Tak to ste mali fakt blby kusmayo456 píše:asi by bolo dobre rozlíšiť nástup topenia a vyhriate auto lebo my sme sadli do feldy v strede KE a vytopené auto že sme mohli dávať dole bundy bolo až na začiatku diaľnice do PO čo je pekných pár km... ale to už je na inú debatu.
lada 2102 nebo škoda forman?
Moderátor: Moderátoři
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
proste inak oplechovaný favorit alebo čo ja viem čo. proste furt otec keď presadol zo služobneého Golfa III 1.8 alebo z Renaultu 19 do felicie hovoril ze ma pocit ako ekby si sadol do trabanta
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Pozn. moderátora: hoši - dostáváte se mimo tému! L.
1. Já osobně, kdybych si měl vybrat mezi 2102 a formanem bych rozhodně šel buď do 21044 nebo felicie combi.
2. Určitě bych se rozhlížel na trhu, kde koupit zachovalé auto s co nejmenším nájezdem.
Osobně mám doma oba dva modely (jak 21044, tak f-combi) a nemůžu si stěžovat s výčtem závad.
Žigul bere olej (teda teď po výměně motoru asi ne) a zlobí převodovka - vypadává pětka (teda teď po výměně zatím ne), ostatní závady nejsou závady, spíše problémky průběžně odstraňované běžnou údržbou.
Felicia má asi třetí baterku, nový zadní díl výfuku, nový čerpadlo v nádrži, orezavělé spodní hrany předních dveří a rez v obloucích okna V. dveří.
Co se jízdního komfortu týče - tak je na tom určitě lépe felicie, ale zase s žigulem se nebojím do lesa.
L.
1. Já osobně, kdybych si měl vybrat mezi 2102 a formanem bych rozhodně šel buď do 21044 nebo felicie combi.
2. Určitě bych se rozhlížel na trhu, kde koupit zachovalé auto s co nejmenším nájezdem.
Osobně mám doma oba dva modely (jak 21044, tak f-combi) a nemůžu si stěžovat s výčtem závad.
Žigul bere olej (teda teď po výměně motoru asi ne) a zlobí převodovka - vypadává pětka (teda teď po výměně zatím ne), ostatní závady nejsou závady, spíše problémky průběžně odstraňované běžnou údržbou.
Felicia má asi třetí baterku, nový zadní díl výfuku, nový čerpadlo v nádrži, orezavělé spodní hrany předních dveří a rez v obloucích okna V. dveří.
Co se jízdního komfortu týče - tak je na tom určitě lépe felicie, ale zase s žigulem se nebojím do lesa.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Tak děkuji za Vaše názory. Upřímně řečeno, taky jsem pomýšlel na to, že 2102 je už veterán a asi by mi ho bylo líto tahat v zimě do soli. Nechtěl jsem ho brát jako veterána, na to mám doma schovanou 1000 MB, ale znám se. Jinak mě celkem udivilo, jak tady hodně lidí hodnotí kladně felicii. Měli jsme jednu v práci. Taky na ni byly mraky drobných nevýznamných závad, nikdo jí to však neměl za zlé. Byla totiž koupena od nějakého šmelináře - určitě podle tuzemských zvyků byl stočený tachoš. Když ji vloni vyřadili měla na tachometru 440 000km. Byla to obyč. 1,3i, z prvních let výroby, ke konci trošku brala olej. Jezdila u stavební firmy převážně po lesních a polních cestách v plném obsazení + vercajk (třeba i velká elektrocentrála v kufru, jednou i beton převážela v kufru) a to všechno v neuvěřitelně tvrdém a necitlivém zacházení. Přejíždění výmolů tak, že spodek dřel o zem bylo na denním pořádku. Topení bylo si myslím velmi slušné a spotřeba při delších trasách byla kolem 6,5l. V zimě se vydrápala skoro všude. Akorát když byla v blátě po břicho, nasedli chlapi na kapotu a další ji tlačili ze zadu. Každý rok v zimě se odřela nahrubo zrezlá místa a natřela něčím, co bylo po ruce. Přesto to s tou korozí nebylo tak hroné jak se všude uvádí (tedy na to, že spodek byl neustále odírán a nikdy nebyl stříkán dodatečný ochranný nátěr). Takže zas takový šunt to asi nebude. Byla to taková šedá a nevýrazná myš, přesto neuvěřitelně houževnatý dříč.
Přesto se mi forman svými ostřejšími trary vždy líbil více. Jen nevím proč všichni zavrhují karburátory a chtějí ty stříkačky. Já se toho bojím, když zas vidím krabičku s tlustým kabelem a obrovskou spleť drátků. Prostě dávám přednost mechanice než elektronice.
Hodně také doporučujete ladu 21044. Ale někde tady na fóru jsem četl dost příspěvků o tom, jakou rychlostí tyto vozy reznou. Až mě teda přešla chuť. V podstatě stále nevím. Ale ještě jednou děkuji za názory.
Přesto se mi forman svými ostřejšími trary vždy líbil více. Jen nevím proč všichni zavrhují karburátory a chtějí ty stříkačky. Já se toho bojím, když zas vidím krabičku s tlustým kabelem a obrovskou spleť drátků. Prostě dávám přednost mechanice než elektronice.
Hodně také doporučujete ladu 21044. Ale někde tady na fóru jsem četl dost příspěvků o tom, jakou rychlostí tyto vozy reznou. Až mě teda přešla chuť. V podstatě stále nevím. Ale ještě jednou děkuji za názory.
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Jsem taky pro 21044 ... protože ji mám
15 let staré auto bude mít vždycky mouchy a většina jich bude zrezlých - ať je to jaká značka chce. Navíc kombík se nekupuje na parádu, ale na práci. Takže to chce spíš vybrat konkrétní dobrý kus, Škodovka nebo Lada, to je asi jedno. S dílama na Ladu není žádný problém, dá se koupit cokoli.
15 let staré auto bude mít vždycky mouchy a většina jich bude zrezlých - ať je to jaká značka chce. Navíc kombík se nekupuje na parádu, ale na práci. Takže to chce spíš vybrat konkrétní dobrý kus, Škodovka nebo Lada, to je asi jedno. S dílama na Ladu není žádný problém, dá se koupit cokoli.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Jestli to má být něco echt staršího,ještě tady kvůli kufru nepadl Wartburg,ale tam budou možná problémy s ND,i kdy ž u té VW 1.3 ...
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Rezne naprosto všechno. I pozink toho moc nezachrání...časem zvětrá a plech stejně schnije. Obrana proti korozi je jasná - nastříkat spodek kvalitním bitumenovým nástřikem a do dutin vzlínavý vosk. Hodně lidí stříká podvozek i dutiny vyjetým olejem, nicméně žádný zázrak to není .... každopádně stokrát lepší, než se na to vykašlat.
Osobně bych volil taky Felicii combi nebo 21044. Favorit v těchto letech bude už rozvrzaný křáp. Navíc vstřikování u Feldy či 21044 je tak šíleně jednoduchý, že se na tom defakto nemá co posr..t. Obě auta mají řídící jednotku Bosch, jeden vstřikovač (modely SPi) ... atd. jednoduché a spolehlivé. Spolehlivější než kladívkový rozdělovač a karburátor.
