

Moderátor: Moderátoři
To nemůže být problém, jedna, maximálně dvě seance ve Středobodu spojené s konzultací dané problematiky s panem Vědcem a máš Nobelovku v kapseMacGyver píše: ... chce to nejdřív zmáknout termojadernou fůzi![]()
Z tohoto důvodu jsem se k tomuto problému nevyjadřoval. Snad je (v této době) určitým řešením hybrid, ale čistý provoz na aku ještě dlouho ani náhodou.Marek píše:To mi bude 75 let (pokud vůbec bude) a to mi Ladíku věř, že mi už bude úplně buřt, na jaká paliva jezdí auta.
Ani bych se nedivil, že už na něčem takovém pracuje. Ale o tom nám vyprávět asi nebude, stejně nestíháme sledovat jeho myšlenky. Já tedy určitě neKoko Loko píše:To nemůže být problém, jedna, maximálně dvě seance ve Středobodu spojené s konzultací dané problematiky s panem Vědcem a máš Nobelovku v kapse.
Jenom nevím, z jakého důvodu by měla být na benziňáky uvalená daň jako prase. Tedy vím, z pohledu vyděračského státu. Jenže to nemá žádnou technicky odůvodnitelnou logiku. A o ekologii to, jak sám správně píšeš, taky není.Laďuša píše:... baterie nezaberou většinu kufru, zatimco na benzíňáky bude daň jako prase a litr paliva bude nejmíň za stovku, tak se budu bavit pohledem na ty ortodoxní, jak se jim křiví tvář
A ekologie, to je zase něco úplně jinýho...
Do Chorvatska samozřejmě nepojedeš městským elektromobilem s dojezdem 150km. Tam pojedeš auťákem s malou nádrží vodíku a palivovým článkem (elektrochemické zařízení přeměňující chemickou energii paliva a okysličovadla na energii elektrickou). Ani to dobíjení nemusí trvat 12 hodin. To je tzv. pomalé nabíjení, které lze provést bez větších nároků na elektrorozvodnou síť a pro denní dojíždění do práce může být velmi výhodné. Rychlé dobíjení může trvat i jednu hodinu. Akumulátor se může i vyměnit, což by mohlo být rychlejší než natankování 40 l nafty. Akumulátory jsou těžké - pravda, ale rok od roku lehčí, navíc podstatné je, kolik váží celá pohonná soustava. Elektromotor je výrazně lehčí, menší, navíc vystačí s jednostupňovou převodovkou. Elektrický pohon ušetří nějaká kila i na menší karoserii při stejném prostoru pro cestující. Pohonné ústrojí a vlastně i celé auto bude výrazně levnější a bude znamenat průlom v cenách automobilů. O budoucnosti elektromobilů vůbec nepochybuji. Podle mého názoru se začnou prosazovat již za pár let a za 20 let zcela dominovat.Marek píše:
Neumím si představit naložit babu a děti do elektromobilu a jet do Chorvatska k moři na dovolenou. To tam pojedu týden, protože každých max. 150 km budu muset zastavit a 12 hodin dobíjet baterie. Dojedu tam, otočím se a pojedu týden zpátky, protože dovolenou mám na dva týdny. To je mi panečku výhodnost elektromobilů jako prase.