Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od lionol »

Sleduji též vývoj téhle kauzy:

http://auto.bazos.cz/inzerat/14282284/V ... r-stav.php

Původní cena na Bazoši byla 80 000,- Kč. Prvního nabízejícího jsem naťuknul, byl to nějaký bazarista, odpověď byla naprosto nekompromisní: "cena je pevná, buď chcete, anebo nechcete".

Pak tohle auto spadlo na cenu 66 000,- Kč, a nějaký nešťastník jej nejspíš za tuto cenu koupil. Pak se tady na fóru i na Bazoši dalo najít za 60 tkč, no a dnes koukám, 50 tkč. Stále ještě není doba na spekulace s těmito auty, ti, kteří nakupují na kšeft, nejsou schopni prodat za tyhle peníze, protože sběratelé za tyto ceny nenakupují. Koupit žigula za šedesát s vizí, že ho střelím za sto, je prostě bláhovost.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=18&t=16893

Stejná záležitost i u té modré Lady z Pardubic. Byl jsem jedním ze zájemců u původního majitele, nynější nabízející mě přeplatil o 5 tkč, auto obratem ruky nabídnul sem. Smůla. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=18&t=16423
http://auto.bazos.cz/inzerat/14052126/p ... Z-2103.php
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Jelen »

Přesunuto ze sekce prodám. Příště, prosím, do správné sekce. Zdá se mi to auto předražený, to střešní okno tomu vzalo opravdu velkej kus hodnoty.
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od lionol »

Ahoj Jelene, díky za přesun, dal jsem to omylem do inzerátů :)
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Jelen »

Není zač. Každopádně auto je hezký, ale tuhle cenu fakt nemá. Škoda toho střešního okna a toho čehosi na předním blatníku, byl by to výstavní kus.
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od lionol »

Na obou předních blatnících jsou kotvy pro upevnění zpětných zrcátek pro karavan. Ano, tohle a střešní okno auto znehodnotilo. Autentický stav je nenávratně zničen.
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Pavel P
Příspěvky: 33
Registrován: sob bře 10, 2007 11:56
Bydliště: Brno

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Pavel P »

Mám dojem, že toto auto bylo úplně v prvopočátku nabízeno k prodeji i s tím karavanem za cenu tuším že i něco přes 100 000,- Kč za celou soupravu. Ale je to už min. přes rok. Tak si to přesně už nepamatuju.
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Sid »

Či to má, alebo nemá hodnotu je debatata na dlhé lakte. Pre nás konkrétne by bolo možno aj výhodné kúpiť tú oranžovú, odvŕtať plech strechy, zahodiť do šrotu. Potom z druhej strechy odvŕtať plech bez diery na strešné okno, nalepiť na výztuhy a pribodovať cez dierky po odvŕtaní. Brúsenie bodov do roviny by bola trocha pakáreň. Vzduchovou brúskou a rôznymi brúsnymi kamienkami. Potom nechať nastriekať. Najlepšie celé auto. Na bežné jazdenie by to bolo ok. Nezhumpľované auto, ktoré by po tomto zákroku stačilo len udržovať.
Lenže na bežné jazdenie už máme 2106, do ktorej teraz sypeme pomaly to, čo stojí tá oranžová len za výmenu a lak zhitých častí.
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Luky »

Palo, Máš pravdu, původně to prodával i stím karavanem za pořádný ranec.
Jinak je mi trochu smutno, když procitnu a uvědomím si, že i tak pěkný a ojediněle zachovaný žigulík může být prach prostá komodita :cry:
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Jelen »

Sid: ale já se bavím o hodnotě, ne o ceně. To auto nemá takovou historickou hodnotu, když za to bude někdo ochotnej dát to, co prodejce chce, pak ano, pro toho člověka to tu cenu má. Ale bude se prodávat dlouho. Hned se prodá auto, jehož cena je totožná s jeho hodnotou.
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Sid »