Osobně bych volil taky Felicii combi nebo 21044. Favorit v těchto letech bude už rozvrzaný křáp. Navíc vstřikování u Feldy či 21044 je tak šíleně jednoduchý, že se na tom defakto nemá co posr..t. Obě auta mají řídící jednotku Bosch, jeden vstřikovač (modely SPi) ... atd. jednoduché a spolehlivé. Spolehlivější než kladívkový rozdělovač a karburátor.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
teda pozor! pokiaľ máš na mysli karburátor ako weber, prípadne solex bez elektroniky... alebo klasické jikovy či ako sa to nazývalo, dajme tomu z časti aj ozón... tak to sú systémy jednoduché a neni čoho sa báť, na ladu dokonca kúpiš aj solexa, aj ozona nového ako tu pár ľudí má a jazdíš bez najmenšieho problému. Ale ak ide o karbec do favorita, väčšina porúch sa rieši rovno výmenou, pretože to v dnešnej dobe vie málo kto dať poriadne dokopy, v prípade, že sa niečo na ňom pokazí. Proste to už nieje starý dobrý jednoduchý karbec. Rozhodne neodporúčam do neho vŕtať bez nejakých poznatkov, ja sa im tiež úspešne vyhýbam... Jednoznačne feldu, tam ako napísal vašátor je vstrekovanie jednoduchosť sama, prípadne 21044ku a vyhnúť sa hlavne roku výroby 96. Pokiaľ sa o to budeš aj trochu starať, a spodok a dutiny ošetrovať opäť podľa toho čo písal vašátor, budú ti obe autá slúžiť vcelku ochotne a dlho. A ak sa toho vstrekovania aj tak bojíš, nieje vôbec zložité prerobiť vstrekovanie u 21044 na solex.Jen nevím proč všichni zavrhují karburátory a chtějí ty stříkačky.
howk
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Mimochodem, v čem jsou novější 044 lepší než rok 96 ? Že kromě zhnité kastle mají ještě nahouby lak ?
Naposledy upravil(a) dvk dne čtv zář 29, 2011 14:28, celkem upraveno 1 x.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Ja by som určite volil ladu 2102. Je to totálne jednoduché auto, ktoré má len tie základné veci. A čím menej toho je, tým menej sa toho dokáže pokaziť. Motor to má objemu 1200 cm3 a keď je dobre naštelovaný tak má nízku spotrebu. Kufor to má obrovský, takže to aj čo to uvezie. Keď sa to všetko riadne ošetruje a pravidelne kontroluje, tak je to totálne spoľahlivé auto. V zime to nieje tiež žiadna tragédia. Keď sme mali na našej 2102, ktorú používame len do hory zimné gumy a nieakých 30-50 kg v kufri, tak to v zime prešlo cestou-necestou a ak nie, tak vždy pomohli snehové reťaze. Niečo také, ako je lada21044 s elektronickým vstrekovaním vrele nedoporučujem. Je to spoľahlivé len pokiaľ sa to nepokazí a málokto to vie dať do poriadku. Navyše tieto modelysú na tom po karosárskom spracovaní veľmi biedne. Plech je kvality toaletného papiera a lak je taký, že sebemenší kamienok ho odrazí do železa.
Favority to sú také kostitrasy, mne sa v tom nikdy dobre nesedelo, hniť to tiež hnije a kaziť sa to kazí, ako aj každé iné auto. Jediná výhoda je v tom, že škodovky vie opraviť takmer každý garážnik a je na to všade kopa náhradných dielov.
Favority to sú také kostitrasy, mne sa v tom nikdy dobre nesedelo, hniť to tiež hnije a kaziť sa to kazí, ako aj každé iné auto. Jediná výhoda je v tom, že škodovky vie opraviť takmer každý garážnik a je na to všade kopa náhradných dielov.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Tak někteří lidi co píšou, že do denního provozu spíš tu feldu, asi myslí na to, že denní provoz vyžaduje taky trochu úroveň a pohodlí, bez nutnosti řešit nedokonalosti starých systémů, které modernější motory a nejen motory nemají. Ta felda je o nějaké ty generace modernější stroj a když se k němu bude člověk dobře chovat, bude sloužit. Máme zkušenosti s feldama, s jednou dlouhodobě a je to dobré vozidlo.
