Jináč GAZ vs UAZ - motor SV vs OHV, nápravy UAZ jsou robustnější (4 satelity v koši difu místo 2 u GAZu, jiné poloosy), GAZ převodovka 3kvalt - UAZ 4 kvalt synchronizovaná, jiná redukční převodovka, odpojovače předních kol v nábojích u UAZu, jiné brzdy, jiné kola (GAZ 16", UAZ 15"), jiný rám, jiná kastle, GAZ pákové tlumiče - UAZ teleskopy ... vzájemně zaměnitelné jsou vpodstatě spíš drobnosti, jinak jsou to dvě úplně jiné auta. A i v rámci řady UAZu došlo během výroby ke spoustě na první pohled neviditelných změn, první verze měly motor z V21 s klasickým jednokomorovým karbecem, poslední 469 už měly na motoru spoustu dílů jiných, jinou kompresi, dvoukomorový karbec, elektronické zapalko, posilovač řízení, brzdy s posilovačem atd. Koncepčně zůstaly tyhle auta za celou dobu existence beze změny, ale co čekáš u vojenského (ruského) auta ? Každý rok nový facelift ? Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák
