Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
Moderátor: Moderátoři
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
O víkendu došlo na lehkou podzimní údržbu. Přezul jsem na zimní pneu (Sava Eskymo S3) a namontoval v zadu chybějící plastové podběhy. Při té příležitosti se mi v pravém podběhu vysypala díra jak pěst, takže mám teď hezký technologický otvor do pravého prahu a na jaře se bude vařit spolu s tím zhnitým lemem V posledních týdnech se začlo při určitých otáčkách ozývat drnčení výfuku a vypadá to, že je rozsypaný vevnitř, zřejmě druhý díl. Co by člověk chtěl od dva roky starého výfuku, že. Mám nachystaný nový, ale do jara to snad vydrží.
Konečně jsem taky opravil ostřikovač. Čerpadlo z Favorita + zpětný ventil + jedno relátko navíc a konečně to funguje jak má a při ostříknutí stěrače samy mávnou, jako u normálních aut
Ještě jedna fotka jak to dopadá, když je tak málo místa a furt tolik verglů.
Konečně jsem taky opravil ostřikovač. Čerpadlo z Favorita + zpětný ventil + jedno relátko navíc a konečně to funguje jak má a při ostříknutí stěrače samy mávnou, jako u normálních aut
Ještě jedna fotka jak to dopadá, když je tak málo místa a furt tolik verglů.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Náhrada originálního mixéru něčím jiným/lepším je určitě krok správným směrem. Sám už mám jedno řešení taky na papíru.dvk píše:Konečně jsem taky opravil ostřikovač. Čerpadlo z Favorita + zpětný ventil + jedno relátko navíc a konečně to funguje jak má a při ostříknutí stěrače samy mávnou, jako u normálních aut
Co bych ale rozhodně nesnesl, tak ono "automatické mávání při ostříknutí". Z této pafunkce u nových verglů lezu po zdi a okusuju volant. Vždycky mám v ten moment sto chutí urvat celou páčku ovládání tohodle mrzáckého systému. Když už tam "tvůrci automobilů" musí za každou cenu cpát takovéto nesmysly, proč nedají řidiči možnost si danou věc nastavit tak, jak jemu vyhovuje? Stačí si vzít příklad u SAABu, kde výrobce ponechal, nejen u tohoto, volbu na řidiči, který si může přímo v palubním systému takto nastavit několik desítek! funkcí. To je ale asi nad dnešní intelektuální i technické možnosti.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Jo, to máš pravdu, přitom je to u dnešních zadrátovaných aut tak jednoduché. Vpodstatě jde jen o to dodělat nějaké rozumné rozhraní přes které by si člověk mohl navolit co chce. Přece není problém to zapouzdřit, aby na to člověk nemusel šahat pokud nechce, ale měl tu možnost se v tom rýpat pokud ho to baví.Hurikán píše:proč nedají řidiči možnost si danou věc nastavit tak, jak jemu vyhovuje? Stačí si vzít příklad u SAABu, kde výrobce ponechal, nejen u tohoto, volbu na řidiči, který si může přímo v palubním systému takto nastavit několik desítek! funkcí. To je ale asi nad dnešní intelektuální i technické možnosti.
No, mě to samomávání právě docela vyhovuje a zase je mě líto pořád cvakat s lukasem dvě polohy dolů a zase zpátky po každém nastříkání. A vypnout se to dá jediným přepínačem
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Víš Alberte ono to máš těžký .... . Vývojáři to nějak vyvinou a kalkulanti to potom upraví ...Hurikán píše:... "automatické mávání při ostříknutí". Z této pafunkce u nových verglů lezu po zdi a okusuju volant. ... proč nedají řidiči možnost si danou věc nastavit tak, jak jemu vyhovuje?... To je ale asi nad dnešní intelektuální i technické možnosti.
Takže se potom z původně smysluplné funkce stane paskvil. A na druhou stranu - dát řidiči možnost, aby si to nastavil sám je taky (v dnešní době) drahá záležitost. Je to o funkce a tlačítka navíc a ne každý řidič (tipoval bych tak každý osmý) to dokáže.
Takže v Tvém případě bych si asi udržoval až do odevzdání řidičského průkazu (po neprojítí lékařskou prohlídkou) nějaký starý vůz, pravděpodobně Jahodu, která tyto (Tebou nesnášené) vymoženosti nemá. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
ono by stačilo keby sa stierače nezapínali súčastne s ostrekovačmi po pritiahnutí páčky ale najprv by ostrekovač nastriekali trochu vody a potom by po tom prešli stierače. často sa mi stáva, že stierače zprv idú po suchom okne.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Tak jasně. Já netvrdím, že to nemůže někomu vyhovovat. Pokud, tak je to v pořádku. A jestliže máš tuto funkci ovladatelnou vypínačem, tak je to úplně super. Se cvakáním lukasu máš sice do určité míry pravdu (taky mě to párkrát napadlo), ale osobně jsem měl na dvou autech najeto 200 tkm s častým přepínáním a ani u jednoho lucas nikdy neodešel. Čili bude asi skutečně poměrně kvalitní.dvk píše:No, mě to samomávání právě docela vyhovuje a zase je mě líto pořád cvakat s lukasem dvě polohy dolů a zase zpátky po každém nastříkání. A vypnout se to dá jediným přepínačem
Přesně! Tohle je jedna z věcí, kvůli které to nesnáším.mayo456 píše:často sa mi stáva, že stierače zprv idú po suchom okne.
S těmi kalkulanty máš asi pravdu. U aut z cenového low-endu bych to i chápal. Ale od střední třídy by to mělo být ve standadru. Cenové navýšení by bylo=0, neboť displej na palubce je a tlačítek jsou tam taky mraky. Stačí centrální kompl dovybavit patřičným programem a je hotovo. Kurnik, když to šlo před 10, 15 nebo 20 lety, tak ať mě nikdo netvrdí, že dneska by to byl problém. Ale většině ovcí je to, bohužel, asi fakt jedno.Luděk Musil píše:Víš Alberte ono to máš těžký .... . Vývojáři to nějak vyvinou a kalkulanti to potom upraví ... Takže se potom z původně smysluplné funkce stane paskvil. A na druhou stranu - dát řidiči možnost, aby si to nastavil sám je taky (v dnešní době) drahá záležitost. Je to o funkce a tlačítka navíc a ne každý řidič (tipoval bych tak každý osmý) to dokáže.
Takže v Tvém případě bych si asi udržoval až do odevzdání řidičského průkazu (po neprojítí lékařskou prohlídkou) nějaký starý vůz, pravděpodobně Jahodu, která tyto (Tebou nesnášené) vymoženosti nemá. L.
A s tím zásobením se pořádnými auty, nebo hlavně díly máš pravdu. Když vidím, v jak dobré kondici je moje pětadvacetiletá nulapětka, tak těch dalších cca třicet let by už vydržet mohla.
PS: Tomáši, omlouvám se za lehké plevelení tématu.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
To jsou zase problemy )
Tahke funkce pracuje docela normalne dokonce i na 2111 a to je co rict Na oktavkach to funguje zcela lidsky bych rekl. A zrovna u klasicke konfigurace zigula ty stera jdou po suchu temer pulku drahy i kdyz si to clovek naspricuje predem, protoze ty ostrikovace nemaji zadny rozptyl. A navic mam velmi dobre zkusenosti i s destovym sensorem, ktery reguluje rychlost stirani podle intenzity deste. Moc se mi to libilo .
Kazdpadne se priklanim k tomu, ze bezne volitenlne funkce jako je zamknuti auta pri rozjezdu, rozsvecovani mlhovek pri zataceni, pocet setreni pri ostriknuti atd. by mely byt volitelne pres dnes bezne pouzivane ovladani palubniho pocitadla, pripadne navigace. To by pak ale servis prisel o penize. Jsou to ozaistny kokoti.
Tahke funkce pracuje docela normalne dokonce i na 2111 a to je co rict Na oktavkach to funguje zcela lidsky bych rekl. A zrovna u klasicke konfigurace zigula ty stera jdou po suchu temer pulku drahy i kdyz si to clovek naspricuje predem, protoze ty ostrikovace nemaji zadny rozptyl. A navic mam velmi dobre zkusenosti i s destovym sensorem, ktery reguluje rychlost stirani podle intenzity deste. Moc se mi to libilo .
Kazdpadne se priklanim k tomu, ze bezne volitenlne funkce jako je zamknuti auta pri rozjezdu, rozsvecovani mlhovek pri zataceni, pocet setreni pri ostriknuti atd. by mely byt volitelne pres dnes bezne pouzivane ovladani palubniho pocitadla, pripadne navigace. To by pak ale servis prisel o penize. Jsou to ozaistny kokoti.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Jo jo, souhlasím s výše uvedeným, a plevelení neva, od toho to tu je
Já mám ale bohužel jiný problém. Dneska jsem musel jet do práce UAZem. To teda není ten problém, problém je, že po rozhýbání regulátoru volnoběhu očividně přestal tento fungovat Už jsem to jednou dělal (prostříknutí konkorem, rozhýbání, nastavení na předchozí polohu a montáž) a vše bylo ok. Teď mám volnoběh stabilně na 2000ot/min a po vypnutí zapalování se neozve takové to klasické cvrlikání, kdy by se měl regulátor zkalibrovat do krajní polohy. A ŘJ samozřejmě hlásí chybu 35.
Je možné, že jsem jej zničil rozhýbáním nebo tím konkorem ? Byl fest zatuhlý a toho konkoru jsem musel nastříkat docela dost Tuším, že rozebrat a vyčistit ani nějak opravit se nedá, že ?
Já mám ale bohužel jiný problém. Dneska jsem musel jet do práce UAZem. To teda není ten problém, problém je, že po rozhýbání regulátoru volnoběhu očividně přestal tento fungovat Už jsem to jednou dělal (prostříknutí konkorem, rozhýbání, nastavení na předchozí polohu a montáž) a vše bylo ok. Teď mám volnoběh stabilně na 2000ot/min a po vypnutí zapalování se neozve takové to klasické cvrlikání, kdy by se měl regulátor zkalibrovat do krajní polohy. A ŘJ samozřejmě hlásí chybu 35.
Je možné, že jsem jej zničil rozhýbáním nebo tím konkorem ? Byl fest zatuhlý a toho konkoru jsem musel nastříkat docela dost Tuším, že rozebrat a vyčistit ani nějak opravit se nedá, že ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Buď jsi jej rozhýbáním zničil (je to možné), nebo jsi jej po odpojení, rozhýbání a opětovném zapojení nezkalibroval.
O tomto ví více Pátrač. L.
O tomto ví více Pátrač. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
varianta a Krokový motorek nelze rozhýbávat!!!!
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Hoši díky za postřehy, chybama se člověk učí no
Byl jsem přes oběd na vrakáču a byl jsem unešen smutnou krásou tamnějších podzimních zákoutí a kontrastů barev a šedi, lesku a rzi, krásy a zmaru. Nicméně nic do stříkačky zrovna nemají, jenom tuto 2107 a jeden další vyškubnutý karb. motor s převodovkou a zadní nápravu. Alespoň jsem si jako suvenýr z té 07 odnesl krásnou chromovanou řadičku.
Byl jsem přes oběd na vrakáču a byl jsem unešen smutnou krásou tamnějších podzimních zákoutí a kontrastů barev a šedi, lesku a rzi, krásy a zmaru. Nicméně nic do stříkačky zrovna nemají, jenom tuto 2107 a jeden další vyškubnutý karb. motor s převodovkou a zadní nápravu. Alespoň jsem si jako suvenýr z té 07 odnesl krásnou chromovanou řadičku.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Slávááá, Vážka zase lítá s větrem o závod, velké díky Pátračovi !!
Starý krokový motorek volnoběhu byl fakt mrtvý, přerušené obě vinutí. Jako bonus jsem taky konečně opravil osvětlení interiéru a jako úplná třešnička na dortu opět (stále) podfukuje výfuk, i s novým těsněním pod svodama. Bude nutné shodit celé parohy a dát nové těsnění pod ně
Starý krokový motorek volnoběhu byl fakt mrtvý, přerušené obě vinutí. Jako bonus jsem taky konečně opravil osvětlení interiéru a jako úplná třešnička na dortu opět (stále) podfukuje výfuk, i s novým těsněním pod svodama. Bude nutné shodit celé parohy a dát nové těsnění pod ně
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
osm rád, že aj na vrakovisku ma Lada navrch
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
To by skoro stačilo udělat tak, aby stěrače nemávly hned jak člověk zabere za páčku, ale teprve až ji uvolní. Bylo by dost času na ostříknutí a nedřelo by se to hned. Ale to zapojení už nebude jen s jednou diodou, jako to někteří máme teď. Příznám se, že jsem to namontoval z pohodlnosti. Na ostřik a setření potřebuju obě ruce. Pravou ostřik a levou stěrač. Teď, když chci třeba jen jednou setřít, radši šáhnu po páčce ostřikovače, než se natahovat jak opice po vypínaču.mayo456 píše:ono by stačilo keby sa stierače nezapínali súčastne s ostrekovačmi po pritiahnutí páčky ale najprv by ostrekovač nastriekali trochu vody a potom by po tom prešli stierače. často sa mi stáva, že stierače zprv idú po suchom okne.
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
dvk: Ta fotka je super a ještě lepší je komentář od mayo456
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras