vypadavaj kvalty
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
dle popisu tipuju na zvetseni osove vule - v zadni casti prevodovky...ale nelze to rict bez rozebrani, muze byt problem i nadmerne opotrebeni vidlicky/presuvniku, pripadne v kombinaci s osovou vuli. Zkus mrknout pod auto, zda neni povolena zadni matice na prevodovce - pristupna v podstate po sundani hardyspojky, bude stacit zapacit za vystupni cast, zda ma axialni vuli alespon. Vic asi radit nelze od stolu
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Už jsme se báli, že něco horšího ... naštěstí jen chyba ve spojení .vintera píše:po delší době s compy mimo provoz se opět hlásím
Závada zajímavá. Drží jen 2, 4 a 5. Takže asi závada v hlavním oddíle převodovky. Kousek něčeho, co je z měkkého materiálu? Dá se to přesněji specifikovat? Hliník, mosaz, železo ... ?
Mě kdysi skákala 4. A byl to rozlomený kroužek na rozhraní převodovky a spojkovýho koše. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
kousek na zátce je měkká ocel. S velkým úsilím se mi podařilo odpojit kardan, matka je pevná, axiální vůli má hřídel i s matkou. Převodovky lady jsem nikdy neopravoval, pouze kuchal do šrotu.
Co si pamatuji, je hlavní hřídel uložená v předu v mrkvi, uprostřed kuličkové ložisko a na konci válečkové. Axiální uložení tedy musí držet to kuličkové ložisko. Převodovky nehučela, ani se nijak neprojevovala, až na vypadávání trojky a pak náhle i jedničky. Je možné, že by se povolil ten deklík co drží kuličkové ložisko?
Než dojde dobrá duše na vyndání převodovky už abych sháněl součástky, ale neznám ani jeden rozměr ložisek a gufer.
Co si pamatuji, je hlavní hřídel uložená v předu v mrkvi, uprostřed kuličkové ložisko a na konci válečkové. Axiální uložení tedy musí držet to kuličkové ložisko. Převodovky nehučela, ani se nijak neprojevovala, až na vypadávání trojky a pak náhle i jedničky. Je možné, že by se povolil ten deklík co drží kuličkové ložisko?
Než dojde dobrá duše na vyndání převodovky už abych sháněl součástky, ale neznám ani jeden rozměr ložisek a gufer.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
ten kousek kovu muze byt praskla pojistna podlozka a mohlo se povolit vicko, ktere zajistuje prave axialni posuv hridele smerem dozadu. pokud je ax. vule vetsi nez treba milimetr, pak kvalty budou vypadavat uz z principu (zpravidla byva vule mezi presuvnikem a vidlickou kolem 0,5-1mm kdyz dojde k opotrebeni obou trecich casti). Je to dano bud ponechavanim ruky na saltrpace nebo prave nadmernou axialni vuli vyst. hridele. Nezbyva nez sundat a rozhodit...vidlicky a presuvniky ve stredni casti sou pouzitelne ze 4q, vymeny se neni potreba obavat...
A loziska i gufera jsou vypsana v katalogu ND, pripadne v jine literature na lady. Daji se koupit samostatne nebo i jako sada
A loziska i gufera jsou vypsana v katalogu ND, pripadne v jine literature na lady. Daji se koupit samostatne nebo i jako sada
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
axiální vúle hřídele je odhadem 5 až 6 mm. Takže asi opravdu ten deklík kuličkového ložiska. Tak mě napadlo, jestli ten kousek železa není kus šroubu deklíku, protože pokud by vylezl tolik ven, musel by se potkat se zuby kola, které je hned za deklíkem. Myslím, že štoubky deklíku byly zapuštěné a na křížový šroubovák, ale pojištění si nějak nemůžu vybavit. Jsou nějak pojištěny proti povolení?
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
pojistene sou takovyma vejirovkama do kuzelu (ja k tomu jeste pridavam chemickou pojistku)...a stane se, ze se povoli - pri vuli, kterou uvadis nemusi byt ani opotrebovane vidlicky/presuvniky, aby vypadaval 1. a 3. kvalt.
