Fábie.
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Fábie.
A na základě takto vymodlené spotřeby se bude AZNP dmout pýchou jaké to dělá skvělé stroje, fuj.
Na takové krkolomné kousky se patří vykašlat. V nynějším provozu člověk neví kdy zrovna bude třeba rychle zareagovat a k tomu se umrtvený motor zrovna moc nehodí. Jen doufám, že pokud si to tady někdo přečte a začne experimentovat tak nebude tak blbý a nezamče si volant.
Na takové krkolomné kousky se patří vykašlat. V nynějším provozu člověk neví kdy zrovna bude třeba rychle zareagovat a k tomu se umrtvený motor zrovna moc nehodí. Jen doufám, že pokud si to tady někdo přečte a začne experimentovat tak nebude tak blbý a nezamče si volant.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Fábie.
Tyjo, Koko, toto jsme nikdy nepochopil jak si někdo ten volant může zamčít. V žigulu se to musí otočit o 180° klíčkem, ale pak jsem zažil, že člověk startoval tím stylem, že zastrčil klíček, otočil doprava na doraz a po dvou vteřinách pustil, bez ohledu na zvuk motoru. Když vypínal motor, otočil na doraz doleva. A když jsme říkal, že si prvně zapnu zapalování, podívám se na teploměr, a pak teprve startuju, odpovědí byl hluboce nechápavý výraz ve tváři. Už jen ten teploměr byl překážka v komunikaci. A to ukazuje jak je venku teplo? To já nepotřebuju, já to vím! A stejně to ukazuje blbě!
Re: Fábie.
Co se tyka uspory spotreby vyřazovanim z kopce, nebo pri dojizdeni ke krizovatce. Tak jsem to dost pouzival u BMW. Akorat jsem nechcipal motor.
A musim rici ze me to dost pomohlo udrzet spotrebu na dobre urovni.
No a jelikos ma BMW a Lada(klasicka řada) - stejnej system pohonu, tak to brzdeni u Lady(jak tu nekteri zminuji) asi bude necim jinym.
A musim rici ze me to dost pomohlo udrzet spotrebu na dobre urovni.
No a jelikos ma BMW a Lada(klasicka řada) - stejnej system pohonu, tak to brzdeni u Lady(jak tu nekteri zminuji) asi bude necim jinym.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Fábie.
BMW má vzadu taky hypoid? Totiž ten je příčinou toho brzdění.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
no leje se tam GL-5 tak asi jo.
ale jinak nevim, to jsi me dostal......
ale jinak nevim, to jsi me dostal......
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Fábie.
Nemá vyřazování při dojíždění smysl jen u karburátorových motorů ? Stříkačka přece při brždění motorem zastaví přívod paliva úplně, tzn. ještě lepší než nechat motor na volnoběh .... ?
Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.
Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.
Naposledy upravil(a) dvk dne pon říj 03, 2011 08:34, celkem upraveno 1 x.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
No jo, jenomže při tom brždění motorem to zase ujede menší kus, takže o to dýl to tam musíš dávat pod tlakem
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Fábie.
me se to vyrazovani osvedcilo. stacil mirnej kopec dolu. pri 100-110 sem vyradil a jel i nekolik Km nez to kleslo na 80kmh. A nebo byla pak vesnice tak sem to nechal klesnout na 60kmh.
BMW ma ukazatel okamzite spotreby prepoctene na l/100km. takze kdyz jsem vyradil pri 90kmh - ukazovalo to na volnobeh 2l/100kmh. Kolem rychlosti 60kmh to ukazovalo 4l. pri nizsi pak uz to stoupalo rychle
BMW ma ukazatel okamzite spotreby prepoctene na l/100km. takze kdyz jsem vyradil pri 90kmh - ukazovalo to na volnobeh 2l/100kmh. Kolem rychlosti 60kmh to ukazovalo 4l. pri nizsi pak uz to stoupalo rychle
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Fábie.
