Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

ger007, :lol:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

MartasBrno, díky :wink: .

O víkendu zkusím panhardku přeměřit a znovu zkontroluju její držák.
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Plováky s kombíků nejdou použít do limuzím . Teda šly by , ale po velké úpravě .
Držák panhardky (na kastli) se opravuje poměrně složitě , ale je to možné . I já ho kdysi na 02 při "záchraně života" (odvrácení čelního střetu s autem které dostalo smyk a vělo mi do pruhu) držák ulomil z kastle .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Mám problém s karburátorem.
Nedávno jsem jej kompletně pročistil,vyfoukal a vyměnil těsnění + membránu v akcelerační pumpičce.Po implantaci zpět do vozu jsem zkušebně nastartoval a seřídili jsme volnoběh a bohatost.Problém je v tom ,že při rychlém sešlápnutí plynového pedálu se auto dusí.Vše funguje jak má obě komory plní svojí funkci a akcelerační pumpička také.Hladina je seřízena podle knihy.Vůbec mě nenapadá co by to mohlo způsobovat.Při mírném sešlápnutí plynu auto normálně vyběhne do otáček.
Je to karburátor Weber.
Děkuji za vaše rady :wink:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jiry31
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 14, 2010 13:16
Bydliště: Praha

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jiry31 »

To jsem dost zvědavej co se dozvíš, protože s tímhle problémem jsem auto koupil před 2ma lety a trvá to u mě pořád a to jsem měl v autě už 4 karburátory, 3 rozdělovače a teď mám celej druhej novej motor, a nemůžu přijít na to čím to je.... jediný při čem jsem tenhle neduh odstranil, byl podtlakovej karbec ze 1600 (mám 1200) tak auto sice strašně špatně startovalo, nemělo takovou pružnost, ale zase nekolísal volnoběh a tohle dušení tam taky nebylo... :( tak doufám, že nějaká chytrá hlava ví co s tím...??
Due to the extreme acceleration a braking of lada 2101,
it's recommended that females remove all restrictive clothing!!
LADA 2101 HEMI 383 c.i. 1980
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Snad někdo bude vědět čím to je :| .Karburátor jsem už venku měl min 4 a momentálně už mám chuť dotoho kopnout :?
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Sid »

Mňa napadá pár vecí:
1. Skontroloval si, či sú trysky a vzdušníky správnych rozmerov?
2.Na klapke prvej komory by mala byť vlasová vôľa. Máš ju tam???
3. Klapka druhej komory by sa mala otvárať v momente keď je prvá klapka otvorená na X milimetrov. Hodnotu X si nepamätám, pozri v Túmovi.
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Dnes opět vše rozebráno vyčistěno a nastaveno podle Tůmy.Výsledek není žádný :(
Jen doplním ,že auto nechce ani startovat s plně sešlápnutým plynem.Do otáček vyletí když plyn sešlápuju postupně a velice jemně.
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A "tryskošroub" akcelerační pumpičky je v pořádku?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Koko Loko píše:A "tryskošroub" akcelerační pumpičky je v pořádku?
Ano ten je také v pořádku.Dělá to i s jiným karburátorem ,kterej na původním voze chodil na jedničku.Má to úplně stejné příznaky.PO tomto zjištění jsem usoudil krpu v rozdělovači po vyčistění a seřízení předstihu se opět nic nezlepšilo.V záchvatu zoufalosti jsem zkusil i jiné čerpadlo a též bezezměny.
Shrnutí : Rozdělovač OK,čerpadlo OK a karburátor také OK
Když se motor trochu nabudí lehkým sešlápnutím plynu do otáček a pak plyn sešlápnu na podlahu ,tak vylétne do otáček přímo ukázkově ,ale z volnoběhu ani náhodou.
Napadá někoho něco dalšího :?: :|
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jiry31
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 14, 2010 13:16
Bydliště: Praha

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jiry31 »

Jak jsem psal výše mám úplně to samý a prakticky vše kolem motoru jsem vyměnil a stejně se nic nezměnilo... nakonec se s tím smíříš a naučíš jezdit stylem že si na rozjezdech budeš ten plyn přidávat takovým "pulsováním" aby ses normálně rozjel....
btw... nejspíš to všechno stejně bude karbecem, protože tou podtlakovou 1600 jsem to odstranil, třeba jsme oba stejně levý a jen ty karbeci neumíme seřídit jako všichni ostatní ;-) i to je varianta :)
Due to the extreme acceleration a braking of lada 2101,
it's recommended that females remove all restrictive clothing!!
LADA 2101 HEMI 383 c.i. 1980
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Luděk Musil »

Jakub Metelka píše:Když se motor trochu nabudí lehkým sešlápnutím plynu do otáček a pak plyn sešlápnu na podlahu ,tak vylétne do otáček přímo ukázkově ,ale z volnoběhu ani náhodou.
Napadá někoho něco dalšího :?: :|
Jiry21 píše:třeba jsme oba stejně leví a jen ty karburátory neumíme seřídit jako všichni ostatní i to je varianta
Ano, myslím si, že to je hlavní příčina Vašich (ostatně i mého drobného trápení s veteránem).
Vše je o správném naladění karburátoru. Počínaje jeho čistotou, správnými rozměry trysek, výškou hladiny, membránou v ACpumpě a v neposlední řadě nastavením volnoběhu a bohatosti směsi. Prostě z volnoběhu do otáček tam je "díra". L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Zkusím to v Jedovnici poladit s Drobkem ,tedy jestli přijede :D
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od MartasBrno »

Kolik je tu lidí s tímto nejstarším karbecem? jestli to třeba není vlastnost. Ale když Kuba píše, že na jiném autě to chodilo správně...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakubova Nastěnka - (Lada2102)

Příspěvek od Jakub Metelka »

Na úvod bych řekl ,že auto už jezdí jak má a problémy s karburátorem byly odstraněny na včerejším Jedovnickém srazu.Tímto děkuji Markovi :wink:

No a teď k druhé části věci.Jak jste si již někteří včera všimli ,tak Nastěnka se změnila a to doslova.Pro ty co se na sraz nedostaly ,ale i pro ostatní ,kteří si to budou ochotni přečíst ,tak popíši co se na vozidle událo za změny.

Začal bych výměnou omezovače brzd ,který byl zareznutý a auto brzdilo pouze na předek.Dalé jsme pokračovali u přední nápravy a to výměnou svislých a řídicích čepů za nové.Ramena byla natřena rezistinem a asfaltovou stříbřenkou.Rezstinem byl natřen i spodek a podběhy.Motor a některé časti jako karburátor,sací potrubí atd. byly očištěny.Nově nalakované víko ventilů a filtrbox to příjemně oživily.V interiéru bylo práce také hodně.Ze 4 mechanismů na stahování okna byl funkční pouze 1 a ostatní okna byla podepřená latěmi.Gumy na podlaze nebyly nikde uchycené ,protože nějakej dobrák už do vozu nevrátil ty prahové lištičky myslím ,že jsou hlinikové.Nebyly na jejich uchycení ani díry ,takže se vše vrtalo znovu.Přední tapecy byly vyměněny za lepší.Původní se rozpadly kvůli vhlkosti ,která tam byla díky tomu ,že do dveří už nikdo nevrátil folie ,které brání vlhosti.Původní přední sedačky byly prasklé ve švech ,takže i ty se daly jiné.Detaily jako zrcátko či clony proti slunci pominu :) .

Co se týče karosařiny ,tak se na autě vařilo přední čelo a práh.Chtěl jsem mít opět plné.Tmelení bylo nejvíce na pravém předním blatníku ,ale i ostatní místa byla pracná.Viz album.Celkově na auto padly 3 plechovky tmelu.Broušení ve vodě tu nemusím popisovat to jistě znáte dobře :lol: .
Pak se auto oblepilo páskou a šlo se lakovat.I teďkom jsou na laku neduhy ,ale vše jak už jsem říkal v Jedovnici doladíme.
Co se týče chromů ,tak má Nastěnka původní pouze kliky,přední nárazník ,protože ho dávaly nový už původní majitelé.Měnil jsem zadní nárazník za nový,osvětlení SPZ,přední blinkry,masku a ještě mě chybí jedno zadní svělo a budu naprosto spokojen :D

A ,aby to nebylo pouze tlachání ,tak zde je ono album kde jsou zachyceny průběhy oprav
http://www.somali.rajce.net/Nastenka-renovace
Jméno je : lada
Heslo : 2102
Přílohy
Nyní
Nyní
Dříve
Dříve
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“