Sergej - Martinova 21061

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Vašátor »

Každýmu upadne pravej? Laďušo, souhlasíš? :mrgreen:
Lidi, já nevím kdy už se konečně poučíte. Šmankote, to co funguje dotoho se nešahá :!: Kvalita nových dílů stojí zaprd a proč si přidávat práci. Vezměte si např. staré Octavie ze 60-tých let. Majitelé jednou za rok protlačili čepem vazelínu a čepy tam jsou doposud. Přesně jak píše Jan Vaníček. Navíc Octavia má čepy poloviční jak Lada....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Marťas »

Objevil se mi nový problém - Auto přestalo dobíjet. Je to do jisté míry moje chyba, myl jsem motor oplachovou arvou a nejspíš někam zateklo a přerušil se kontakt. Jde mi o to, kam mohlo zatéct. Už jsem pár kontaktů přočišťoval a je to pořád stejné. Mohlo se poškodit třeba celé dobíjecí relé? Díky
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od mayo456 »

a alternátor sa poškodiť nemohol?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Marťas »

Netuším, jak to poznám :/
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Máš regler na podběhu, že?

Nu, zkontroluj zdali po zapnutí zapalování leze na svorku 15 +12V, dále změř co se děje na na svorce 67 když vrčí motor (více než volnoběh), mělo by tam něco lítat, baj voko kolem 12V, pokud tam nebude nic tak by to ukazovalo na regler. Pokud toto vše bude v pořádku tak vypni zapalování, odpoj špagát 67 a změř ho na odpor proti kostře, mělo by tam být kolem 4 Ohmů, pokud tam nic nebude je přerušený rotor či sjeté uhlíky, stuďák na fastonech.

Samozřejmě, je též nutno zkontrolovat řádné ukostření regleru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Vašátor »

Ještě dodám, že je dobré sundat z regleru kryt, nastartovat a kotvu přitlačit na horní kontakt. Mechanicky tak spojíš okruh plného dobíjení.
Osobně bych to ale typnul na alternátor. Pokud máš nějakou dílenskou příručku, najdeš tam ohmické hodnoty alternátoru (i regleru) ... já si je nepamatuju :-D. Taky mohl natéct nějaký bordel mezi uhlíky a komutátor, uhlíky z altíku vyndej a očisti zároveň i komutátor.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2190
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od FOMA »

Možná bude rychlejší a jednoušší vypojit konektory z regulátoru a spojit (svorka 15 a 67) tím dosáhneš plného buzení alternátoru a ten by měl jít na plný výkon(cca 16- 18 voltů) .Při spojení konektorů(při zapnutí klíčku)by měli trošku jiskřit, protože budící vinutí v rotoru by mělo mít odběr cca 4A.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od MartasBrno »

Výborně, je to laik, napište mu ještě, že až to spojí dohromady, musí to držet aspoň tak 10 minut na 4000 otáčkách, aby se to zahřálo.

P.S. Nedělej to, dělám si srandu. Mohl by ses poranit a způsobit požár.

P.P.S. Jestli jsi udělal co napsal Koko, musel jsi něco zjistit. Jak to dopadlo?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Marťas »

Bohužel měřák je na chatě, tak měření neproběhlo. Ale zkusil jsem vyměnit ten regulátor na podběhu. Místo toho, co jsem měl v 01, tam byla nějaká placatá bílá krabička s tišťákem uvnitř :? Zkusil jsem to vyměnit za klasický regulátor, co jsem měl doma, ale hned při zapnutí zapalování to spálilo pojistku 10. Takže nevím, co je to za bordel.
Ještě jsem se dočetl, že v autě je i relé kontrolky dobíjení.. nemůže dělat nějaký problém tohle?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12126
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Laďuša »

A máš chatu vytápěnou? Nam jednou měřák zůstal zapomenutej a promrz, čili jeho následnej skon tak ňák připisuju tutej příhodě :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9383
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Vašátor »

Relé kontrolky dobíjení je napojené na střed alternátoru - střed statorového vinutí a měří rozdílové napětí na středu vinutí. Pokud je altík v pořádku, je na tomto kontaktu 0V. Relé kontrolky dobíjení na toto mít vliv nebude!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Marťas »

Jde mi o to, jestli mám ten altík rovnou vyndat a nějak ho začít zkoumat.
Také je zvláštní, že při připojení nového regulátoru a zapnutí zapalování okamžitě shořela pojistka. Tohle mi vůbec nejde do hlavy :scratch:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Hurikán »

Měl jsi ten jiný regler správně zapojený???
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Marťas »

15 na 15 a 6(..něco) na (6..něco). Nepřipouštěl jsem si, že by to na tom mohlo být napsáno opačně :/
Nezničím to nový relé, když ho zkusim zapíchnout opačně?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Sergej - Martinova 21061

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Marťas píše: ... při připojení nového regulátoru .... okamžitě shořela pojistka. ...


V podstatě jsi si odpověděl sám :mrgreen: .

Poslyš, nemá to cenu takhle naslepo pokud ti elektrika vůbec nic neříká. Vyhledej někomu kdo aspoň trochu vládne multimetrem, dej mu přečíst tento topic a ať něco vybádá. Neříkej mi, že v Práhe není nikoho kdo by ti na to mrkl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“