Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A na základě takto vymodlené spotřeby se bude AZNP dmout pýchou jaké to dělá skvělé stroje, fuj.

Na takové krkolomné kousky se patří vykašlat. V nynějším provozu člověk neví kdy zrovna bude třeba rychle zareagovat a k tomu se umrtvený motor zrovna moc nehodí. Jen doufám, že pokud si to tady někdo přečte a začne experimentovat tak nebude tak blbý a nezamče si volant.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Fábie.

Příspěvek od MartasBrno »

Tyjo, Koko, toto jsme nikdy nepochopil jak si někdo ten volant může zamčít. V žigulu se to musí otočit o 180° klíčkem, ale pak jsem zažil, že člověk startoval tím stylem, že zastrčil klíček, otočil doprava na doraz a po dvou vteřinách pustil, bez ohledu na zvuk motoru. Když vypínal motor, otočil na doraz doleva. A když jsme říkal, že si prvně zapnu zapalování, podívám se na teploměr, a pak teprve startuju, odpovědí byl hluboce nechápavý výraz ve tváři. Už jen ten teploměr byl překážka v komunikaci. A to ukazuje jak je venku teplo? To já nepotřebuju, já to vím! A stejně to ukazuje blbě!

;-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od vik2 »

Co se tyka uspory spotreby vyřazovanim z kopce, nebo pri dojizdeni ke krizovatce. Tak jsem to dost pouzival u BMW. Akorat jsem nechcipal motor.
A musim rici ze me to dost pomohlo udrzet spotrebu na dobre urovni.
No a jelikos ma BMW a Lada(klasicka řada) - stejnej system pohonu, tak to brzdeni u Lady(jak tu nekteri zminuji) asi bude necim jinym.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

BMW má vzadu taky hypoid? Totiž ten je příčinou toho brzdění.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od vik2 »

no leje se tam GL-5 tak asi jo.
ale jinak nevim, to jsi me dostal......
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Fábie.

Příspěvek od dvk »

Nemá vyřazování při dojíždění smysl jen u karburátorových motorů ? Stříkačka přece při brždění motorem zastaví přívod paliva úplně, tzn. ještě lepší než nechat motor na volnoběh .... ?

Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.
Naposledy upravil(a) dvk dne pon říj 03, 2011 08:34, celkem upraveno 1 x.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Laďuša »

No jo, jenomže při tom brždění motorem to zase ujede menší kus, takže o to dýl to tam musíš dávat pod tlakem
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od vik2 »

me se to vyrazovani osvedcilo. stacil mirnej kopec dolu. pri 100-110 sem vyradil a jel i nekolik Km nez to kleslo na 80kmh. A nebo byla pak vesnice tak sem to nechal klesnout na 60kmh.
BMW ma ukazatel okamzite spotreby prepoctene na l/100km. takze kdyz jsem vyradil pri 90kmh - ukazovalo to na volnobeh 2l/100kmh. Kolem rychlosti 60kmh to ukazovalo 4l. pri nizsi pak uz to stoupalo rychle
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Fábie.

Příspěvek od Cory »

Ono si treba uvedomit situaciu pred sebou..ked viem, ze za zakrutou je krizovatka a budem potrebovat brzdit, tak vykvaltujem a pred krizovatkou brzdim motorom...a zasa ak sa ide po rovine, tak sa mi osvedcilo nevyradovat a udrziavat konstantnu rychlost. Ak v dialke vidim zakrutu, opat vyradim, aby som pred nou nemusel brzdit...na felicii takto dosahujem spotrebu 4,4l/100km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od vik2 »

přesně
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fábie.

Příspěvek od Marek »

dvk píše:Nemá vyřazování při dojíždění smysl jen u karburátorových motorů ? Stříkačka přece při brždění motorem zastaví přívod paliva úplně, tzn. ještě lepší než nechat motor na volnoběh .... ?

Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.
Ano - je to lepší a dělám to také tak. Mně to palivo pouští až při 1100 otáčkách (u nafty jsou nastavovány níž než u benzinů). Je to určitě lepší. Ale jak je tu psáno - pokud Tě brzdí motor, ujedeš kratší vzdálenost, takže ono je to sporné.

Vyřazování rychlosti ovšem není dobré pro motor jako takový. Prudkým snížením otáček z provozních na volnoběžné se motor velmi rychle přehřívá, protože klesnou otáčky vodního čerpadla a vlastně i olejového a voda i olej hůře odvádějí teplo z motoru. Nejvíc trpí hlava a písty (válce). Proto nikdy z kopce nevyřazuju, a to i za cenu "kratšího dojezdu". A v neposlední řadě - auto na kvaltu je lépe ovladatelné než auto řítící se z kopce bez kontroly.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Fábie.

Příspěvek od Cory »

Tak pri aute, ktore sa ruti z kopca, je lepsie brzdit motorom - nulova spotreba, lepsia ovladatelnost, mensie opotrebenie brzd, Markovo spominane odvadzanie tepla z motora....ale pri mierno klesani, kde sa defacto sila posobiaca dolu kopcom vyrovnaca odporu vozidla, by som jednoznacne vyradoval :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od Laďuša »

Já bych to drtil pod plným :P
Ale tak jasný, že neexistuje globální stanovení správný cesty, já se chovam podle aktuálního svědomí a vědomí, i na stejným úseku můžu ject různě podle provozu nebo třeba počasí...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Fábie.

Příspěvek od dvk »

Jojo, samozřejmě brzdím motorem jen když chci opravdu brzdit. Když chci dojet daleko, tak držím rychlost lechtáním plynu. Už jsem zažil pár incidentů, díky kterým už nikdy z kopce nevyřazuju, těch pár deci benzínu mi za to nestojí. To už musí být opravdu jen nepatrně skloněná rovinka kdy vidím 2km dopředu a prázdné auto, abych vyřadil. A vypínat z kopce motor ? Taky jsem to jednou udělal, když mi docházel benzín .. a pak jem zajel za zatáčku a tam v prostřed cesty stála srna a koukala, jak se snažím brzdit vším co jde a rvu tam čtyřku přes zuby a ono to nechtělo a nechtělo zapadnout :D

Stejně jako se snažím dodržovat pravidlo, že kopec se sjíždí na ten kvalt, na který bys ho byl schopen vyjet ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: Fábie.

Příspěvek od vik2 »

chcipat motor je dost o hubu.
a zviratka na asfaltu jsou taky zabava, kolik lidi zkoncilo v pangejtu nebo dokonce na boude kdyz se snazilo vyhnout.
skoda je pak vetsi nez rovne brzdit a nabrat primo......
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“