Přídavná převodovka - vystředění; Kardan;

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od hush »

Dekuju za vysvetleni,myslel sem si to ,ze to tak asi bude,ale tadle metoda neni nic pro me,protoze nemam ani kanal ani hever a abych to namontoval s pripravkem,drbal se se vsema sroubama nasadil mezinapravu seridil,oznacil a potom to vsechno jeste jednou absolvoval s namontovanou hardyspojkou je prome nepjekna predstava,myslel sem si ze ma nekdo nejake reseni jak to vystredit uz s komplet namontovanou hardyspojkou.BTW :neverim tomu ze to oznaceni a znovuusazeni na oznacene misto je stoprocentni metoda,protoze si myslim ,ze po montazi bez pripravku /s hardyspojkou/to nebude stoprocentne na stejnem miste,to bych to mohl mit na kastli oznaceny a priste to zase dat podle znacek.
Koudi
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 06, 2007 07:46
Bydliště: Opava

Vycentrování přídavné převodovky?

Příspěvek od Koudi »

Zdravím má někdo zkušenosti s vycentrováním přídavné převodovky u Lady NIVY? Při vyšší rychlosti 70km mi začne dost vibrovat. Máte někdo nějakou fintu jak na to?

[ Komentář přidal: Hurikán: po červen 23, 2008 23:23 ]
Projdi si toto téma. Mohlo by Ti to pomoct. :wink:
Uživatelský avatar
Jirka P
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 27, 2008 20:37
Bydliště: Blatna

Příspěvek od Jirka P »

čau,
maslí, že jsi byl nedávno v Blatný nebo někdo s tvojí novou???
tak jsem si jí vyfotil a přečetl tvůj dopis zlodějům,))) dobrý...
mám tak jednu krátce a snad se trochu povozím po opravě difu a výměně karbu,)))
tak se měj,
j.

Mareček offroad,
Uživatelský avatar
Mareček offroad
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 22, 2007 21:02
Bydliště: U vody

Příspěvek od Mareček offroad »

Ahoj no byl jsem tam byla to neděle
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

jackfree píše:Na toto sem náhodou narazil, kdysi sem tu v tématech hledal rady ale toto sem se nikde nedočetl... třeba se to bude někomu hodit... Pomocí dvou drátů, jež jeden je upevněn ke šroubu držícímu spoj mezi přídavkou a křížem(nebo löbrem) a druhý upevněn ke šroubu držícímu spoj kříže(löbra) a hardy spojky, dráty se potom naohýbají tak aby jejich konce smeřovaly proti sobě a při otáčení hřídelem se pozoruje vzájemná poloha konců drátu. Ta by měla být stále stejná.
pokud někdo nerozumí, vše je v odkazech níže

http://www.youtube.com/wathttp://www.yo ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=NgcNpPXetOs&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=C9N0a3Ml ... re=related
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
jackfree
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od jackfree »

jj existuje, dával sem někam odkaz na youtube... tak tady to je:
http://www.youtube.com/watch?v=NgcNpPXetOs&NR=1znovu
Myslím že vše je jasné z videa, kdyby ale něco nebylo jasné, klidně napiš.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od Majo »

tak toto je dobre 8) primitivne ale ucinne, tak to mam rad :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
kitcarcup
Příspěvky: 58
Registrován: úte říj 26, 2010 21:10
Bydliště: Šlapanice

vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od kitcarcup »

:idea: Přesně tak! jde o tu vzdálenost, mezi dráty. U správně vystředěné, se vzdálenost nemění. tedy
je v ose.
Lada 2102 Universál 1.198ccm - červená 418.958 km.(r1972)
Fiat BRAVO Formula 1.368ccm 104.1HP - červená 24.518 km (r2011-od novoty)

"LADA NIVA... v terénu je doma, jako SUV na silnici."
vsusicky
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 21, 2010 09:29
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od vsusicky »

Zdravím. Někde jsem tady zahlédl ,že lze vyměnit hardy spojku přímo na autě. Je nějaký grif na to, jak vyndat ven šrouby, nebo musí ven celá hřídel? Na nějaký pobouchání kladivem tam moc místa není. Povolil jsem 1 matku a překvapilo mne, že tam není žádná podložka, je to tak správně?? Dík za jekékoliv info.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

vsusicky píše:Povolil jsem 1 matku a překvapilo mne, že tam není žádná podložka
šrouby a matice na hardy spojkách jsou bez podložek. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

vsusicky píše:Zdravím. Někde jsem tady zahlédl ,že lze vyměnit hardy spojku přímo na autě. Je nějaký grif na to, jak vyndat ven šrouby, nebo musí ven celá hřídel? Na nějaký pobouchání kladivem tam moc místa není. Povolil jsem 1 matku a překvapilo mne, že tam není žádná podložka, je to tak správně?? Dík za jekékoliv info.
Odšroubuj tři šrouby které drží hardyspojku ke vstupnímu hřídeli přídavné převodovky, sundej hlavice z řadicích pák přídavné převodovky, sundej plast na středovém tunelu, odšroubuj čtyři matice které drží silentbloky přídavné převodovky ke karoserii (předtím si obkresli jejich polohu na kastli) sundej přídavnou převodovku a odkloň ji na kardanech bokem. Potom odšroubuj poslední tři šrouby které drží hardyspojku k výstupnímu hřídeli převodovky a sundej ji. Až budeš montovat novou tak na ní nech ten stahovací plech a sundej ho až po kompletním namontování hardyspojky na místo.
VAZ 1117
vsusicky
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 21, 2010 09:29
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od vsusicky »

Díky za rady. Zkusím o víkendu, předpokládám že nebudu muset řešit vystředění příadavné převodovky.
Uživatelský avatar
lesapan79
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od lesapan79 »

zajímavé akorát že se mu to rozeváralo nahoru. Znamená to že bude muset přídavku něči podložit. Nebo to chápu špatně? Nebo jak se to srovnává? Taky bych potřeboval.
Uživatelský avatar
lesapan79
Příspěvky: 42
Registrován: stř kvě 04, 2011 21:20
Bydliště: Oloví

Re: vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od lesapan79 »

lesapan79 píše:zajímavé akorát že se mu to rozevýralo nahoru. Znamená to že bude muset přídavku něčím podložit. Nebo to chápu špatně? Nebo jak se to srovnává? Taky bych potřeboval.
Už se moc těšim na obnovení funkce bludišťáků. Opakuji, že dvojpříspěvky pokud možno neděláme a už vůbec ne takovýdleho rázu! Dyť tu neni napsáno vlastně vůbec nic! Váš milovaný moderátor Laďuša
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

vystředění přídavné převodovky 1

Příspěvek od Paťo Zvolen »

kitcarcup píše::idea: Přesně tak! jde o tu vzdálenost, mezi dráty. U správně vystředěné, se vzdálenost nemění. tedy
je v ose.
Trošku prispejem k théme ...

Ono táto metóda sa nám posledne akosi nesvedčila. Pri rýchlosti mezdi 80 -95 km/h sa ozýval buchot od kardanov.
Preto došlo k pokusu č.2 kde sa povolilo uchytenie prídavnej prev., jedna aj druhá páka sa dali do neutálu a naštartovalo sa. Trošku sa vytočil motor, tým sa prídavná prevodovka "vystredila - prispôsobila do roviny " s hlavnou. Potom sa len dotiahli matice a všetko bolo a je O.k.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“