Ono si treba uvedomit situaciu pred sebou..ked viem, ze za zakrutou je krizovatka a budem potrebovat brzdit, tak vykvaltujem a pred krizovatkou brzdim motorom...a zasa ak sa ide po rovine, tak sa mi osvedcilo nevyradovat a udrziavat konstantnu rychlost. Ak v dialke vidim zakrutu, opat vyradim, aby som pred nou nemusel brzdit...na felicii takto dosahujem spotrebu 4,4l/100km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Fábie.
přesně
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Fábie.
Ano - je to lepší a dělám to také tak. Mně to palivo pouští až při 1100 otáčkách (u nafty jsou nastavovány níž než u benzinů). Je to určitě lepší. Ale jak je tu psáno - pokud Tě brzdí motor, ujedeš kratší vzdálenost, takže ono je to sporné.dvk píše:Nemá vyřazování při dojíždění smysl jen u karburátorových motorů ? Stříkačka přece při brždění motorem zastaví přívod paliva úplně, tzn. ještě lepší než nechat motor na volnoběh .... ?
Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.
Vyřazování rychlosti ovšem není dobré pro motor jako takový. Prudkým snížením otáček z provozních na volnoběžné se motor velmi rychle přehřívá, protože klesnou otáčky vodního čerpadla a vlastně i olejového a voda i olej hůře odvádějí teplo z motoru. Nejvíc trpí hlava a písty (válce). Proto nikdy z kopce nevyřazuju, a to i za cenu "kratšího dojezdu". A v neposlední řadě - auto na kvaltu je lépe ovladatelné než auto řítící se z kopce bez kontroly.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Tak pri aute, ktore sa ruti z kopca, je lepsie brzdit motorom - nulova spotreba, lepsia ovladatelnost, mensie opotrebenie brzd, Markovo spominane odvadzanie tepla z motora....ale pri mierno klesani, kde sa defacto sila posobiaca dolu kopcom vyrovnaca odporu vozidla, by som jednoznacne vyradoval
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Já bych to drtil pod plným
Ale tak jasný, že neexistuje globální stanovení správný cesty, já se chovam podle aktuálního svědomí a vědomí, i na stejným úseku můžu ject různě podle provozu nebo třeba počasí...
Ale tak jasný, že neexistuje globální stanovení správný cesty, já se chovam podle aktuálního svědomí a vědomí, i na stejným úseku můžu ject různě podle provozu nebo třeba počasí...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Fábie.
Jojo, samozřejmě brzdím motorem jen když chci opravdu brzdit. Když chci dojet daleko, tak držím rychlost lechtáním plynu. Už jsem zažil pár incidentů, díky kterým už nikdy z kopce nevyřazuju, těch pár deci benzínu mi za to nestojí. To už musí být opravdu jen nepatrně skloněná rovinka kdy vidím 2km dopředu a prázdné auto, abych vyřadil. A vypínat z kopce motor ? Taky jsem to jednou udělal, když mi docházel benzín .. a pak jem zajel za zatáčku a tam v prostřed cesty stála srna a koukala, jak se snažím brzdit vším co jde a rvu tam čtyřku přes zuby a ono to nechtělo a nechtělo zapadnout
Stejně jako se snažím dodržovat pravidlo, že kopec se sjíždí na ten kvalt, na který bys ho byl schopen vyjet ...
Stejně jako se snažím dodržovat pravidlo, že kopec se sjíždí na ten kvalt, na který bys ho byl schopen vyjet ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Fábie.
chcipat motor je dost o hubu.
a zviratka na asfaltu jsou taky zabava, kolik lidi zkoncilo v pangejtu nebo dokonce na boude kdyz se snazilo vyhnout.
skoda je pak vetsi nez rovne brzdit a nabrat primo......
a zviratka na asfaltu jsou taky zabava, kolik lidi zkoncilo v pangejtu nebo dokonce na boude kdyz se snazilo vyhnout.
skoda je pak vetsi nez rovne brzdit a nabrat primo......
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009