Jinak zdravím maya, bylo to už v roce 2008
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátor: Moderátoři
Ahoj Mayo, pošli mi, prosím tě, pošli mi ten odkaz na fotky, jsem samozřejmě zvědavý. Hlavně proto, že součástí mé rady bylo, ať vyčkáš, že to pravé auto přijde. Dobře jsi udělal, kdybys tehdy koupil tu kraksnu, neměl bys asi tohle. Jinak první zpráva od tebe tehdy dorazila 28.12.2008. Mám ji ve zpráváchmayo456 píše:naozaj už v 2008? nie na konci 2008? lebo viem že dajak pol roka na to som kúpil svoju 01 ktorá ma 50 000 km, síce má pár škrabancov a cierne prahy ale je úplne v autentickom stave v akom zišla z linky. ak chceš môžem ti do SZ poslať odkaz na fotografickú dokumentáciua k tomu prípadu by som mal poznámku komu niet rady tomu niet pomoci
Sid píše:Ad1. Prípad Maya: Ja osobne keď vidím inzerát, kde je pekné auto za 1000 eur a mám o neho záujem, tak už na obhliadku idem s tisíc eurami a ak je to také, aké má byť, tak ho kúpim za cenu, ktorá bola pýtaná. Ja osobne keby predávam auto za nieakú sumu a príde mi tam niekto a začne mi vykladať, že mi za to dá len polovicu ceny, lebo to takú hodnotu nemá a mám byť podľa neho ešte rád, tak mu tiež riadne nadám a poženiem ho kade ľahšie. Keď na to niekto raz nemá, alebo nieje ochotný za to zaplatiť, tak načo sa ozýva a chodí na obhliadku???
Bezpečnost je pro mě to nejdůležitější co mi může auto nabídnout.Sid píše:. Za také peniaze sa dá kúpiť k primárnemu jazdeniu západná ojazdenina s množstvom elektronických a bezpečnostných nezmyslov, ale trebárs ja nechcem ani počuť, že by som mal takým krámom jazdiť. Raz mi to niekto doma navrhol a hneď bolo kriku.
Ako to že nejde o to či na to máš, alebo nemáš, chceš, alebo nechceš?mayo456 píše:sid: tu nejde ani tak o to či na to mám nemám, či chcem či nechcem ja, tu ide o to že to auto v rámci trhu takúto cenu nemalo a nikto ho za túto cenu nechcel a nie je to len o mojom neuváženom konaní v danom prípade. ja som len ponúkal trhovú cenu. že ty si ochotný dať za Ladu aj 50-100 000 je čisto tvoja vec a niekto by možno povedal že aj tvoja hlúposť keď auto v rovnakom alebo podobnom stave sa dá kúpiť podstatne lacnejšie. Ja som sa snažil poukázať nie len na cenu ale aj na dopyt na trhu a pravdu povediac zatiaľ ten dopyt na trhu nie je veľký.
S tímto NESOUHLASÍMmayo456 píše:V 90% prípadoch sa nikdy nevrátia peniaze investované do auta či už na jeho údržbu alebo renováciu ako veterána.
velice podobná je dnes situace u GAZ Volga 24. V podstatě neexistují, dobré kusy nejsou, a když jsou, nabízejí se za 200 tkč a více. Jenom v r. 1991 jich Rusové odvezli tisíce z taxislužeb v celé ČSSR. V našem podniku tehdy byly dvě, jedna r.v. 1974 a druhá r.v. 1988. Ta první, původní chromová, se prodávala za 10 000 Kčs na odpis. Vědět to tehdy, hned bych ji bral. Zrovna tak byla k mání chromka 613-ka z r. 1977. Stejný osud. Rovnou cestou do šrotu, Tak tam skončil i autobus ŠL 11 v zájezdové luxusní úpravě a sanitka Š 1203 z r. 1968.Vašátor píše: Ovšem podívejme se třeba na Tatru 603. Po převratu je nikdo nechtěl, končili ve šrotu, tisíce se jich vyvezli do zahraničí ... a dnes? Za šrot zapadlý v bahně je dnes reálná cena 50 000kč, za nádherný kus jsme na půl milionu...
Ačkoliv nechci rozvířit polemiku na toto téma, domnívám se, že toto tvrzení je hodně postavené na hlavu. Lze to chápat tak, že pokud mě něco baví, nehledím na vztah cena x užitná hodnota. To je ovšem nesmysl. věci mají svoji reálnou hodnotu, a přibytí nadhodnoty jenom tím, že to někoho baví, tak za to zaplatí majlant, je nereálné. To snad nějaký arabský šejk si může dovolit z plezíru přeplatit stokrát věc jenom proto, aby se on stal exkluzivním majitelem unikátu. Ovšem žigulíky nejsou diamant Koh-I-Noor. Tak či tak jde o spotřební věc, o automobil určený k přepravě lidí a předmětů, vyráběný ve své době v mnohamiliónových sériích. Jeho hodnota nikdy nemůže dosáhnout šesticiferných řádů (možná v daleké budoucnosti, ale to je otázka minimálně 30 let).Sid píše: Čo tým chcem povedať? Nerobím to preto, aby sa to oplatilo, alebo aby som ušetril, ale preto, že sa mi to páči, že ma to baví. Čiže nieje to len otázka peňazí, je to otázka chcenia.