Zde na nás již čeká stylově oblečený kastelán.
U vstupu do hradu každý z nás dostává zapálenou starobylou lucernu. Až ji dostaneme všichni, tak kastelán zavírá bránu a vypíná osvětlení. Začíná kouzelná noční prohlídka hradu, kde jediným světlem je svit měsíce a mihotavé plamínky několika desítek luceren. Postupně procházíme hradem, nádvořími, sklepeními a já už ani nevím, čím vším ještě. Průvodce do nás doslova hrne mnoho velmi zajímavých informací. Detaily vynechám, protože už si ne všechny pamatuju, ale hlavně by vydaly na celý další článek.
Noční prohlídka hradu za svitu luceren
Blíží se půlnoc a před námi se zjevuje světlá rohová věž, z jejíchž zdobných oken vychází omamná záře z křišťálových lamp a lustrů. Po téměř dvouhodinové procházce zcela temným hradem obrovský kontrast. Necháváme lampy venku, vcházíme dovnitř a sedáme si kolem stolu prstencového tvaru. Kastelán nás ještě zásobuje posledními informacemi. V tom na věži začnou odbíjet hodiny a ......... kouzlo je zde. Pod stolem to cvakne a podlaha uprostřed stolu zmizí. Nahýbáme se a vtom vidíme, jak se k nám z velké hloubky něco blíží. Mrká to na nás mnoha světýlky. Po chvilce zjišťujeme, že se k nám blíží stůl. Tedy jeho střední část. No a na něm svíčky a skleničky s aperitivem. Vskutku parádní číslo! Připíjíme si, řidiči samozřejmě nealkem a děkujeme průvodci za nevšední zážitek. Pomaličku odcházíme k autům. Čeká nás ještě poměrně dlouhá cesta na penzion, kam přijíždíme v pozdních nočních hodinách velmi příjemě unavení.
Zlatý hřeb dne, resp. večera
Druhý den v neděli všichni vstáváme o dost později, než obvykle. Po snídani ještě chvíli klábosíme, ale jelikož čas je neúprosný, se všemi se loučíme. Zejména potom s organizátory, kteří opět prokázali velké umění a připravili pro nás krásný sraz s nevšedními zážitky. Ještě jednou díky!
Festung Königstein v noci ...
Jelikož nás při noční prohlídce hrad Königstein skutečně nadchnul, vyrážíme opět k němu s cílem prohlédnout si jej pořádně i za denního světla. Tentokrát parkujeme na záchytném parkovišti a jedeme autobusem na hrad. Po vystoupení zjišťujeme, že se mezitím opět zatáhlo a obloha nevěstí nic dobrého. Po čase začíná i pršet. Nakonec tedy měníme plán, prohlížíme si zběžně hrad jen zvenčí a jdeme zpátky k autu.
... a ve dne
Vyrážíme na cestu domů. Rozhodujeme se, že tentokrát vyzkoušíme dálniční variantu a tak jedeme přes Ústí n. Labem a Prahu až domů. Celou cestu prší a je zima, tak se ani nikde nezastavujeme. Téměř celou dobu na dálnici auto ženeme, jak jen to jde. Od Ústí do Prahy je to do kopečka a moc se třináctce nechce. Za Prahou, po přejetí kopečků se ale daří auto rozvášnit tak, že ručička rychloměru opouští cejchovanou část stupnice. Drtivou většinu doby se nám daří držet se v levém pruhu, což mnoho předjetých řidičů jen těžko chápe. Je mě jasné, že úchvatné spotřeby 6,5/100 cestou do Drážďan nedosáhnu, ale ta sranda za to stojí. Navečer přistáváme v Brně se spotřebou 9,1, což vzhledem ke stylu jízdy považuju za výbornou hodnotu.
Jsme unavení, ale nelitujeme toho. Jakmile to půjde, pojedeme opět!
Kompletní fotogalerii z této akce najdete zde.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRESDEN podruhé
To je kolik? L.Hurikán píše:... Za Prahou, po přejetí kopečků se ale daří auto rozvášnit tak, že ručička rychloměru opouští cejchovanou část stupnice...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Moc pěkně napsané. Dovolím si několik osobních postřehů. První je, vzhledem k tomu, jak se zde dokolečka dohadujeme o (ne)činnosti CS AutoLada, přístup německého dovozce. Pochopil jsem, že o tom se nám nemůže snít ani v těch nejdivočejších a velmi bizarních snech.
Druhý postřeh je celková koncepce německých srazů. Nebyl jsem, ačkoliv jsem o tom vážně uvažoval, zatím na žádném. Předpokládám, že by se mi to líbilo, přesto si dovolím tvrdit, že bych nebyl tak nadšený jako vy. Osobně mi přišel jako nej sraz ten estonský, kde "není tolik kultury", leč zanechal ve mě nesmazatelné zážitky.
Každopádně je dobře, že prezentujete Ladaklub CS a dovolím si tvrdit, že jistě dobře, to se musí cenit.
Druhý postřeh je celková koncepce německých srazů. Nebyl jsem, ačkoliv jsem o tom vážně uvažoval, zatím na žádném. Předpokládám, že by se mi to líbilo, přesto si dovolím tvrdit, že bych nebyl tak nadšený jako vy. Osobně mi přišel jako nej sraz ten estonský, kde "není tolik kultury", leč zanechal ve mě nesmazatelné zážitky.
Každopádně je dobře, že prezentujete Ladaklub CS a dovolím si tvrdit, že jistě dobře, to se musí cenit.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: 2103 - Jahůdka - lahůdka
Další pohlazení po duši, takové pěkné čtení a podívání. Díky.