Dovolil bych si poupravit:Hurikán píše:Určitě bych Ti doporučil Syntol od Velvany. Ovšem ne 205, což je obyčejná DOT3, ale HD 265, což je DOT4. Jelikož máš vpředu kotouče, tak bych dal rozhodně DOT4.
Především brzdová kapalina s bodem varu 205°C se ve většině případů již nevyrábí. Pokud ji ještě někdo vyrábí, je to možné, ale osobně bych ji nikdy nekoupil. Brzdová kapalina DOT3 má nově bod varu minimálně 230°C. To ale považuji za nepodstatný detail.
Co však nechápu určitě - nerozumím tomu, proč pro kotoučové brzdy je třeba používat kapalinu DOT4? Pokud mně je známo, tak brzdová kapalina DOT4 se používá v systémech vybavených ABS. A pokud je mi známo, tak Oltcit Club 11R (případně RL) systém ABS rozhodně nemá. Alberte, pokud by to, co tu píšeš, mělo platit, pak nerozumím tomu, jak je možné, že Lada, Škoda a jiné vozy s kotoučovými brzdami vpředu běžně používaly zelenou brzdovou kapalinu s bodem varu 190°C.
Takže: Do Oltcitu použij klidně brzdovou kapalinu DOT3 s bodem varu 230°C. Oproti DOT4 je mnohem levnější a určitě odvede lepší službu než původní (zelená s bodem varu 190°C). A důležité pravidlo - brzdová kapalina se má měnit nejdéle po dvou letech (bez ohledu na to, zda vůz jezdí nebo stojí v garáži).
Použitím brzdové kapaliny DOT4 samozřejmě TEORETICKY nic nezkazíš. Jsou to ale vyhozené peníze a navíc ze zkušenosti vím, že použitím takovéto kapaliny do starého a zanedbaného systému brzd riskuješ problémy (s válci a válečky). Abys poté třeba nezaplakal nad tím, že v dobré víře použítá kapalina DOT4 způsobila prosakování všech válečků a hlavního válce (= další nemalé investice, neřeším problémy se sháněním dílů).