Můj Vaz 2103

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Hlavní kriterium na kteké bych bral zřetel je, aby v diferenciálu byl hypoidní olej, což 90H je. Takže vše je splňeno. Pokud chceš motor očistit, zvol kratší výměnné intervaly. Mě se takto krásně "odsvinila" moje dvanáctka ;)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Výplachy už v běžném provozu nedělá snad nikdo. Stačí olej a filtr vyměnit.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Příspěvek od Luky »

S vozem značky VAZ nejsme nikdy účastníky běžného provozu, vždy je to něco extra! :D
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

Luky píše:S vozem značky VAZ nejsme nikdy účastníky běžného provozu, vždy je to něco extra! :D
bolo je a bude. Vždy na nás pozerali inak ako na iných vodičov :D
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Jenom jestli si tady tak něco nenamlouváte 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Momentálně bych potřeboval poradit, jestli se při výměně AC pumpy zaměřit na nějakou perličku, co může potrápit nebo je to jednoduché? Ta tyčka co vychází z motoru, kmitá a vytváří tak podtlak v pumpě může zapadnout do motoru při manipulaci? Stačí jen přírubu pumpy přiložit k té tyčce nebo to do ní má nějak zapadnout a nutno dodržet přesnou vzdálenost tyčky, aby přesahovala z bloku motoru?
Ještě se vrátím k výměně olejů, opatřují se závity vypouštěcích šroubů nějakou vazelinou, aby se minimalizovala prosakování oleje?
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Pokial iba menis pumpu, tak staru vyberies a tycka ostava v tom ciernom plastovom voditku. Ak vsak chces vybrat aj to cierne plastove vodtko kvoli vymene tesnenia, odporucam najprv vytiahnut tyčku, lebo potom hrozy ze sklzne do vane. Medzi voditko a pumpu sa davaju tesnenia roznych hrubok tak, aky tycka precnievala 0,8-1,1mm (nie som si isty).
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, a jak se ten přesah nastavuje? Není tam vačka ale excentr. Nemá výrazné minimum řekl bych, tak asi bych s tím nelaboroval, nasadil novou pumpu a hotovo - anebo, vyměnil jen vadnou část staré pumpy...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

vytočíš dve matice M14 alebo M13 si už nepamätám, odpjiš hadičky a vyberieš AC pumpu von dáš druhú a pripevníš :) nie je na tom nič vedecké a aj mista na prácu je dosť :)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

mayo456 píše:vytočíš dve matice M14 alebo M13
M8 :P M14 su napriklad na prednej naprave (aspon myslim) ale ty si myslel velkost hlavy, takze to je 13ka.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Prosím o další informace. Zjistil jsem, že zhruba po 400 km mi zmizelo 1 litr chladící kapaliny, což mi přijde hodně. Z pod auta nic nekape a teď, co auto stojí asi 3 týdny, tak se výška hladiny nemění. Čím myslíte, že je to způsobeno. Může se to třeba vypařovat na koncích hadic, které můžou být netěsně připevněné? Dá se tomu zamezit? Do motorového oleje by se voda dostávat neměla.
Ještě bych chtěl vyleštit nárazníky. Je vhodné na ně nastříkat olej ve spreji Konkor, setřít a vyleštit?
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Na nárazníky silichrom.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Litr chladící kapaliny na tento proběh je celkem dost. Pokud by to utíkalo do oleje byla by na víčku otvoru nalévání oleje velmi výrazná emulze. Pokud by to utíkalo do válců šel by z výfuku stlavý mlhavý dým. Prověř možnost úniku kolem spon na hadicích pohmatem, mrkni též jestli to nevalí kolem radiátoru či kohoutu topení. Třeba jsi měl v chladícím okruhu jen bublinu vzduchu :) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Ještě jsem si všiml, že ty 3 malé budíky na přístrojovce jsou i v létě (auto je garážováno) jakoby zarosené (při včerejší jízdě to bylo snad nejvíc), ale po čase jízdy se viditelnost skrze skla zlepší, ale i tak je průhlednost horší, než u rychloměru. Ještě jsem naposledy zapomněl zmínit, že se asi pokazil termostat v chladícím okruhu. Dříve to dosáhlo těch 90 st. už zhruba po 1 km, teď až kolem 3-4 km. Je nutné termostat vyměnit celý za nový, nebo jde to opravit?

K tomu čištění nárazníků-silichrom nebude potřeba vzhledem k oxidaci, nárazníky se lesknou. Jen bych je chtěl oživit (rozleštit) a nakonzervovat. Je vhodný ten Konkor?
Díky
Uživatelský avatar
Vojcek
Příspěvky: 51
Registrován: stř čer 08, 2011 21:44
Bydliště: Moravský Beroun-Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojcek »

Budíky jsou za ty roky zevnitř zaprášené, jakoby pokryté mlhou, jediná možnost je to rozebrat a sklo umýt. A ten termostat opravíš těžko, vyměň za nový.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“