Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Moderátor: Moderátoři
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Už po přečtení první věty se mě udělalo .Nechápu jak někdo může vytvořit takovou snůžku blbostí a pak za to ještě dostane zaplaceno.
Pokud těmto kecům někdo věří tak je podle mě v.. .
Myslím si ,že ten kdo je chytrý a má snahu se o dané věci něco dozvědět ,tak nebude číst takové bláboly a raději se podívá do jiné literatury ,která je na úrovni .
Pokud těmto kecům někdo věří tak je podle mě v.. .
Myslím si ,že ten kdo je chytrý a má snahu se o dané věci něco dozvědět ,tak nebude číst takové bláboly a raději se podívá do jiné literatury ,která je na úrovni .
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
A dobře jsi udělal.Crocodile píše:radši jsem na odkaz ani nekliknul
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Kluci ať jsem zaujatej na jakoukoliv Š100-130, tak musím uznat, že článek psalo howado.
Ale musím naprosto souhlasit s přízpěvkem pod článkem, který sem opravdu patří, proto jsem na Ladaforum dal ten odkaz.
Autor: karel66
Datum: 13.08 2009, 18:30
Nadpis: Jo stovka
Pamatuju jak si táta někdy v půlce sedmdesátých let koupil Ladu 1500 a já se vždycky na výletech bavil jak prohání škodovky , stovek a tisícovek tenkrát byly mraky a každej jejich pilot si představoval že je Haugland nebo Blahna . Nebo třeba jak otevřeli první kousek dálnice do Mirošovic a všichni co si chtěli vyzkoušet kolik jejich škůdka dovede pelášit , ji na tom krátkým kousku stačili uvařit . Byla to doba kdy se vedly vášnivý debaty jestli tenhle zázrak techniky dokáže jet 125 nebo 130 kiláků za hodinu , prostě vzláštní doba....
Ale musím naprosto souhlasit s přízpěvkem pod článkem, který sem opravdu patří, proto jsem na Ladaforum dal ten odkaz.
Autor: karel66
Datum: 13.08 2009, 18:30
Nadpis: Jo stovka
Pamatuju jak si táta někdy v půlce sedmdesátých let koupil Ladu 1500 a já se vždycky na výletech bavil jak prohání škodovky , stovek a tisícovek tenkrát byly mraky a každej jejich pilot si představoval že je Haugland nebo Blahna . Nebo třeba jak otevřeli první kousek dálnice do Mirošovic a všichni co si chtěli vyzkoušet kolik jejich škůdka dovede pelášit , ji na tom krátkým kousku stačili uvařit . Byla to doba kdy se vedly vášnivý debaty jestli tenhle zázrak techniky dokáže jet 125 nebo 130 kiláků za hodinu , prostě vzláštní doba....
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Já myslím, že by dokázala udělat i 140, nepříliš zatížená, s dobře seřízeným motorem a rozvodovkou 4,22 a nějakými deflektory, které by omezovaly ten podtlak v sacím kanálu chlazení ve vyšších rychlostech.
Stálo by za to vypátrat, jestli ty samé problémy měla i 110 L, ale hlavně 110LS a 110R. Ty měly narozdíl od 100, chladič s měděnými lamelami, plus chladič oleje (LS,R). Takže měly vyšší chladící výkon. U LS a R byla maximálka na 140 km/h, takže určitě s nimi nebyl problém jet ještě rychleji.
Stálo by za to vypátrat, jestli ty samé problémy měla i 110 L, ale hlavně 110LS a 110R. Ty měly narozdíl od 100, chladič s měděnými lamelami, plus chladič oleje (LS,R). Takže měly vyšší chladící výkon. U LS a R byla maximálka na 140 km/h, takže určitě s nimi nebyl problém jet ještě rychleji.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Nejvíce se mi z těch všech šáde líbí prostě obyčejná stovka bez chromované mřížky chladiče,škoda že na dnešní provoz to moc není.
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
U všech starejch aut záleží hlavně na tom, co všechno člověk zkousne
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Starý škodovky jsou hezký tak tudory nebo spartaky a nebo maximálně felície a oktávky. Pak už to stálo všechno za prd. V tu dobu, kdy jsem auta začínal vnímat, tedy na začátku let devadesátých, jsem si o tom udělal obrázek (a z těch jmenovaných jezdily eště všechny). A prostě všechny ticky, stovky a cokoliv mladšího byly nic moc hezký, ale běžný auta
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Mně se líběj od všech Škodovek nejvybavenější modely. "Škoda", že před 30 lety u nás dělily výbavy podle poutka na zavírání dveří, nebo loketní opěry.
Případně, že 120 GLS bylo tak málo a socialistický člověk spíše byl předurčen k tomu, aby si vybíral tu nejzákladnější verzi...
Dobový test nově vzniklé Škody 130 GL: http://mototechna.wz.cz/s130gl.htm
Případně, že 120 GLS bylo tak málo a socialistický člověk spíše byl předurčen k tomu, aby si vybíral tu nejzákladnější verzi...
