LPG do 21013, ANO, či NE?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 2013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

No, co já vím, tak otec říkal a říká, že se Žigulem se pod 8 nedostanu, ale byl bych velmi rád, kdyby platil opak :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od MartasBrno »

Já mám celoroční průměr právě těch 8. Je v tom převážně kilometricky několik cest v létě na tábory a dovolené a k tomu celý rok nepravidelný městský provoz. VAZ 2101 1200 karburátor Ozon.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

Já mám ještě ten první karburátor, co se dával do 01, koupil sem to s ním totiž, rozdělovač je též z 01, ale předělávat to nebudu, protože se mi nechce shánět origo karburátor, origo rozdělovač již s podtlakem mám doma
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od MartasBrno »

Toho ozona bys sehnal snadno, je ve všech žigulech vyrobených po roce XY, hádám cca 78 - 80. Já jsem vypozoroval jeden hroznej jev právě v zimním provozu, kdy opravdu dost záleží na délce trasy. Dřív jsem jezdil 10km, to nebyl problém, dlouhodobě by to šlo praktikovat, teď jezdím 5km - autobusem. Na spotřebě se to zkrácení trasy projevilo zvýšením spotřeby tak o litr. Ale nemám to změřeno přesně, nestálo mi to za to laborování, na prd... Auto v zimě používám na převoz všeho toho, co nespolkne MHD s přiměřeně malým úsilím, anebo tehdy, když MHD jede dvakrát do hodiny, což je dost tristní stav, když se honí každá čtvrthodina.

Poznáš sám, jaký druh provozu se u tebe ustálí, ale jestli to inklinuje k veteránu, pak je to jasné. Garáž, anebo pěkné teplé počasí. Případně příležotostná vyjížďka.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od mayo456 »

Ozon sa začal dávať do 2101 v roku 80. Moja z Januára 1980 je jedna z prvých ktoré dostali Ozon. Weber zožerie to je fakt...
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

A má ten Ozon oproti tomu 2101ničkovýmu nějaký extra výhody?
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Hurikán »

Má. Jestliže máš třeba trochu těžší nohu, tak s ozonem budeš jezdit o něco za míň, než s weberem. Je to ale vykoupeno malou nevýhodou v podobě trošku flegmatického tahu motoru v nízkých a středních otáčkách. U ozonu prostě musíš počkat, až vzroste podtlak v sání natolik, aby se automaticky otevřela druhá komora. U weberu ji otevíráš ručně (spíš nožně :D ) a tak do motoru karbec dodává velké množství směsi, díky čemuž je motor v nižších otáškách sice trošku agilnější, ale jako daň má vyšší spotřebu. Navíc pro weber je jiný rozdělovač, než pro ozon!!! Vzájemně se liší charakteristikou regulace předstihu. Sice můžeš jezdit s kombinací ozon a rozdělovač pro weber, nebo opačně, ale auto špatně pojede a bude mít vysokou spotřebu.

Snad to z mého výkladu pochopíš. Není sice technicky 100% správný, ale v této zjednodušené verzi je snazší na pochopení. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

Jasný, já vím, že k Ozonu je potřeba rozdělovač s podtlakem i principielně chápu ovládání 2hé klapky podtlakem, přece jenom Tůmy mám několikrát přečtenýho :-D Jinak díky za to srovnání pružnosti motoru a spotřeby, to sem přesně potřeboval. Takže tam nechám Weber, protože mám trochu vlastnost držet motor v nižším spektru otáček. Nejsu však žádný pekař, to zas ne :-D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Laďuša »

Ovšem pokud je karburátor dobře seřízenej, pak rozdíl mezi výkonama je prakticky neznatelnej, kdežto ta spotřeba už trochu znatelná je ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Hurikán »

Ano, ve vyšších a vysokých otáčkách není rozdíl mezi karby skoro žádný. To ale neplatí u nižších a středních otáček. Celkově je potřeba pro jízdu s weberem trošku víc citu než u ozonu. Pokud cit chybí, tak je velký rozdíl ve spotřebě mezi jednotlivými typy karbů.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ten výkonnostní rozdíl je poměrně zanedbatelný. Výhodou ozonu je menší rozptyl hodnoty spotřeby na způsobu jízdy a možnost dalšího rozšíření o soustavu ekonomizéru, pokud ji již nemá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Johny21013
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Johny21013 »

Takže to udělám asi takle, až bude auto v provozu, zkusím i Ozon a rozdělovač s podtlakem a uvidím, co mi bude víc vyhovovat :-D
Jinak díky všem za poznatky :-)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od mayo456 »

ozaj keď už sa tak bavíme koľko vám žerie lada s ozonom v meste pri normálnej a svižnej jazde?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ve městě neexistuje něco jako normální jízda, buď se jezdí svižně a nebo naopak plazmo, obé jest "mimo normu".
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Příspěvek od MartasBrno »

Podívej, Ruda nad Moravou. Tam stejně nikde žádné město není, nejbližší je Brno nebo Praha. ;-) Zajímá tě provoz meziměsto, nejlíp za dobrého počasí. V zimě bych to netrápil, v těch horách u vás... Deset let jsme jezdili do Branné na dovolenou a dělali výlety po okolí. Auto je dobré na léto, ale na zimu je lepší vlak.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“