Převodovka

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Don36
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 14, 2009 18:02
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Převodovka

Příspěvek od Don36 »

Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli by šla dát do 2101 5st. převodovka, popřípadě z kterýho modelu by byla nejvhodnější nebo je to jedno. A taky jestli to nepojede hůř s 5 st. než 4 st., když tam je dif. s poměrm 4,3.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

prevodovky jsou zamenne, staci vymenit jen prevodovku. Akorat je dobre mit k prevodovce i zadni pricku se silentblokem, zalezi ale kterou budes mit. Na jeden typ pasuje silentblok ze 4q (pricka ne), na druhej typ je potreba mit silentblok i pricku. Nejlepsi je vymontovat 5q z jineho auta i s tou zadni prickou a mas jistotu. Hur to nepojede, spise lepe - ale to je vec nazoru.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Drobek81 píše:Hur to nepojede ...
Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Don36
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 14, 2009 18:02
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Don36 »

Díky za odpovědi, uvidim co seženu.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Luděk Musil píše:Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
Dovolím si jen lehounkou korekci - všechny ladovácké 5q mají stejné zpřevodování. Nejsou 5q pro 1300 a pro 1500 resp. 1600 a 1700. Je jen jeden typ 5q a to 2107. První tři stupně jsou stejné, jako v klasické 4q převodovce z 05, přičemž 4. stupeň je ve všech převodovkách stejný (1:1). Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Hurikán píše:Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
a rychloměr bude ukazovat špatně - převod rychloměru v převodovce je nastaven na dif 3,9.

Sám mám 5q v 2101 již několik let a jsem s ním maximálně spokojen. Když je vůz plně naložen, hodilo by se spíše původní zpřevodování prvních třech stupňů, při normálním cestování ovšem žádný rozdíl znát není.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Poprosím o reakce. vzhledem k problémům s 5q převodovkama mne napadlo použít jinou variantu zrychlení auta - použít delší dif. To, že bych si zparchantěl všechny kvalty vím, včetně toho, že bych neměl jedničku jak v traktoru - na víc, ale že bych ji skutečně využíval vždycky.

Máte nějaké postřehy k tomuhle řešení? Napadá mne pouze hypotetické zvýšení spotřeby, díky tomu, že bych jezdil víc na ztrátovější kvalty, než je 4ka (převod na přímo, bez zatížení půlky převodovky...).
Teoreticky bych mohl zvýšit stálý převod přinejmenším tam, kde jsou první rychlosti v převodovce 2105 - beztrestně, když je má 05ka seriově.

Šlo by o náhradu 4,3 hodnotou 4,1. Výsledek je ten, že bych měl jedničku rychlejší, dokonce ještě rychlejší než má 05ka s difem 4,3 o stejný rozdíl, co má proti 01, dvojka, a trojka by byly přesně mezi a čtverka zase rychlejší...

Je to velká hovadina? Třeba Tommel se na to moc netváří ;-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Hurikán píše:
Luděk Musil píše:Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
Dovolím si jen lehounkou korekci - všechny ladovácké 5q mají stejné zpřevodování. Nejsou 5q pro 1300 a pro 1500 resp. 1600 a 1700. Je jen jeden typ 5q a to 2107. První tři stupně jsou stejné, jako v klasické 4q převodovce z 05, přičemž 4. stupeň je ve všech převodovkách stejný (1:1). Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
kolecka sa daju zamniť aby ostalo povodne sprevodovanie nie ?

Stou vymenou diferaku neviem ci by si postrehol nejaku úsporu.....
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

MartasBrno píše:Poprosím o reakce. vzhledem k problémům s 5q převodovkama mne napadlo použít jinou variantu zrychlení auta - použít delší dif.

5q delším difem nenahradíš, sám jsem si velice uvykl na 3,9 a při nynějších obtížích s pátým stupněm se čtverkou na okreskách "trpím". Pro dálniční jízdu kdy nechceš zavazet ostatním a zároveň hluchnout je pátý kvalt nutností. Pravda, patnáctka je jinčí kafe než dýchavičná 1200/1300 :lol: , ale i ony se dají vydráždit :) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Osobně beru radši lehce kňourající 5q než tichý 4q. Jezdím pouze v létě, takže mám víceméně stále stažené okénka a navíc aerodynamický hluk vozu při vyšších rychlostech stejně kňourání 5-ky přehluší. Tudíž můj názor: jednodušší sehnat dobrý 5q, popř. v něm vyměnit nějaké to ložisko a hotovo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak ti Koko děkuju za tu dýchavičnou dvanáctku :twisted: a za názor. Čekám, jak dopadneš se skládáním toho 5q.
Vašku, nojo, kdyby jenom ložiska. Uvidíme, štěstí, když je unavený, prý sedne i na vola :lol:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nojo, je to dost loterie. Na mým 5q je unavený ložisko na vstupním hřídeli, kvílí to po zahřátí na všechny kvalty, nicméně k rozborce jsem se ještě nedokopal. Stačí pootevřít okno a kvílení převodovky zmizí v hluku větru :-D. Letos jedeme opět do Bulharska a jsem velice rád, že v mým dýchavičným dvanáctikilu 5q je ;-). Bez něj by to opravdu nešlo....teda šlo, ale s odost menším komfortem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Vašátor píše:Jezdím pouze v létě, takže mám víceméně stále stažené okénka a navíc aerodynamický hluk vozu při vyšších rychlostech stejně kňourání 5-ky přehluší.
A v zime to prehlusi ventilátor :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“