Dobový test nově vzniklé Škody 130 GL: http://mototechna.wz.cz/s130gl.htm
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Můj názor (netřeba se s ním shodovat) je, že nejhezčí ze starých Škodovek byla Felda s laminátovou střechou, nejpraktičtější Oktávka z posledních seriií z Kvasin. Všechny modely Škoda s motorem vzadu považuji za historický omyl. V té době až na pár vyjímek (Tatra, Porsche) toto řešení opouštěla většina evropských i mimoevropských automobilek (VW, NSU, BMW,Fiat, Renault, Simca, Hillman, Steyer-Puch, ale i Chevrolet a Záporožec). Zdroj - Ing. J.Mackerle : Automobily s motorem vzadu SNTL 1966.Laďuša píše:Starý škodovky jsou hezký tak tudory nebo spartaky a nebo maximálně felície a oktávky. Pak už to stálo všechno za prd. V tu dobu, kdy jsem auta začínal vnímat, tedy na začátku let devadesátých, jsem si o tom udělal obrázek (a z těch jmenovaných jezdily eště všechny). A prostě všechny ticky, stovky a cokoliv mladšího byly nic moc hezký, ale běžný auta
Pro zajímavost - vázaná kniha s tvrdými deskami a obalem, 352 stránek ,359 vyobrazení -za 30 Kčs
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Já si naopak myslím, že historický omyl to až tak nebyl. Za ten považuji pouze motory Š105/1049 ccm.Petr HC píše: Všechny modely Škoda s motorem vzadu považuji za historický omyl. Zdroj - Ing. J.Mackerle : Automobily s motorem vzadu SNTL 1966.
Pro zajímavost - vázaná kniha s tvrdými deskami a obalem, 352 stránek ,359 vyobrazení -za 30 Kčs
Jinak koncepce motor vzadu x poháněná zadní náprava je možná a myslím si že úspěšná i v této době.
Krátké odbočení a pochvala motor vzadu x poháněná zadní náprava: před cca 10 lety koupil kamarád manželce škůdku stodvácu. Někdy v sychravém (a po propršelé noci) podzimním dopoledni jsem chtěl odjet. Jaké bylo mé překvapení, když to "proti" mírnému kopečku s lehce vyjetou polní cestou nešlo, nešlo to ani kamarádovu Formanovi, Pak skočila Dana do škůdky, otočila se a s těmi svými sjetými galuskami bez jediného prohrábnutí onen kopeček vyjela.
Ostatně každá koncepce (kterou mimochodem škodovka prošla) má svá plus i minus.
Asi jediná koncepce, která se neprosadila a asi ani nebyla vyvíjena je motor vzadu x náhon na přední kola - to je blbost. Pominu-li tedy kombajny, VZV a podobné stroje s poháněnou přední nápravou a jako řídící je zadní náprava. Tam je ale motor uprostřed. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Psal to nějakej tydýt. Na stovku nedám dopustit, kdybych měl peníze a místo, asi bych si jednu z nostalgie pořídil.
Kupátko (110 R) jsem měl a byla to slušná pila.
Kupátko (110 R) jsem měl a byla to slušná pila.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Skodovky normalne jezdily a jezdi, nemam k nim nejaky zasadni odpor. Ale pokud byl clovek zmlasny zigulem jinym nez 01 nebo 02, pak tu skodovku moc nechapal a docela dobre to vyjadril FOMA, ktery 105 doma pestuje pro manzelku a rika tomu motokara. Dale dodava, ze motokary nespravuje, ze on spravuje jen auta .
V skodovce se vzdycky rozlehalo takove pekelne duneni, to nedelal ani nas trabant . Pamatuju si, jak sme jako kluci na VS jezdili do brna nejakou 120, a ja jezdil na zadni sedace a kopec u Tucap u Vyskova to bylo dilo. Ke konci jsem jen v agonii kricel "prerad! prerad!" nevim jestli to jezdil na 2. nebo 3. kvalt, ale jelo to asi 50 az 70 a PEKELNE to dunelo
V skodovce se vzdycky rozlehalo takove pekelne duneni, to nedelal ani nas trabant . Pamatuju si, jak sme jako kluci na VS jezdili do brna nejakou 120, a ja jezdil na zadni sedace a kopec u Tucap u Vyskova to bylo dilo. Ke konci jsem jen v agonii kricel "prerad! prerad!" nevim jestli to jezdil na 2. nebo 3. kvalt, ale jelo to asi 50 az 70 a PEKELNE to dunelo
VAZ 2104 1.3 1989
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Luděk: 1046 cm3. Ne, teď vážně. Osobně jsem neměl možnost porovnat, ale zkušení škodovkáři tvrdí, že dobře zajetý motor na 105, podává lepší výkony než na 120. Také prý déle vydrží. Stodvacítkové motory se nějak moc nepovedly.
Dobré bylo až sportovní odladění pro typy LS a GLS a samozřejmě vrcholem byl typ 130, když už jim v polovině 80. let poměrně rozvázali ruce, a s motorem 130 a úhlovou kyvadlovou zadní nápravou dostali konstruktéři možnost se předvést i v civilních verzích Škodovek. (Původně byla tato kubatura určena jen pro sport)
Dobré bylo až sportovní odladění pro typy LS a GLS a samozřejmě vrcholem byl typ 130, když už jim v polovině 80. let poměrně rozvázali ruce, a s motorem 130 a úhlovou kyvadlovou zadní nápravou dostali konstruktéři možnost se předvést i v civilních verzích Škodovek. (Původně byla tato kubatura určena jen pro sport)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Tady je moje mašina co jsem měl a teď se mlátím do palice že jsem ji prodal .....
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Kacířský pokus: Škoda 105/120 s chladičem vzadu?
Kdybych měl brečet nad každým pěkným autem, co jsem prodal, tak nedělám nic jinýho. Mimochodem, byl jsem se dnes kouknout na dvojčata, domluvil jsem se s majitelem