NIVA1.7i, SPI GM; r.v.98 - zhasne a nenaštartuje
Moderátor: Moderátoři
Re: Niva nestartuje
Tak jsem přemýšlel, proč Niva:
-při -6°C startuje v pohodě
-při -15°C nastartovala jen tak tak
-při -20°C již nenastartovala...
...a dospěl k závěru, že příčinou by mohla být baterie. Při nízké teplotě zřejmě došlo k výraznému poklesu napětí a řídicí jednotka již nepracovala regulérně. Ta baterie je noname, bůhví, co tam na Mělníku strčili. Navíc má pouze 45Ah, což mi na motor 1,7 připadá málo.
-při -6°C startuje v pohodě
-při -15°C nastartovala jen tak tak
-při -20°C již nenastartovala...
...a dospěl k závěru, že příčinou by mohla být baterie. Při nízké teplotě zřejmě došlo k výraznému poklesu napětí a řídicí jednotka již nepracovala regulérně. Ta baterie je noname, bůhví, co tam na Mělníku strčili. Navíc má pouze 45Ah, což mi na motor 1,7 připadá málo.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Niva nestartuje
Je to velice pravděpodobné. Tento problém jsme řešili u řady 211x v http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... AD#p130247veliz píše:...a dospěl k závěru, že příčinou by mohla být baterie. Při nízké teplotě zřejmě došlo k výraznému poklesu napětí a řídicí jednotka již nepracovala regulérně...
Změřit by se to dalo také multimetrem s pamětí minima.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Niva nestartuje
45Ah je na Nivu urcite malo. mozna by stacila, kdybys ji bral na noc domu. ale v -20 asi hodne ztrati.
Me se do Nivy vesla 72Ah.
Me se do Nivy vesla 72Ah.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva nestartuje
Mám sice jen kombíka, ale baterku v něm mám 70 Ah a i při -20 sice startér točil tak 60%, ale na pátou otočku chytla.
Startoval jsem na benzín, na plyn jsem přepínal až mi od okna šel aspoň trochu teplý vzduch. L.
Startoval jsem na benzín, na plyn jsem přepínal až mi od okna šel aspoň trochu teplý vzduch. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Niva nestartuje
tak tak, mat v tejto zime 45ku to je tak do twinga....
mam 80ku v dobrej kondicii, ale ked par dni stoji.....
mam 80ku v dobrej kondicii, ale ked par dni stoji.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Niva nestartuje
Pětačtyřicítka v Nivě? To je snad F-tip. Se potom nediv, že to v mrazech nechce točit. Takovouhle malou baterečku jsme nikdy neměli ani ve staré Oktávce. Standard pro všechna naše vozidla je pětapadesát a víc.
Troufám si říct, že po výměně baterky za 55-70Ah bude vše OX.
Troufám si říct, že po výměně baterky za 55-70Ah bude vše OX.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva nestartuje
V nive mám nejakú ruskú 55Ah BATT, ktorá tam bola od kúpi auta (3 a pol roka), a chytá mi na brnk. Chytila dokonca po cca 3 týždennom státí v garáži (ale je tam aj tak zima).
45Ah baterku má oco v Pole, štartuje to OK, akurát po celodennom státi vonku trošku dlhšie točí až potom chytne.
45Ah baterku má oco v Pole, štartuje to OK, akurát po celodennom státi vonku trošku dlhšie točí až potom chytne.
Re: Niva nestartuje
inak k tej ruskej 55ke nemam vyhrady ani ja. Mam dve(z nivy a priory) a obe su este v dobrej kondicii(ta z nivy ma 6r). Ovsem nemam to v nive, uz len kvoli pridavnym svetlam, navijaku....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Niva nestartuje
Já k tomuto připíšu baterkovou zkušenost:
Je mi jedno, jestli je baterka 5-ti letá 44ka, nebo 8-mi letá 55ka, všechno mi v mrazu nastartuje. Klíčem k úspěchu je ale stav té baterky, míra opotřebení a stupeň nabití. Problém představují mimo jiné i tyhle vlastnosti baterky:
1) V mrazu při cca -20 totiž ta baterka má jen cca 40% kapacity,
2) Využitelná kapacita švihem klesá s proudovými nároky,
3) Pokud je vybitá, její vnitřní odpor je nehezký.
Příklad ze života byl, když mi kamarád volal, jestli bych mu nepřijel rozpohybovat krásnou 5ti letou oktávku. Baterka měla napětí naprázdno v -15° 12,0V. Světla ukrmila v pohodě. ale při startování šlo napětí na 3V.
Vzali jsme ji domů, během asi 4 hodin do ní dostali zhruba 10Ah (70ka baterka) a auto chytlo na brnknutí. Čili ohřát a dokrmit deficity.
Musím si najít, jaká je závislost svorkového napětí na teplotě... Totiž napětí považuju za silně nespolehlivý ukazatel nabití olověné baterky, ale ve skutečnosti to dává podle literatury jen asi 20 - 30% chybu.
Je mi jedno, jestli je baterka 5-ti letá 44ka, nebo 8-mi letá 55ka, všechno mi v mrazu nastartuje. Klíčem k úspěchu je ale stav té baterky, míra opotřebení a stupeň nabití. Problém představují mimo jiné i tyhle vlastnosti baterky:
1) V mrazu při cca -20 totiž ta baterka má jen cca 40% kapacity,
2) Využitelná kapacita švihem klesá s proudovými nároky,
3) Pokud je vybitá, její vnitřní odpor je nehezký.
Příklad ze života byl, když mi kamarád volal, jestli bych mu nepřijel rozpohybovat krásnou 5ti letou oktávku. Baterka měla napětí naprázdno v -15° 12,0V. Světla ukrmila v pohodě. ale při startování šlo napětí na 3V.
Vzali jsme ji domů, během asi 4 hodin do ní dostali zhruba 10Ah (70ka baterka) a auto chytlo na brnknutí. Čili ohřát a dokrmit deficity.
Musím si najít, jaká je závislost svorkového napětí na teplotě... Totiž napětí považuju za silně nespolehlivý ukazatel nabití olověné baterky, ale ve skutečnosti to dává podle literatury jen asi 20 - 30% chybu.
Re: Niva nestartuje
kedysi som vycital v nejakom socialistickom Stope, nieco v style - ked su teploty okolo -20 a auto nechce startovat treba zapnut na par minut parkovacky a potom startovat. Malo by to zahriat baterku, takze miesto toho aby ju parkovacky vybili, ju trochu ozivia.... osobne mi toto ale nikdy nezabralo
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Niva nestartuje
Ja som to testoval na felde pocas mrazov pred 2 tyzdnami. Tocilo to zivsie, ked som trochu podrzal zapnute dialkove svetla. Inak to pisu aj v navode na obsluhu pre 2105.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Niva nestartuje
Můžu potvrdit, taky jsem podle manuálu od 2105, nechal v -20 chvíly svítit světla a pak startoval a určitě točila líp...
Re: Niva 1.7i - nastartuje, po chvilce zdechne
Dalo to sice trošku práce, ale je to hotovo. Viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 24#p350124Petr HC píše:...Viz. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... A&start=90 zejména příspěvek z 8.1.2010. Myslím, že jsem žádal o přeřazení tohoto příspěvku do FAQ k čidlům, ale zatím se tak nestalo.
Re: Niva 1.7i - nastartuje, po chvilce zdechne
Tak Niva už šlape (pravda je to delší dobu - ale zapomněl jsem se ozvat).
Po vyreklamování prakticky novýho modulu zapalování, kdy poslali novej kus, naskočila Nivka jak za mlada. Sice nevím jak udělali emise, ale jezdí
Díky vše za rady.
Po vyreklamování prakticky novýho modulu zapalování, kdy poslali novej kus, naskočila Nivka jak za mlada. Sice nevím jak udělali emise, ale jezdí
Díky vše za rady.
Niva 1.7i - nestartuje
Zdravim vsetkych. Mam ladu Nivu 1.7i rv.2003.
Niva mi prestala startovat. Po zapnuti kluca sa palivove cerpadlo ozve. pri startovani nechce nabehnut motor.
Opatovne viem nastartovat iba tak, ze odpojim baterku na 10-15s, potom motor nastartuje hned na prvy pokus.
Druhy krat sa uz nastartovat neda, zase iba ked odpojim na chvilku bateriu.
Stretli ste sa uz niekto s niecim podobnym, pripadne viete mi poradit co stym?
Chybovy kod sa neda vyblikat, pretoze imobilizer bol odstrneni autorizovanym servis,
pri poruche palivoveho cerpadla.
servis vidim ako poslednu alternativu, no mozno nakoniec asi nevyhnutnost.
Dik
Niva mi prestala startovat. Po zapnuti kluca sa palivove cerpadlo ozve. pri startovani nechce nabehnut motor.
Opatovne viem nastartovat iba tak, ze odpojim baterku na 10-15s, potom motor nastartuje hned na prvy pokus.
Druhy krat sa uz nastartovat neda, zase iba ked odpojim na chvilku bateriu.
Stretli ste sa uz niekto s niecim podobnym, pripadne viete mi poradit co stym?
Chybovy kod sa neda vyblikat, pretoze imobilizer bol odstrneni autorizovanym servis,
pri poruche palivoveho cerpadla.
servis vidim ako poslednu alternativu, no mozno nakoniec asi nevyhnutnost.
Dik