Podle mně je holý nesmysl, pořizovat ne denní použití cokoliv nemasového, cokoliv unikátního, nebo netypického, protože to ssebou nese problémy, které se časem stupňují. Na ježdění do práce nepotřebuju něco co znají 2 lidi z 1000, abych ostatní nadchnul, ale aby, když se to podělá, to bylo levně a rychle opravený. A u feldy 1.3 kde je dobrá opravitelnost není potřeba se té elektroniky bát.
Pokud 2102 si můžeš pořídit vedle toho embéčka pro radost a na víkendy, ale pozor, aby se ti nepopraly, až se nebudeš dívat
Podle mně je holý nesmysl, pořizovat ne denní použití cokoliv nemasového, cokoliv unikátního, nebo netypického, protože to ssebou nese problémy, které se časem stupňují. Na ježdění do práce nepotřebuju něco co znají 2 lidi z 1000, abych ostatní nadchnul, ale aby, když se to podělá, to bylo levně a rychle opravený. A u feldy 1.3 kde je dobrá opravitelnost není potřeba se té elektroniky bát.
Pokud 2102 si můžeš pořídit vedle toho embéčka pro radost a na víkendy, ale pozor, aby se ti nepopraly, až se nebudeš dívat
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
Ani jedno!!!
BA3 2102 v zachovalom stave tak ľahko nezoženieš a predpokladám keď máš litrík, že by ti ho bolo aj ľúto do zimy.
Forman je ozaj kostitras, problémy so sytičom Pierburgu sú známe (bimetal sa dá vyradiť) a idú do spotreby, zohnať nezhumpľovaný kus bude tiež asi úloha na nie málo času.
Osobne jednoznačne ako pracovné vozidlo odporúčam feldu 1,3 50KW. Jednoduché na údržbu, aj pri malej starostlivosti spoľahlivé vozítko. Keď som kupoval tú svoju, pýtal som sa známych mechanikov na poruchovosť: ak z ničoho nič zastane a nenatočí je v háji na 97% hallov snímač (snímač otáčok, treba ho občas vybrať a otrieť suchou handrou a vrátiť), 1% riadiaca elektronika (škatuľa s hrubým káblom) 2% iné somariny (palivové čerpadlo, škrtiaca klapka, palivový systém, spínacia skrinka - tú som menil, lebo sa rozsypala mechanická časť). Tak som si kúpil snímač otáčok a išiel pre auto na druhý koniec republiky, mám ho v aute dodnes (cca 20€) a v pohode jazdím. Tej elektroniky vo felicii sa neboj, je spoľahlivá. Ostatná údržba je ako na formane. Aj ventily si šteluješ sám
Mal som formana r.v.1992 a teraz feldu 55kw,1998 a pre potešenie Nikitu BA3 2101. Takže viem o čom píšem. Držím palce a ak máš doma plac pridaj sa k nám s nejakým kulaťákom
BA3 2102 v zachovalom stave tak ľahko nezoženieš a predpokladám keď máš litrík, že by ti ho bolo aj ľúto do zimy.
Forman je ozaj kostitras, problémy so sytičom Pierburgu sú známe (bimetal sa dá vyradiť) a idú do spotreby, zohnať nezhumpľovaný kus bude tiež asi úloha na nie málo času.