Hodnota je u takto zachovalých áut vždy vyššia ako cena, za ktorú sa predávajú. Je pravda, že strešné okno zničilo autenticitu vozu. Keď však rátam, čo stojí renovácia aj sebalepšieho kusu, tak prídem vždy k sume, ktorá je obdobná cene tej oranžovej. Že si niekto zapýta za auto, o ktoré sa staral roky nieje nič zlé, veď ho to stálo nieaké úsilie a aj nieaké peniaze. Tiež by som to spravil. Z pohľadu majiteľa auta sa na to dá dívať aj tak, že za tie prachy si to kúpi len človek, ktorému na tom záleží a auto bude v dobrých rukách.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Vašátor »

Na běžné ježdění není třeba dávat pryč střešní okno. Jenže na běžné ježdění se za tyto peníze dá koupit mnohem komfortnější vůz. Nemyslím si, že by dobové střešní okno výrazně sráželo historickou hodnotu vozu. Stejně tak úchyty pro větší zrcátka, které jsou rovněž ještě z dob komunismu. To je celkem nesmysl. Stejně tak si nemyslím, že kdyby tento vůz neměl střešní okno ani úchyty zrcátek (které tu haníte), byl by za tuto cenu prodejný. Za tuto cenu u nás prostě prodejný není i kdyby byl v sebe lepším stavu. Nebo mi snad budete tvrdit, že kdyby tento vůz byl v naprosto perfektním stavu, s 90 000km, koupil byste jej někdo?
Jenže třeba v Německu jsou tyto vozy prodejné za úplně jiné peníze než u nás. A to je třeba si uvědomit. Kdyby jej prodávající uměl nabídnout do Německa (což není jen o podání inzerátu), jistě by se za tyto peníze prodal. Před nedávnem jsem se dozvěděl o pánovi kdesi z Ivančicka, který vykupuje pěkné žigulíky pouze za účelem prodeje do Německa. Má tam své kontakty, žigulíky tam prodat umí a cena je samozřejmě naprosto někde jinde než v ČR. I můj bílý takto skoro dopadnul.
Dle mého názoru a zkušeností, se prodejní cena opravdu pěkných žigulíků, v takřka původním stavu, pohybuje kolem 30 000kč. Nebo co si o tom Lionole myslíš?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od lionol »

Vašátor píše:Na běžné ježdění není třeba dávat pryč střešní okno. Jenže na běžné ježdění se za tyto peníze dá koupit mnohem komfortnější vůz. Nemyslím si, že by dobové střešní okno výrazně sráželo historickou hodnotu vozu. Stejně tak úchyty pro větší zrcátka, které jsou rovněž ještě z dob komunismu. To je celkem nesmysl. Stejně tak si nemyslím, že kdyby tento vůz neměl střešní okno ani úchyty zrcátek (které tu haníte), byl by za tuto cenu prodejný. Za tuto cenu u nás prostě prodejný není i kdyby byl v sebe lepším stavu. Nebo mi snad budete tvrdit, že kdyby tento vůz byl v naprosto perfektním stavu, s 90 000km, koupil byste jej někdo?
Kupovat takové auto na běžné ježdění je holý nesmysl. Jak říkáš, za takové prachy dnes koupíš solidně ojeté 10 let staré auto s airbagem, ABS, klimatizací a podobnými vymoženostmi. Rovněž spotřeba vozu VAZ 2103 a pasivní a aktivní bezpečnost jsou dnes zcela mimo realitu. Střešní okno dle mého názoru dobové není, ale mohu se mýlit. Spíš vycházím z toho, že v 80. letech bylo střešní okno poměrně drahou záležitostí, pytel se střešními okny se roztrhl v 90. let, a to už nepovažuji za dobový doplněk. Jde však výhradně o mé soukromé vnímání, to zdůrazňuji. Navíc, v této věci mám já osobně zcela jasno - autentický stav vozu se rovná tomu stavu, jak bylo auto pořízeno + opotřebení provozem. Takto invazivní zásahy do karosérie jsou pro mě neakceptovatelné.

