Každýmu upadne pravej? Laďušo, souhlasíš?
Lidi, já nevím kdy už se konečně poučíte. Šmankote, to co funguje dotoho se nešahá Kvalita nových dílů stojí zaprd a proč si přidávat práci. Vezměte si např. staré Octavie ze 60-tých let. Majitelé jednou za rok protlačili čepem vazelínu a čepy tam jsou doposud. Přesně jak píše Jan Vaníček. Navíc Octavia má čepy poloviční jak Lada....
Objevil se mi nový problém - Auto přestalo dobíjet. Je to do jisté míry moje chyba, myl jsem motor oplachovou arvou a nejspíš někam zateklo a přerušil se kontakt. Jde mi o to, kam mohlo zatéct. Už jsem pár kontaktů přočišťoval a je to pořád stejné. Mohlo se poškodit třeba celé dobíjecí relé? Díky
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Nu, zkontroluj zdali po zapnutí zapalování leze na svorku 15 +12V, dále změř co se děje na na svorce 67 když vrčí motor (více než volnoběh), mělo by tam něco lítat, baj voko kolem 12V, pokud tam nebude nic tak by to ukazovalo na regler. Pokud toto vše bude v pořádku tak vypni zapalování, odpoj špagát 67 a změř ho na odpor proti kostře, mělo by tam být kolem 4 Ohmů, pokud tam nic nebude je přerušený rotor či sjeté uhlíky, stuďák na fastonech.
Samozřejmě, je též nutno zkontrolovat řádné ukostření regleru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ještě dodám, že je dobré sundat z regleru kryt, nastartovat a kotvu přitlačit na horní kontakt. Mechanicky tak spojíš okruh plného dobíjení.
Osobně bych to ale typnul na alternátor. Pokud máš nějakou dílenskou příručku, najdeš tam ohmické hodnoty alternátoru (i regleru) ... já si je nepamatuju . Taky mohl natéct nějaký bordel mezi uhlíky a komutátor, uhlíky z altíku vyndej a očisti zároveň i komutátor.
Možná bude rychlejší a jednoušší vypojit konektory z regulátoru a spojit (svorka 15 a 67) tím dosáhneš plného buzení alternátoru a ten by měl jít na plný výkon(cca 16- 18 voltů) .Při spojení konektorů(při zapnutí klíčku)by měli trošku jiskřit, protože budící vinutí v rotoru by mělo mít odběr cca 4A.
Bohužel měřák je na chatě, tak měření neproběhlo. Ale zkusil jsem vyměnit ten regulátor na podběhu. Místo toho, co jsem měl v 01, tam byla nějaká placatá bílá krabička s tišťákem uvnitř Zkusil jsem to vyměnit za klasický regulátor, co jsem měl doma, ale hned při zapnutí zapalování to spálilo pojistku 10. Takže nevím, co je to za bordel.
Ještě jsem se dočetl, že v autě je i relé kontrolky dobíjení.. nemůže dělat nějaký problém tohle?
A máš chatu vytápěnou? Nam jednou měřák zůstal zapomenutej a promrz, čili jeho následnej skon tak ňák připisuju tutej příhodě
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Relé kontrolky dobíjení je napojené na střed alternátoru - střed statorového vinutí a měří rozdílové napětí na středu vinutí. Pokud je altík v pořádku, je na tomto kontaktu 0V. Relé kontrolky dobíjení na toto mít vliv nebude!
Jde mi o to, jestli mám ten altík rovnou vyndat a nějak ho začít zkoumat.
Také je zvláštní, že při připojení nového regulátoru a zapnutí zapalování okamžitě shořela pojistka. Tohle mi vůbec nejde do hlavy
15 na 15 a 6(..něco) na (6..něco). Nepřipouštěl jsem si, že by to na tom mohlo být napsáno opačně :/
Nezničím to nový relé, když ho zkusim zapíchnout opačně?
Marťas píše: ... při připojení nového regulátoru .... okamžitě shořela pojistka. ...
V podstatě jsi si odpověděl sám .
Poslyš, nemá to cenu takhle naslepo pokud ti elektrika vůbec nic neříká. Vyhledej někomu kdo aspoň trochu vládne multimetrem, dej mu přečíst tento topic a ať něco vybádá. Neříkej mi, že v Práhe není nikoho kdo by ti na to mrkl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107