Osobne jednoznačne ako pracovné vozidlo odporúčam feldu 1,3 50KW. Jednoduché na údržbu, aj pri malej starostlivosti spoľahlivé vozítko. Keď som kupoval tú svoju, pýtal som sa známych mechanikov na poruchovosť: ak z ničoho nič zastane a nenatočí je v háji na 97% hallov snímač (snímač otáčok, treba ho občas vybrať a otrieť suchou handrou a vrátiť), 1% riadiaca elektronika (škatuľa s hrubým káblom) 2% iné somariny (palivové čerpadlo, škrtiaca klapka, palivový systém, spínacia skrinka - tú som menil, lebo sa rozsypala mechanická časť). Tak som si kúpil snímač otáčok a išiel pre auto na druhý koniec republiky, mám ho v aute dodnes (cca 20€) a v pohode jazdím. Tej elektroniky vo felicii sa neboj, je spoľahlivá. Ostatná údržba je ako na formane. Aj ventily si šteluješ sám
Mal som formana r.v.1992 a teraz feldu 55kw,1998 a pre potešenie Nikitu BA3 2101. Takže viem o čom píšem. Držím palce a ak máš doma plac pridaj sa k nám s nejakým kulaťákom
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
my sme mali asi fakt špecifickú felíciu... dandy: ty máš 1.6?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
dandy ma 1,3 50kw, len sa asi prepisal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: lada 2102 nebo škoda forman?
před lety naši spoluobčané vozili šrot k nám do sběrny převážně žigulíky, které zde postupně i zanechali. V rámci obnovy a modernizace vozového parku přešli vesměs na favority, formany a felicie. Po krátké době již zde zanechávají i tyto "moderní" vozy a vzpomínají na žigulíky. Zrovna dneska jeden s nostalgií zíral přes plot a závistivě koukal na mého žigulíka kombi a vzpomínal jak do něj běžně nakládal 5 metráků železa a ještě jezdili v šesti polňačkama a u škodovky má teď upadlou zadní nápravu, a jestli mu ji tedy vykoupím. No a nyní nevědí s čím budou jezdit, protože oba typy jsou shnilé šroty a za stejné peníze se stejně spolehlivá a opravitelná auta už nenajdou.
Dneska jsou to obě auta u normálních lidí většinou srovnatelné šroty, jen žigulík je větší raritou, za kterou se lidé již očas otáčejí, což o shnilé škodovce se říci nedá (jestli s obdivem či odporem nevím). Jestli volit kvalitu a životnost dvou šrotů, tak vítězí jednoznačně žigulík, jestli dostupnost náhradních dílů na každém rohu, tak vítězí škodovka, jestli volit nenápadnost oproti pozornosti, tak vítězí škoda.
Mám pátého žigulíka (šrotového) a nebýt vysypaného ložiska převodovky (u 1.7 asi moc koní v motoru), tvrdím, že na nich vážné závady bránící jízdě vlastně neexistují. Přestože mám žigulíky rád, tak bych si nekoupil na ježdění do práce ani žiguli ani škodovku, ale koupil si nějaké "slušně ojeté" španělské auto typu seat toledo 1,9 v dehtu za stejné šrotové peníze a jezdil v pohodě tisíce kilometrů za 5 l s náhradními díly na každém rohu a vrakovišti a nikdo by se za mnou neotáčel, přičemž kufr to má jak dvě škodovky.
Dneska jsou to obě auta u normálních lidí většinou srovnatelné šroty, jen žigulík je větší raritou, za kterou se lidé již očas otáčejí, což o shnilé škodovce se říci nedá (jestli s obdivem či odporem nevím). Jestli volit kvalitu a životnost dvou šrotů, tak vítězí jednoznačně žigulík, jestli dostupnost náhradních dílů na každém rohu, tak vítězí škodovka, jestli volit nenápadnost oproti pozornosti, tak vítězí škoda.
Mám pátého žigulíka (šrotového) a nebýt vysypaného ložiska převodovky (u 1.7 asi moc koní v motoru), tvrdím, že na nich vážné závady bránící jízdě vlastně neexistují. Přestože mám žigulíky rád, tak bych si nekoupil na ježdění do práce ani žiguli ani škodovku, ale koupil si nějaké "slušně ojeté" španělské auto typu seat toledo 1,9 v dehtu za stejné šrotové peníze a jezdil v pohodě tisíce kilometrů za 5 l s náhradními díly na každém rohu a vrakovišti a nikdo by se za mnou neotáčel, přičemž kufr to má jak dvě škodovky.