Upínáky zrcátek nikdo nehaní, měly svůj význam, ale neoddiskutovatelným faktem je, že bez zrcátek a bez karavanu jde již jenom o fragment původního funkčního řešení. I z tohoto pohledu lze tedy dne již mluvit o znehodnocení autentického stavu vozidla. Význam by měly v původní sestavě, ale karavan je již evidentně mimo hru, takže není co řešit.

Třeba pro mě by auto bylo za 50 tkč akceptovatelné i s 90 tkm, ale pouze v původním stavu. Za daných okolností bych o něj nejspíš nejevil zájem ani za výrazně nižší cenu.
Vašátor píše: Jenže třeba v Německu jsou tyto vozy prodejné za úplně jiné peníze než u nás. A to je třeba si uvědomit. Kdyby jej prodávající uměl nabídnout do Německa (což není jen o podání inzerátu), jistě by se za tyto peníze prodal. Před nedávnem jsem se dozvěděl o pánovi kdesi z Ivančicka, který vykupuje pěkné žigulíky pouze za účelem prodeje do Německa. Má tam své kontakty, žigulíky tam prodat umí a cena je samozřejmě naprosto někde jinde než v ČR. I můj bílý takto skoro dopadnul.
Dle mého názoru a zkušeností, se prodejní cena opravdu pěkných žigulíků, v takřka původním stavu, pohybuje kolem 30 000kč. Nebo co si o tom Lionole myslíš?
Prodejnost těchto vozů v Německu je zcela jiná kauza, než která se řeší zde na fóru. Dotyčný nabízí auto na českém trhu, je tedy nucen reflektovat možnosti a podmínky českého trhu. Takové ty výkřiky, co by za to dali jinde, mi připadají stejné, jako když jsme coby 17-letí kluci na intru komentovali odporný rýžový nákyp, který se nedal žrát, slovy "co by za to dala osmnáctiletá dívka v Nikaragui". Mělo to jedinou chybu, hladová (a díky tomu dajná) osmnáctka z rozvojové země nebyla dostupná, a tak jsme nedostali, co bychom rádi ... myšlenka ale byla stejná - za něco, co pro nás mělo nízkou hodnotu, bychom rádi dostali něco, co pro nás mělo hodnotu vysokou, na základě nouze druhého. Stejné je to s polemikou o cenách žigulíků v BRD. Nikdo dotyčnému nebrání inzerovat a prodávat v Německu.

S tvým posledním odhadem naprosto souhlasím, prodejní cena Lad v takřka původním stavu se opravdu pohybuje okolo 30 tkč. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že je to maximální cena, kterou jsem např. zaplatil za modrou 16-ku. A to jenom proto, že byla v absolutně původním stavu, dokonce ještě bez zadní mlhovky. Mám i další nabídky na podobně zachovalá auta, ale jakmile cena stoupá nad 30 tkč, můj zájem výrazně opadá.
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od Jakub Metelka »

Vašátor píše: Před nedávnem jsem se dozvěděl o pánovi kdesi z Ivančicka, který vykupuje pěkné žigulíky pouze za účelem prodeje do Německa.
Tuším o koho se jedná.Ten chlap pokud je to ten ,který se myslím je z Rosic a vlastní pohřební službu.
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od mayo456 »

pôvodne toto auto bolo inzerované aj na autobazareu.sk aj s tým karávanom za 120 000 Kč. podľa môjho názoru jedna vec je úsilie, môj vzťah k autu, peniaze ktoré som do neho vložil a druhá vec je, akú sumu za konkrétne auto môžem dostať. V 90% prípadoch sa nikdy nevrátia peniaze investované do auta či už na jeho údržbu alebo renováciu ako veterána. vo zvyšných 10% sa to dá ale do tejto kategórie by som zaradil obvzlášť exkluzívne auta a ruku na srdce, Lada do tejto kategórie nebude nikdy patriť. podobný prípad som zažil na začiatku roku 2009 v čase, keď som zháňal zachovalý žigulík 2101. O tomto prípade sme s Lionolom podrobne diskutovali v e-maily a tak si iste bude na tento prípad pamätať. V january 2009 sa na autobazareu.sk v sekcii veterány objavil inzerát kde predávajúci predával podľa fotiek zachovalého žigulíka 2101 z roku 77, s 130 000 km. auto malo robený nový lak avšak nebol to pôvodný továrensky odtieň, malo plastové puklice, znak z VAZ 2103 a prahové lišty osadené naopak ale nebolo to nič čo by sa nedalo vyriešiť. auto bolo inzerované za 30 000 Sk/1000 euro ale vzhľadom na to, že podľa fotiek vôbec nevizeralo zle a nebolo ani ďaleko od miesta môjho bydliska, rozhodol som sa, že sa na auto pôjdem pozrieť. auto som si obzrel, bolo skutočne v stave ako na fotkách, zo spodu bol robený nový nástrek, motoricky bolo v dobrom stave akurát tam bola trošku väčšia vôľa vo volante ale to by vyriešilo dotiahnutie šrúby na prevodovke riadenia. autu ak sa nemýlim končila STK alebo EK- nepamätám sa už presne ktoré z toho. majiteľovi som vysvetlil, že vzhaľadom na nastupujúcu krízu, celkový nezáujem o žiguli ako historické auto a jeho nepôvodný a neautenticky hoci udržiavaný stav pre mňa nemá vyššiu cenu ako 15 000 Sk/500 euro za čo po mne začal dobre že nie kričať a argumentoval to tým, že som mladý, že sa do žigulíkov nerozumiem a že do auta vrazil 25 000 Sk na nový lak a že ak som sa ja ozval tak rýchlo tak určite sa ozve niekto behom ďalších 3 dní a že auto predá. pokúsil som sa mu vysvetliť že fakt, že som prišiel behom niekoľkých dní je skôr náhoda resp. jeho šťastie ale nedal si vysvteliť fakty a tak som odišiel. inzerát som sledoval ďalej a postupne tam bola znižovaná cena lebo nikto o to auto nemal záujem až nakoniec bola znížená na 12 000 Sk/400 euro čiže keby ju bol predal mne tak ešte aj zarobí 3000 Sk. s Lionolom sme sa prostredníctvom e-mailu zhodli na tom, že som psotupoval správne a že nebola moja chyba že som majiteľovi ponúkol sumu ktorá sa zhodovala s realitou ale bola jeho chyba, že mal nereálnu predstavu a nedokázal odhadnúť jeho skutočnú cenu a potencial slovenského trhu a myslím si, že aj táto 2103 hoc je v peknom stave na pohľad je presne tento prípad.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Jak zbohatnout na prodeji VAZ 2103

Příspěvek od MartasBrno »

Mayo, zajímavé. Myslím ten příběh. Upřímně řečeno, mrzí mně, že lidi prostě neuhlídají situaci, nalejou do něčeho peníze a potom z nelogických důvodů jdou pod cenu. To, že šel pod svojí ceenu 25 000 za náklady na lak, je prohra. Ale hlavně je prohra to, že si to nerozmyslel a slevil. Mohl si to přece nechat a neprodávat to. Anebo má doma takový problémy, který si nedokáže vydupat, že mu ot stojí za deseti tisícovou ztrátu? Jestli, jo, je mi ho upřímně líto. Jestli ne, je hloupý, anebo má smůlu.To samé, že se prodávající podruhé neozve člověku s lepší nabídkou, kterého jednou odmítnul - asi si myslí, že si tím chrání svou čest, jenže pak se stejně doma tluče do hlavy... tak co je lepší...

Úplně k smíchu mi přijdou lidi, kteří nabídnou k prodeji auto, který ani není hezký, chtěj za něj 80 000 a chtěj to RYCHLE, protože jim ZAVAZÍ a chtěj VYKLIDIT GARÁŽ. Že do konce měsíce MUSÍ PRYČ! Tak ať to hodí do sběru, když ji chtějí RYCHLE VYKLIDIT! Co je mi do toho... Nehledě na to, že za 80 000 šikovnej člověk možná postaví další garáž, když má kousek pozemku...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“