Nepravidelný chod motoru, motor nemá výkon

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Petr HC »

Řekl bych, že se konečně "provalila" závada, kterou jsme zde řešili už v http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ton%2Ahttp, tedy loni v dubnu. No ,alespoň je jasno. A ty hlášky ŘJ jsou zcela logické. Čidlo detonací je v podstatě kontaktní mikrofon a ten když zjistí zvýšený hluk z jednoho válce (to sykání v horní úvrati výfukového zdvihu), prostě hlásí chybu a nerozlišuje co je jeho příčinou. Chyby 300 a 302 jsou způsobeny tím, že čidlo "neslyší" i nedetonační hoření směsi vhorní úvrati kompresního zdvihu (většina hořlavé směsi uniká netěsným ventilem). Horší by bylo, kdyby to odnesl i katalyzátor.
Tolik k tomu, jak si to vysvětluji.
P.S: když budeš mít chvilku, proměř, zda je/není možné setkání ventilů s písty při prasknutí řemenu rozvodu a jestli mají písty vybrání pro ventily i u 16V/1500. Nejsem si jistý, že ten motor jak jsem zde již uváděl nebyla 16V/1600 (nikdo to zde zatím jednoznačně nepotvrdil, ani nevyvrátil).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od zelvotron »

Taky myslím že se tahle závada klubala už dlouho, po výměně čidla detonací sice byl na třičtvrtě roku klid, ale ono se taky ten ventil mohl vyštípávat postupně, teprve posledních pár měsíců se situace zhoršila výrazně. Katalyzátor to doufám přežil bez větší úhony.

Potkání jsem zkoušeli a potká se, přestože v pístech vybrání je (viz zbytek fotek na odkazu v předchozím příspěvku), no ale možná že to bylo jen tím, že ty vybrání byly plný karbonu...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od plavec »

TAk hlavně že se to vyřešilo. Takže máte poskládáno a už jezdíš ?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od zelvotron »

No tak složeno, jezdí to, zatím to vypadá ok, ošibka žádná, krom těch co upozorňují na mizerně nabitou baterku, musím to zaklepat. Akorát se ozývá hodně nezdravej skřípot z rozvodů, oni ty kladky celkem hučely, když sem je zkoušel když byly venku, ale předtím na autě byly v pohodě, tak sem je dal zpět a teď tohle, je to možný že by to takhle najednou začalo děsně hučet jen tím že se to sundalo a nandalo? Rozvody utažený tak nějak normálně i když asi víc jak předtím.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Cory »

To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Petr HC »

Cory píše:To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.
Souhlas - také se mi to podobně chovalo. Прогиб ремня должен составлять 5,4±0,2 мм под нагрузкой 100 Н (10 кгс). Měřeno v okénku mezi koly vaček. Zdroj Autoprospect.ru
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od zelvotron »

No právě s ohledem na ten návod mě to nepřijde nějak moc přetažený, průhyb tam je +- odpovídající, sílu těžko odhadnout ale celou vahou se na to taky nevěším, no zkusím to trošku povolit.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od zelvotron »

No takže the story contines... :(

Rozvody jsme povolili a pohoda, skřípění kladky zmizelo, aspoň nějaký úspěch, ale kvůli tomu nepíšu.

Nenajel sem ještě ani 500 km, a jednak mě rupla nádobka expanzky, mám podezření že asi fouká těsnění pod hlavou, ale olej i voda ani nemizí ani nepřibejvají, to zatím jen sleduju. Ta nádobka navíc mohla být ruplá už dýl před opravou aniž bych o tom věděl, takže jednoznačně to nemusí mít souvislost atřeba jsem jen paranoidní. Motor se zahřívá a i topí normálně.

Ale co je horší, začalo to opět vynechávat, druhej válec, prostě občas začn vynechávat i na volnoběh, ale zejména po přidání plynu v tahu. ŘJ zapíše 300 a 302 tedy selhání zapalování na druhém válci (semtam i 327), v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové. Blok můžu zkusit jinej, ale podle mě to nemá cenu, dělá to prostě přesně to co to dělalo, než se měnil ten ventil. Jinak takhle moc to začalo vynechávat až jak sem nechal měřit tu komprasi před opravou, do té doby se s tím dalo normálně jezdit a nebylo celkem nic poznat, přestože na druhým válci byla poloviční komprese.

Už mě ta plečka vážně začíná štvát, asi pude po žních k Plavcovi :?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Chester »

zelvotron píše: v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové.
to mi dělalo taky, ale s tim že to tam z ničeho nic začalo střílet pořád. Místo mezi fajfkou a matičkou jsem očistil a stříknul tam silikon. S touhle opravou jsem najezdil 30tkm bez vynechání.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od zelvotron »

Že by taková blbost? No kéž by, zítra zkusím podle tvého návodu, díky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od radek mb »

Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od JmJ »

radek mb píše:Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.

mozna je to prave tim, ze si s tim proste jezdil a docela delsi trasy :-)

ja si myslim, ze tomu memu stroji stani v garazi taky uplne neprospelo :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Petr HC »

Už jsem to také kdysi někde psal - do místa, kde "střílí" VN vložit silnější polyethylen cca 3-2 mm.Ve VN trafech televizorů jsem s úspěchem používal víčka od zavináčů.
To Radek MB -asi ta elektronika od GM byla spolehlivější než ruský Bosh (někde píší Bosh, někde Bosch a také Bosh Russia).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od zelvotron »

Ono s desítkou to chce jezdit, pravidelně, ale ne zase moc, prostě tak akorát :mrgreen:

Jnak sem tam dal jinej zapalovací blok, kterej jsem pořádně očistil a bylo to dobrý, ještě sem matičku omotal izolačkou, no tak snad to bude ok, dnes mě čaká ještě přes 200 km, tak uvidíme.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvek od FOMA »

To by bylo aby jsi s ní nenajel těch zbývajících 40tis.km :D
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“