Převodovka
Moderátor: Moderátoři
Převodovka
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli by šla dát do 2101 5st. převodovka, popřípadě z kterýho modelu by byla nejvhodnější nebo je to jedno. A taky jestli to nepojede hůř s 5 st. než 4 st., když tam je dif. s poměrm 4,3.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
prevodovky jsou zamenne, staci vymenit jen prevodovku. Akorat je dobre mit k prevodovce i zadni pricku se silentblokem, zalezi ale kterou budes mit. Na jeden typ pasuje silentblok ze 4q (pricka ne), na druhej typ je potreba mit silentblok i pricku. Nejlepsi je vymontovat 5q z jineho auta i s tou zadni prickou a mas jistotu. Hur to nepojede, spise lepe - ale to je vec nazoru.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10601
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.Drobek81 píše:Hur to nepojede ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dovolím si jen lehounkou korekci - všechny ladovácké 5q mají stejné zpřevodování. Nejsou 5q pro 1300 a pro 1500 resp. 1600 a 1700. Je jen jeden typ 5q a to 2107. První tři stupně jsou stejné, jako v klasické 4q převodovce z 05, přičemž 4. stupeň je ve všech převodovkách stejný (1:1). Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.Luděk Musil píše:Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
a rychloměr bude ukazovat špatně - převod rychloměru v převodovce je nastaven na dif 3,9.Hurikán píše:Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.
Sám mám 5q v 2101 již několik let a jsem s ním maximálně spokojen. Když je vůz plně naložen, hodilo by se spíše původní zpřevodování prvních třech stupňů, při normálním cestování ovšem žádný rozdíl znát není.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Poprosím o reakce. vzhledem k problémům s 5q převodovkama mne napadlo použít jinou variantu zrychlení auta - použít delší dif. To, že bych si zparchantěl všechny kvalty vím, včetně toho, že bych neměl jedničku jak v traktoru - na víc, ale že bych ji skutečně využíval vždycky.
Máte nějaké postřehy k tomuhle řešení? Napadá mne pouze hypotetické zvýšení spotřeby, díky tomu, že bych jezdil víc na ztrátovější kvalty, než je 4ka (převod na přímo, bez zatížení půlky převodovky...).
Teoreticky bych mohl zvýšit stálý převod přinejmenším tam, kde jsou první rychlosti v převodovce 2105 - beztrestně, když je má 05ka seriově.
Šlo by o náhradu 4,3 hodnotou 4,1. Výsledek je ten, že bych měl jedničku rychlejší, dokonce ještě rychlejší než má 05ka s difem 4,3 o stejný rozdíl, co má proti 01, dvojka, a trojka by byly přesně mezi a čtverka zase rychlejší...
Je to velká hovadina? Třeba Tommel se na to moc netváří
Máte nějaké postřehy k tomuhle řešení? Napadá mne pouze hypotetické zvýšení spotřeby, díky tomu, že bych jezdil víc na ztrátovější kvalty, než je 4ka (převod na přímo, bez zatížení půlky převodovky...).
Teoreticky bych mohl zvýšit stálý převod přinejmenším tam, kde jsou první rychlosti v převodovce 2105 - beztrestně, když je má 05ka seriově.
Šlo by o náhradu 4,3 hodnotou 4,1. Výsledek je ten, že bych měl jedničku rychlejší, dokonce ještě rychlejší než má 05ka s difem 4,3 o stejný rozdíl, co má proti 01, dvojka, a trojka by byly přesně mezi a čtverka zase rychlejší...
Je to velká hovadina? Třeba Tommel se na to moc netváří

kolecka sa daju zamniť aby ostalo povodne sprevodovanie nie ?Hurikán píše:Dovolím si jen lehounkou korekci - všechny ladovácké 5q mají stejné zpřevodování. Nejsou 5q pro 1300 a pro 1500 resp. 1600 a 1700. Je jen jeden typ 5q a to 2107. První tři stupně jsou stejné, jako v klasické 4q převodovce z 05, přičemž 4. stupeň je ve všech převodovkách stejný (1:1). Jestliže chce Don36 dávat 5q do 01, tak jediným rozdílem po instalaci 5q, kromě přibyvší pětky, bude lehké prodloužení prvních tří rychl. stupňů.Luděk Musil píše:Ideální by bylo sehnat pětikvaltku z 2105/1300. Jde o převodování prvních tří kvaltů. L.
Stou vymenou diferaku neviem ci by si postrehol nejaku úsporu.....
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
MartasBrno píše:Poprosím o reakce. vzhledem k problémům s 5q převodovkama mne napadlo použít jinou variantu zrychlení auta - použít delší dif.
5q delším difem nenahradíš, sám jsem si velice uvykl na 3,9 a při nynějších obtížích s pátým stupněm se čtverkou na okreskách "trpím". Pro dálniční jízdu kdy nechceš zavazet ostatním a zároveň hluchnout je pátý kvalt nutností. Pravda, patnáctka je jinčí kafe než dýchavičná 1200/1300


Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Osobně beru radši lehce kňourající 5q než tichý 4q. Jezdím pouze v létě, takže mám víceméně stále stažené okénka a navíc aerodynamický hluk vozu při vyšších rychlostech stejně kňourání 5-ky přehluší. Tudíž můj názor: jednodušší sehnat dobrý 5q, popř. v něm vyměnit nějaké to ložisko a hotovo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Nojo, je to dost loterie. Na mým 5q je unavený ložisko na vstupním hřídeli, kvílí to po zahřátí na všechny kvalty, nicméně k rozborce jsem se ještě nedokopal. Stačí pootevřít okno a kvílení převodovky zmizí v hluku větru
. Letos jedeme opět do Bulharska a jsem velice rád, že v mým dýchavičným dvanáctikilu 5q je
. Bez něj by to opravdu nešlo....teda šlo, ale s odost menším komfortem.


Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
A v zime to prehlusi ventilátorVašátor píše:Jezdím pouze v létě, takže mám víceméně stále stažené okénka a navíc aerodynamický hluk vozu při vyšších rychlostech stejně kňourání 5-ky přehluší.

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)