Niva vs UAZ
Moderátor: Moderátoři
Re: Niva vs UAZ
Nedá se srovnávat UAZ a Niva - jsou to dvě diametrálně odlišná auta jak koncepcí tak určením. Že vznikly zhruba ve stejné době je tak asi jediné, co mají společné. Niva vznikla primárně pro civilní trh, podniky, myslivce, na venkov kolchozníkům a já nevím komu ještě. UAZ je čistě vojenské auto, které bylo vyvíjené jako nástupce GAZ 69. UAZ tuhé nápravy - Niva jen zadní, UAZ rám - Niva samonoska, UAZ má papírově nosnost tunu (prakticky víc) - chtěl bych vidět tunu čehokoli v Nivě aby se to v terénu ještě někam hýbalo a hýbalo se to i za rok takového používání. Niva má "moderní" osobákový motor - UAZ má předpotopní ale absolutně spolehlivé a robustní OHV s kompresí 6.7 schopné jezdit i na vodu po holení. Lehni si pod Nivu a lehni si pod UAZ - hliník versus ocel, pružiny versus lisťáky, šrouby M8 versus M12. Je to prostě nebe a dudy. A podívej se na západní vojenské auta z té doby - taky to nebyla žádná hitparáda komfortu, designu a převratné výbavy nebo složitých technických řešení.
Jináč GAZ vs UAZ - motor SV vs OHV, nápravy UAZ jsou robustnější (4 satelity v koši difu místo 2 u GAZu, jiné poloosy), GAZ převodovka 3kvalt - UAZ 4 kvalt synchronizovaná, jiná redukční převodovka, odpojovače předních kol v nábojích u UAZu, jiné brzdy, jiné kola (GAZ 16", UAZ 15"), jiný rám, jiná kastle, GAZ pákové tlumiče - UAZ teleskopy ... vzájemně zaměnitelné jsou vpodstatě spíš drobnosti, jinak jsou to dvě úplně jiné auta. A i v rámci řady UAZu došlo během výroby ke spoustě na první pohled neviditelných změn, první verze měly motor z V21 s klasickým jednokomorovým karbecem, poslední 469 už měly na motoru spoustu dílů jiných, jinou kompresi, dvoukomorový karbec, elektronické zapalko, posilovač řízení, brzdy s posilovačem atd. Koncepčně zůstaly tyhle auta za celou dobu existence beze změny, ale co čekáš u vojenského (ruského) auta ? Každý rok nový facelift ? Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák
Jináč GAZ vs UAZ - motor SV vs OHV, nápravy UAZ jsou robustnější (4 satelity v koši difu místo 2 u GAZu, jiné poloosy), GAZ převodovka 3kvalt - UAZ 4 kvalt synchronizovaná, jiná redukční převodovka, odpojovače předních kol v nábojích u UAZu, jiné brzdy, jiné kola (GAZ 16", UAZ 15"), jiný rám, jiná kastle, GAZ pákové tlumiče - UAZ teleskopy ... vzájemně zaměnitelné jsou vpodstatě spíš drobnosti, jinak jsou to dvě úplně jiné auta. A i v rámci řady UAZu došlo během výroby ke spoustě na první pohled neviditelných změn, první verze měly motor z V21 s klasickým jednokomorovým karbecem, poslední 469 už měly na motoru spoustu dílů jiných, jinou kompresi, dvoukomorový karbec, elektronické zapalko, posilovač řízení, brzdy s posilovačem atd. Koncepčně zůstaly tyhle auta za celou dobu existence beze změny, ale co čekáš u vojenského (ruského) auta ? Každý rok nový facelift ? Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Niva vs UAZ
napsal jsi to dobre.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva vs UAZ
Je synchronizovaná? Měl jsem za to že původně nebyla.dvk píše: ...UAZ 4 kvalt synchronizovaná,...
...Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák
A to s tím TDíčkem, řídil jsem Huntera s motorem iveco tdi, tedy proč ne i u původně vojenských strojů?
Niva a UAZ mají ještě jednu společnou věc. Oba vozy jsou stále ve výrobě.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Niva vs UAZ
Mám pocit, že táta říkal něco o synchronech jen mezi 3-4.
Re: Niva vs UAZ
Synchrony u starých by měly být II. - IV., teď ty nové verze (Hunter, ..) plně synchronní pětikvalt.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva vs UAZ
Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Niva vs UAZ
s klasickou nivou to nejde porovnavat. Tam vzadu miesto nie je ziadne, ani na vysku ani na nohy.... a kufor asi ako yaris
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva vs UAZ
Myslím, že niva má ten kufor o trošiiičku väčší, ako yarko, ale keď má náhodou LPG v kufri, tak je to totál o ničom.
