dusin píše:Saša píše:Kamarád v Ústí n/Labem ve firmě Metal dělá seřizovače na lince na výrobu pístů pro auta . Tam ale písty odlévají do forem . Jedna zajímavost je že hliník pro odlévání vozí v kamionech v tekutém ! stavu z Německa .
Fuj,odlitky....jedině výkovek...V tom mojem povozu dvouválcovym by se odlitek asi roztrh.
kolem roku 80 jsem koupil svoji první felicii, motor nic moc, tak jsem sháněl součástky na opravu. Dostal jsem se až k jednomu starému pánovi, domnívám se, že to bylo v Radnici u Rokycan a ten odléval písty na různé motory teměř na koleně. Jeden za 150 Kčs a protiváhu materiálu v jiných pístech. Přiznám se, zkusil jsem to. Odlitky jsem dal známému na obrobení i s vložkami, udělal je dost na těsno, až jsem měl strach, že se hned zadřou. Motor jsem složil a opatrně jezdil.
Zpočátku jsem na radu slévače přidával olej do benzínu.Po asi 3000km se motor usadil, spotřeba oleje byla kupodivu spíše nižší. Najel jsem asi 25000km bez problémů. Po letech jsem auto rozebíral na celkovou renovaci, písty byly dobře zaběhlé a ve vložkách těsné. Chtěl jsem jej opět složit a používat k ježnění v octávii, ale všímavý "spoluobčan" mi části auta včetně motoru odevzdal do kovošrotu. Ještě mám někde 4 náhradní neobrobené odlitky s deflektorem, vrtání 68, bylo mi je líto vyhodit.
Jinak měl jsem ještě odlitek pístu ve stadionu 22 a také normálně jezdil. Považuji to dnes již za hloupost, ale kdo nic nedělá nic nezkazí.