lietadlá a všeličo okolo
Moderátor: Moderátoři
Re: lietadlá a všeličo okolo
JJ, Teepeeho obrázek je nějaký indisponovaný. Tož sem hodím nějaké funkční:
Moc pěkné je to. Snad půjdou v retrobarvách i dál. Rád bych viděl klasiku sedmdesátých let s krásným nápisem "OK - jet" na SOP.
Moc pěkné je to. Snad půjdou v retrobarvách i dál. Rád bych viděl klasiku sedmdesátých let s krásným nápisem "OK - jet" na SOP.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Je to moc hezké, i když modré éro je můj favorit. Ještě chybí OK-JET livery a bude to kompletka.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
S tím obrázkem je to divné, opravdu fungoval, pak jeho adresa nefunguje, našel jsem ho znovu a stejným způsobem ho dal do příspěvku, ale jestli mají nějakou dynamickou URL, tak nevydrží.
nevydržela. L.
nevydržela. L.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Nu ale díky Albertovi už víme, o co šlo Proč se vlastně vyvíjejí a mění nátěry, když už existujou takový krásný?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: lietadlá a všeličo okolo
Otázka je to docela legitimní. Dicbédě je to jako s módou v oblékání - někdo vlivný a "dynamický" přijde se světobornou (tedy většinou spíš blbou) myšlenkou na nějakou "modernu", která všem ukáže, jak je management potažmo společnost progresívní, ambiciózní...prostě úspěšná. A ti ostatní se zastydí a rychle začnou napodobovat, je to holt konkurenční boj a lidi-cestující se dokážou chytit i na větší hovadiny, než jen barvy a design letadla. Všichni chtějí být světoví a udržet se za každou cenu...Laďuša píše: Proč se vlastně vyvíjejí a mění nátěry, když už existujou takový krásný?
Ale faktem je, že povrchová úprava letadel se prostě opotřebovává a jednou za řadu let se obnovit musí. Pak jde už jen o to, jestli se tato nutnost využije třeba i kde změně firemních barev či markingu. Většinou se tak děje v souběhu s nějakým významným mezníkem ve vývoji letecké společnosti - změny obchodní orientace, nástupem nové generace letadel ap. Někdy je to ale třeba taky jediná utkvělá myšlenka nového šéfa, jak po sobě zanechat pomník (dluhy a krach se do toho nepočítají)
No abych to odlehčil - obě ty B737 jsou krásné, aerolinky mě tím opravdu potěšily. U mně je to samozřejmě asi ryzí nostalgie, i když si skutečně myslím, že tohle pomalování bylo a je stále velice slušivé, mělo i zdravou míru dynamiky, a potvrzovalo starou pravdu, že v jednoduchosti je krása i síla, a ani tradice není v letecké dopravě k zahození. Osobně preferuji červenou barvu, protože tu modrou mám spojenou ještě s érou pístových mašin, a červená přišla s nástupem proudových strojů k ČSA. A taky je ta barva veselejší
Zajímalo by mě, jaký názor na tento, dnes retrospektivní, firemní marking mají ostatní, zvláště ti generačně mladší, kteří jej v reálu nezažili a je to pro ně nové. Prostě - líbí x nelíbí? J.
Re: lietadlá a všeličo okolo
No není to úplně pravda, že červené vousy přišly s turbínama, protože IL-18 už měly červenou a měly vrtule. Ale je to takový přechod, protože jsou to turbovrtulové stroje. Konec konců, byly už na IL-14kách. A mezi modrou DC-3 a Modrou B-737 jsou taky rozdíly, stejné ty barvy nejsou, ty jsou stejné s modrou IL-14. A mě se právě nejvíc líbí ty na DC-3. Ještě by mohli udělat jednu jako OK-JET, co byl na 154kách a bude to paráda.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Ehm...píšeš správně, přišly s turbínami. A ty jsou, nemýlím-li se, i základní součástí turbovrtulových motorů. Takže ano, vyjádřil jsem se nepřesně, měl jsem asi napsat turbínových nebo reaktivních, ne proudových motorů. Ale to už zase slovíčkaříme Ten OK-JET by se mi taky docela líbil, ale myslím, že by na to byla potřeba nějaká delší mašina, nejsem si docela jist, zda by to buřtíkům slušelo.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Ty barvy přišly koncem roku 1957, ČSA pořídily první IL-18, tuším až v roce 1960, nebo 1961. Myslím si, že OK-JET by slušel i krátkýmu Boeignu, ale asi by se hodil víc na čtyřstovku, nebo na A-321 (ač mám rači Boeing, než Airbus, tak by tam mohly barvy vypadat nejlíp). Tady je taková malá simulace: http://www.planes.cz/cs/photo/1101578/a ... -prg-lkpr/ každopádně si ale myslím, že by to bylo hezký i na tý pětistovce.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Jj, docela dobrý, neprotestoval bych.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: lietadlá a všeličo okolo
Za mně líbí. Nejsem v letadlech zběhlej, ale je to pěkný.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Dnes ráno letím (spěchám ) na vlak a najednou mne do očí udeřilo něco nezvyklého nad Berounkou, honosně se to neslo s pomalou rozvážností a vypadalo to fakt monumentálně.
No a byli i tací, kteří na to byli připravení a vyfotili to:
http://www.planes.cz/cs/photo/1131211/a ... -prg-lkpr/
Edit: Zase nějak nevydržela adresa obrázku, jde o AN124-100, registrace UR-82029, 05.03.2012 ranní odlet po krátkém mezipřistání pro doplnění pohonných hmot
No a byli i tací, kteří na to byli připravení a vyfotili to:
http://www.planes.cz/cs/photo/1131211/a ... -prg-lkpr/
Edit: Zase nějak nevydržela adresa obrázku, jde o AN124-100, registrace UR-82029, 05.03.2012 ranní odlet po krátkém mezipřistání pro doplnění pohonných hmot
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: lietadlá a všeličo okolo
az budou letadla na ruzovo, tak je jasne, ci orientace se v letecke spolecnosti zmenila a kterym smeremjacek píše:Většinou se tak děje v souběhu s nějakým významným mezníkem ve vývoji letecké společnosti - změny (obchodní) orientace
VAZ 2104 1.3 1989
Re: lietadlá a všeličo okolo
Ta registračka byla určitě RU-..... a ne UR-.....Teepee píše:...jde o AN124-100, registrace UR-82029, 05.03.2012 ranní odlet po krátkém mezipřistání pro doplnění pohonných hmot
JmJ píše:az budou letadla na ruzovo, tak je jasne, ci orientace se v letecke spolecnosti zmenila a kterym smeremjacek píše:Většinou se tak děje v souběhu s nějakým významným mezníkem ve vývoji letecké společnosti - změny (obchodní) orientace
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Nojo, Ruslan bývá celkem často v Pardubicích. A tenhle má registraci UR, protože se jedná o ukrajinskou společnost Antonov design bureau. Častěji sem však lítá Volga-Dněpr airlines (reg. RA.....).
Více moje fotky z minulýho roku
http://crocodile.rajce.idnes.cz/LKPD15.1.2011/
Více moje fotky z minulýho roku
http://crocodile.rajce.idnes.cz/LKPD15.1.2011/
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: lietadlá a všeličo okolo
Teeepee má pravdu, Hurikáne. RU imatrikulace není, je jen RA. Klikni na obrázek a vše bude zodpovězeno.