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva vs UAZ
No pokuď má i klasicka Niva o malo větši kufr jak Yaris, tak misto pro cestujici vzadu je určitě v Nivě horší
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Niva vs UAZ
Kdes na tu Nivu byl ? To tě nechali projet jen tak nebo ses dušoval, že si rozhodnutý ji koupit ? Zajímalo by mě porování s 2104, vnitřní místo, jízdní vlastnosti, celkový dojem ze zpracování ... ? Prostě povídej přehánějCrocodile píše:Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Niva vs UAZ
loni byla na sraze v MH taky si se mohl svést, okouknout ....................dvk píše:Kdes na tu Nivu byl ? To tě nechali projet jen tak nebo ses dušoval, že si rozhodnutý ji koupit ? Zajímalo by mě porování s 2104, vnitřní místo, jízdní vlastnosti, celkový dojem ze zpracování ... ? Prostě povídej přehánějCrocodile píše:Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
®; Člen LKCS
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva vs UAZ
Měl jsem cestu do Radíkovic - s AMC (madeinrussia.cz) spolupracuju - překlady do ruštiny, takže mi manažer nabídl svezení v 2131. http://www.madeinrussia.cz/news/novinka ... -niva-392/
Já jsem jim naopak prodal novou originál ruskou vojenskou beranici
Je to předváděcí auto, takže by neměl být problém se s nima domluvit a vyzkoušet si jízdu, pro kohokoli.
V porovnání s 2104 mi připadá užší, ale podobně dlouhá, má víc místa na nohy u zadních cestujících. Jízdní vastnosti - jel jsem s tim jen kousek, protože nebyl zrovna čas, motor šlape jako každá jiná 1.7, s posilovačem se až moc dobře zatáčí. Oproti 2104 je to víc takový masivní, vyšší auto. Zpracování, kromě jednoho růžku u blinkru, kde se objevila rez, celkem šlo, tlačítka jsou stejný jak ve 2104, volant taky, jen přístrojovka je jiná - jako u všech Niv.
Nevim jak je to u klasický nebo starší Nivy, ale tahle měla táhlo u řidiče na otevření kufru na dálku.
Vzadu je taky 3. brzdový světlo. Motor se tvářil normálně, je u něj stále i rezervní kolo.
A klasický žigulácký hever vyrobený v Uljanovsku (ale do UAZů se nedává, stejně jako motory z továrny UMZ, přitom je to do továrny UAZ pár metrů)
Kdybych si měl vybrat mezi trojicí Niva 5dv., UAZ Hunter a UAZ-452 Buchanka (se kterou jsem zatím nejel), tak jako pracovní vozidlo na náklady bych volil 452, jako auto do terénu ale i normální ježdění Hunter, když bych chtěl normální auto ale na občasný vození nákladu, tak dlouhou Nivu. Hunter má sice taky docela velkej kufr, ale nevim jak dobře by tam šly sklopit sedačky atd.
Já jsem jim naopak prodal novou originál ruskou vojenskou beranici
Je to předváděcí auto, takže by neměl být problém se s nima domluvit a vyzkoušet si jízdu, pro kohokoli.
V porovnání s 2104 mi připadá užší, ale podobně dlouhá, má víc místa na nohy u zadních cestujících. Jízdní vastnosti - jel jsem s tim jen kousek, protože nebyl zrovna čas, motor šlape jako každá jiná 1.7, s posilovačem se až moc dobře zatáčí. Oproti 2104 je to víc takový masivní, vyšší auto. Zpracování, kromě jednoho růžku u blinkru, kde se objevila rez, celkem šlo, tlačítka jsou stejný jak ve 2104, volant taky, jen přístrojovka je jiná - jako u všech Niv.
Nevim jak je to u klasický nebo starší Nivy, ale tahle měla táhlo u řidiče na otevření kufru na dálku.
Vzadu je taky 3. brzdový světlo. Motor se tvářil normálně, je u něj stále i rezervní kolo.
A klasický žigulácký hever vyrobený v Uljanovsku (ale do UAZů se nedává, stejně jako motory z továrny UMZ, přitom je to do továrny UAZ pár metrů)
Kdybych si měl vybrat mezi trojicí Niva 5dv., UAZ Hunter a UAZ-452 Buchanka (se kterou jsem zatím nejel), tak jako pracovní vozidlo na náklady bych volil 452, jako auto do terénu ale i normální ježdění Hunter, když bych chtěl normální auto ale na občasný vození nákladu, tak dlouhou Nivu. Hunter má sice taky docela velkej kufr, ale nevim jak dobře by tam šly sklopit sedačky atd.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Niva vs UAZ
Nebyli zrovna oni na sraze?
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva vs UAZ
Na jarním srazu jsem nebyl, ale co jsem koukal na fotky ze srazu, tak tam byli s Patriotem a zelenou Nivou
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Niva vs UAZ
poraďte mi, prosím, pro práci do lesa Niva nebo UAZ?
jaký je rozdíl mezi UAZ 469 a UAZ 469 BI?
Na co si dát při koupi pozor pokud je to od armády?
Děkuji?
jaký je rozdíl mezi UAZ 469 a UAZ 469 BI?
Na co si dát při koupi pozor pokud je to od armády?
Děkuji?