Nepravidelný chod motoru, motor nemá výkon
Moderátor: Moderátoři
Re: nepravidelný chod motoru
Řekl bych, že se konečně "provalila" závada, kterou jsme zde řešili už v http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ton%2Ahttp, tedy loni v dubnu. No ,alespoň je jasno. A ty hlášky ŘJ jsou zcela logické. Čidlo detonací je v podstatě kontaktní mikrofon a ten když zjistí zvýšený hluk z jednoho válce (to sykání v horní úvrati výfukového zdvihu), prostě hlásí chybu a nerozlišuje co je jeho příčinou. Chyby 300 a 302 jsou způsobeny tím, že čidlo "neslyší" i nedetonační hoření směsi vhorní úvrati kompresního zdvihu (většina hořlavé směsi uniká netěsným ventilem). Horší by bylo, kdyby to odnesl i katalyzátor.
Tolik k tomu, jak si to vysvětluji.
P.S: když budeš mít chvilku, proměř, zda je/není možné setkání ventilů s písty při prasknutí řemenu rozvodu a jestli mají písty vybrání pro ventily i u 16V/1500. Nejsem si jistý, že ten motor jak jsem zde již uváděl nebyla 16V/1600 (nikdo to zde zatím jednoznačně nepotvrdil, ani nevyvrátil).
Tolik k tomu, jak si to vysvětluji.
P.S: když budeš mít chvilku, proměř, zda je/není možné setkání ventilů s písty při prasknutí řemenu rozvodu a jestli mají písty vybrání pro ventily i u 16V/1500. Nejsem si jistý, že ten motor jak jsem zde již uváděl nebyla 16V/1600 (nikdo to zde zatím jednoznačně nepotvrdil, ani nevyvrátil).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: nepravidelný chod motoru
Taky myslím že se tahle závada klubala už dlouho, po výměně čidla detonací sice byl na třičtvrtě roku klid, ale ono se taky ten ventil mohl vyštípávat postupně, teprve posledních pár měsíců se situace zhoršila výrazně. Katalyzátor to doufám přežil bez větší úhony.
Potkání jsem zkoušeli a potká se, přestože v pístech vybrání je (viz zbytek fotek na odkazu v předchozím příspěvku), no ale možná že to bylo jen tím, že ty vybrání byly plný karbonu...
Potkání jsem zkoušeli a potká se, přestože v pístech vybrání je (viz zbytek fotek na odkazu v předchozím příspěvku), no ale možná že to bylo jen tím, že ty vybrání byly plný karbonu...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: nepravidelný chod motoru
TAk hlavně že se to vyřešilo. Takže máte poskládáno a už jezdíš ?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: nepravidelný chod motoru
No tak složeno, jezdí to, zatím to vypadá ok, ošibka žádná, krom těch co upozorňují na mizerně nabitou baterku, musím to zaklepat. Akorát se ozývá hodně nezdravej skřípot z rozvodů, oni ty kladky celkem hučely, když sem je zkoušel když byly venku, ale předtím na autě byly v pohodě, tak sem je dal zpět a teď tohle, je to možný že by to takhle najednou začalo děsně hučet jen tím že se to sundalo a nandalo? Rozvody utažený tak nějak normálně i když asi víc jak předtím.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: nepravidelný chod motoru
To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: nepravidelný chod motoru
Souhlas - také se mi to podobně chovalo. Прогиб ремня должен составлять 5,4±0,2 мм под нагрузкой 100 Н (10 кгс). Měřeno v okénku mezi koly vaček. Zdroj Autoprospect.ruCory píše:To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: nepravidelný chod motoru
No právě s ohledem na ten návod mě to nepřijde nějak moc přetažený, průhyb tam je +- odpovídající, sílu těžko odhadnout ale celou vahou se na to taky nevěším, no zkusím to trošku povolit.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: nepravidelný chod motoru
No takže the story contines...
Rozvody jsme povolili a pohoda, skřípění kladky zmizelo, aspoň nějaký úspěch, ale kvůli tomu nepíšu.
Nenajel sem ještě ani 500 km, a jednak mě rupla nádobka expanzky, mám podezření že asi fouká těsnění pod hlavou, ale olej i voda ani nemizí ani nepřibejvají, to zatím jen sleduju. Ta nádobka navíc mohla být ruplá už dýl před opravou aniž bych o tom věděl, takže jednoznačně to nemusí mít souvislost atřeba jsem jen paranoidní. Motor se zahřívá a i topí normálně.
Ale co je horší, začalo to opět vynechávat, druhej válec, prostě občas začn vynechávat i na volnoběh, ale zejména po přidání plynu v tahu. ŘJ zapíše 300 a 302 tedy selhání zapalování na druhém válci (semtam i 327), v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové. Blok můžu zkusit jinej, ale podle mě to nemá cenu, dělá to prostě přesně to co to dělalo, než se měnil ten ventil. Jinak takhle moc to začalo vynechávat až jak sem nechal měřit tu komprasi před opravou, do té doby se s tím dalo normálně jezdit a nebylo celkem nic poznat, přestože na druhým válci byla poloviční komprese.
Už mě ta plečka vážně začíná štvát, asi pude po žních k Plavcovi
Rozvody jsme povolili a pohoda, skřípění kladky zmizelo, aspoň nějaký úspěch, ale kvůli tomu nepíšu.
Nenajel sem ještě ani 500 km, a jednak mě rupla nádobka expanzky, mám podezření že asi fouká těsnění pod hlavou, ale olej i voda ani nemizí ani nepřibejvají, to zatím jen sleduju. Ta nádobka navíc mohla být ruplá už dýl před opravou aniž bych o tom věděl, takže jednoznačně to nemusí mít souvislost atřeba jsem jen paranoidní. Motor se zahřívá a i topí normálně.
Ale co je horší, začalo to opět vynechávat, druhej válec, prostě občas začn vynechávat i na volnoběh, ale zejména po přidání plynu v tahu. ŘJ zapíše 300 a 302 tedy selhání zapalování na druhém válci (semtam i 327), v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové. Blok můžu zkusit jinej, ale podle mě to nemá cenu, dělá to prostě přesně to co to dělalo, než se měnil ten ventil. Jinak takhle moc to začalo vynechávat až jak sem nechal měřit tu komprasi před opravou, do té doby se s tím dalo normálně jezdit a nebylo celkem nic poznat, přestože na druhým válci byla poloviční komprese.
Už mě ta plečka vážně začíná štvát, asi pude po žních k Plavcovi
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: nepravidelný chod motoru
to mi dělalo taky, ale s tim že to tam z ničeho nic začalo střílet pořád. Místo mezi fajfkou a matičkou jsem očistil a stříknul tam silikon. S touhle opravou jsem najezdil 30tkm bez vynechání.zelvotron píše: v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Re: nepravidelný chod motoru
Že by taková blbost? No kéž by, zítra zkusím podle tvého návodu, díky.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelný chod motoru
Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: nepravidelný chod motoru
radek mb píše:Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.
mozna je to prave tim, ze si s tim proste jezdil a docela delsi trasy
ja si myslim, ze tomu memu stroji stani v garazi taky uplne neprospelo
VAZ 2104 1.3 1989
Re: nepravidelný chod motoru
Už jsem to také kdysi někde psal - do místa, kde "střílí" VN vložit silnější polyethylen cca 3-2 mm.Ve VN trafech televizorů jsem s úspěchem používal víčka od zavináčů.
To Radek MB -asi ta elektronika od GM byla spolehlivější než ruský Bosh (někde píší Bosh, někde Bosch a také Bosh Russia).
To Radek MB -asi ta elektronika od GM byla spolehlivější než ruský Bosh (někde píší Bosh, někde Bosch a také Bosh Russia).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: nepravidelný chod motoru
Ono s desítkou to chce jezdit, pravidelně, ale ne zase moc, prostě tak akorát
Jnak sem tam dal jinej zapalovací blok, kterej jsem pořádně očistil a bylo to dobrý, ještě sem matičku omotal izolačkou, no tak snad to bude ok, dnes mě čaká ještě přes 200 km, tak uvidíme.
Jnak sem tam dal jinej zapalovací blok, kterej jsem pořádně očistil a bylo to dobrý, ještě sem matičku omotal izolačkou, no tak snad to bude ok, dnes mě čaká ještě přes 200 km, tak uvidíme.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: nepravidelný chod motoru
To by bylo aby jsi s ní nenajel těch zbývajících 40tis.km
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto