Paliho 2103
Moderátor: Moderátoři
Re: Paliho 2103
Jo, to já nevím. A taky by mě to docela zajímalo. Nechce to někdo změřit???
I když ono nejde jenom o otáčky. Srovnej si plochu lopatek a taky celkový příkon. Motor sahary má baj oko 100-200W, kdežto vrtule si při 5.000 otáčkách motoru vezme řádově nějaký ten kilowatt. Mám pocit, že je to něco kolem 2-4, tedy cca 3kW.
I když ono nejde jenom o otáčky. Srovnej si plochu lopatek a taky celkový příkon. Motor sahary má baj oko 100-200W, kdežto vrtule si při 5.000 otáčkách motoru vezme řádově nějaký ten kilowatt. Mám pocit, že je to něco kolem 2-4, tedy cca 3kW.
Re: Paliho 2103
no ano, ale o výkon v tomto prípade ide iba minimálne, prvoradý je samozrejme prietok vzduchu, čiže v nižších rýchlostiach hlavne otáčky vrtule/sahary. Ale to samozrejme vieš
Re: Paliho 2103
Pozor, právěže o výkon tady jde hlavně!! Výkon el. sahary totiž by oko odpovídá výkonu vrtule při lehce zvýšených otáčkách motoru. Tedy platí, že např. jeden kubík vzduchu/ minutu můžeš chladičem procpat buďto malým větrákem s velkými otáčkami, nebo velkým větrákem s malými otáčkami. V obou případech k tomu budeš potřebovat tentýž výkon, což je zhruba, tentýž příkon. Jenže s vyššími otáčkami motoru dál roste výkon vrtule a to až na několikanásobek výkonu el.sahary.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Paliho 2103
Zajímavá debata. Řekl bych, že saharu s elektromotorem vymyslel někdo tak, aby spolehlivě vystačila 99,999% uživatelů. To, že se někdo chová jinak, je jeho boj. Je fakt, že to zlepšení , který přinesla se nemusí jevit nijak výrazně, ale jestli je to zlepšení třeba 5ti různých parametrů, tak se dá tušit, že je to dobrej krok (spotřeba, výkon při nízkých otáčkách, žere i když není potřeba, dělá hluk, namáhá ložiska pumpy). Ovšem originalisti mají v této věci jasno
Re: Paliho 2103
Martine, však ano, já s Tebou v zásadě souhlasím. A jak sis určitě všiml, nikde jsem nepsal, že el.sahara jako taková je špatná, nebo něco podobného. Pouze jsem uvedl srovnání dvou systémů chlazení při extrémní zátěži. Při běžném provozu s tím nemám vůbec žádné problémy. A že dlouhé honění auta na dvojku až někam do 90 km/č není běžné vím. Jenže někdy to holt jinak nejde. To už je ale všechno stejně na debatu někde jinde, ať to tady Puhimu nehnojím.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Paliho 2103
Mám podobnou zkušenost jako Tajfunek, kombajn po implantaci el. sahary má s uchlazením "pod palbou" celkem potíže. Co hůře, tak dokonce i v kolonách. Nicméně má již měněnou pumpu, je tam Fenox. Dokud měl mechanickou vrtuli bylo vše v pořádku. I když vím o 1700 co má Fenoxa a jest v pohodě, ale má mechanickou vrtuli. Zajímavé je, že sedma s el. saharou a origo pumpou v základu potíže nemá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Paliho 2103
Já mám na 07 taky elektrickou vrtuli a s chlazením jsem měl problémy jenom tehdy, když jsem dával do auta 1,7 a chladič byl delší dobu vypuštěnej, pak mi nějak nespínalo čidlo, takže jsem dodělal ruční vypínač na palubku a čidlo se pak asi za 14 dní samo vzpamatovalo. Jinak jsem nikdy neměl problém s chlazením a že třeba cestou ze srazů jedu domů pilu celých těch 250 km a nic. Na 01 jsem měl mechanickou vrtuli sundanou a taky se vždycky uchladila jenom náporem větru. Samochlazení přestalo stačit, až když jsem na ní dal ten laděnej výfuk, ten nevím sice proč, během 2 minut stání uvařil motor při -5°C. I když je pravda, že třeba jízda v kolonách po Brně se bez vrtule nedá.
Re: Paliho 2103
ja som písal, že v tvojom prípade o výkon až tak nejde to, že čím vyššie požiadavky na otáčky vrtule/sahary tým väčší "úbytok" výkonu motoru je tiež úplne jasné ale to je na dlhšie, v podstate máš vo všetkom pravduHurikán píše:Pozor, právěže o výkon tady jde hlavně!! Výkon el. sahary totiž by oko odpovídá výkonu vrtule při lehce zvýšených otáčkách motoru. Tedy platí, že např. jeden kubík vzduchu/ minutu můžeš chladičem procpat buďto malým větrákem s velkými otáčkami, nebo velkým větrákem s malými otáčkami. V obou případech k tomu budeš potřebovat tentýž výkon, což je zhruba, tentýž příkon. Jenže s vyššími otáčkami motoru dál roste výkon vrtule a to až na několikanásobek výkonu el.sahary.
Re: Paliho 2103
takže stále varí... Nad 3500 rpm sa s tým v kuse ísť nedá... Ale aspoň je isté, že chladiacu sústavu mám vytesnenú, pretože pri 130 na dialnici to natlakovalo systém a úplne všetká voda sa natlačila do expanzky len dúfam, že to bude buď hlava, alebo tesnenie.... Lebo keď náhodou blok (válec), auto sa odstaví na neurčito... jedine, čo bolo potešujúce, bola spotreba, cca 100 km 110km/h, potom asi 40 130, možno 20 km 120 a spotreba 8,1 L, spiatocna cesta už koli vareniu iba 110+- a spotreba nieco okolo 6,5 litra no a ak niekto má v zuboch premeriavanie tachaca, u mňa ešte momentálne veľké zimáky 165/80, diff 3.9 a náhon tachometra na 4,1 diff. A premeriavanie: pri 130 tacho bolo na gps 128
Re: Paliho 2103
Mas to asi niekde upchate...najskor Chladič mas novy?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Paliho 2103
vsetko mam nove! Tesnost sústavy je 100% a ako sa tam dostal vzduch? Ako som písal, zrejme tesnenie, alebo hlava. Nevytieklo mi ani trochu zmesi, všetko bolo natlačené skoro až po okraj v expanzke!
Re: Paliho 2103
brat ma dnes zdrbal ze sa lada velmi naklana vpredu najtvrdsie volgy, vzadu nivy, zadny stabik a kayaby... Umriem asi to bolo tym, ze sa nechytil a naklanal sa hlavne on...
mimo toho: po rokoch som konečne doskladal hlavu, nove ventily, pod vent. pružinami 1.5 mm podložky, 2 mm znížená... Som zvedavý, kedy si nájdem čas na nahodenie. Fotky niesu ani nebudu, aj tak ste to už všetko xkrát videli
mimo toho: po rokoch som konečne doskladal hlavu, nove ventily, pod vent. pružinami 1.5 mm podložky, 2 mm znížená... Som zvedavý, kedy si nájdem čas na nahodenie. Fotky niesu ani nebudu, aj tak ste to už všetko xkrát videli
Re: Paliho 2103
pekne stredy s ladaznakom
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4