Hurikanova prevodovka mela tyto srouby take uvolnene a podlozky rozpraskane. Jinak mekka cast kovu muze byt klidne i kousek sroubu, spis ale tipuju na ty vejirovky nebo ostrikovaci krouzek
Hurikanova prevodovka mela tyto srouby take uvolnene a podlozky rozpraskane. Jinak mekka cast kovu muze byt klidne i kousek sroubu, spis ale tipuju na ty vejirovky nebo ostrikovaci krouzek
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Takže dobrá duše mi vyndala převodovku, Spodní část v zadu neskutečně špinavá. Axiální vůle hlavní hřídele vzadu změřena 6mm, radiální neznatelná. Mrkev bez nadměrných vůlí, spíše se jeví pevnější. Sundal jsem spodní a zadní víko.
Po rozebrání - vnitřek skříně poměrně čistý, přední simering nepropouštěl, zadní simering zcela KO, už se prodírala pružinka, zadní válečková ložiska OK, soukolí 5Q zcela OK, vidličky rovněž. Deklík ložiska uprostřed hlavní hřídele povolen, dva šroubky celé, třetího pouze polovina, zuby kola jej ostřihly. Podložky pod šroubky deklíku, ani jejich zbytky nenalezeny ani po vymytí převodovky. Ložisko pod deklíkem má poškozenou klec, dva prasklé nýty klece, kuličky doposud na místě. Ostatní soukolí a ložiska bez zjevného poškození, či nadměrného opotřebení. Ani mrkev vpředu nejeví známky větší vůle.
Zdá se mi, jako by stav vnitřku převodovky neodpovídal najetým 160 t km a byl novější. Zřejmě proto nadměrně nehučela.
Ložisko pod deklíkem není zřejmě originál, protože je označeno 6306N made in czechoslovakia.
Takže činím závěr, že převodovku někdo opravoval a šroubky deklíku se chybnou montáží povolily. Podle předchozího majitele vše opravoval pouze servis Příbram, o převodovce se však nezmiňoval.
Po rozebrání - vnitřek skříně poměrně čistý, přední simering nepropouštěl, zadní simering zcela KO, už se prodírala pružinka, zadní válečková ložiska OK, soukolí 5Q zcela OK, vidličky rovněž. Deklík ložiska uprostřed hlavní hřídele povolen, dva šroubky celé, třetího pouze polovina, zuby kola jej ostřihly. Podložky pod šroubky deklíku, ani jejich zbytky nenalezeny ani po vymytí převodovky. Ložisko pod deklíkem má poškozenou klec, dva prasklé nýty klece, kuličky doposud na místě. Ostatní soukolí a ložiska bez zjevného poškození, či nadměrného opotřebení. Ani mrkev vpředu nejeví známky větší vůle.
Zdá se mi, jako by stav vnitřku převodovky neodpovídal najetým 160 t km a byl novější. Zřejmě proto nadměrně nehučela.
Ložisko pod deklíkem není zřejmě originál, protože je označeno 6306N made in czechoslovakia.
Takže činím závěr, že převodovku někdo opravoval a šroubky deklíku se chybnou montáží povolily. Podle předchozího majitele vše opravoval pouze servis Příbram, o převodovce se však nezmiňoval.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
vidis tak kdyz je venku, prover jeste vuli vidlicek v presuvnicich. Pokud sou vidlicky opotrebovane, vymen je radsi take - kdyz uz je to rozebrane...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
děkuji za upozornění, vidličky mají vůle v drážkách 0,5 až 0,8 mm, jestli je to příliš nedokážu posoudit. Řadící tyče nemají ve skříni radiální vůli (do strany). Vyměnil jsem zkusmo ložisko (6306N KINEX, slovakia) na hlavním hřídeli, po přišroubování jeho deklíku má hlavní hřídel axiální vůli 0,9 mm. Vyměněné ložisko se axiálně nepohybuje, pouze hřídel, nejsem si jist, zda-li to není mnoho. Jestli ano, co s tím? Lada převodovku jsem nikdy neopravoval, ani nevím jaké vůle má nová, nebo slušná.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
vule vidlicek sou uplne v pohode, mensi snad ani nemuze byt
no a axialni vule uz je take v norme, doskladat, nahodit a hura za novym dobrodruzstvim
a jeste prilozim obrazek, jak to muze take vypadat - to ale uz po pricteni dalsich ax. vuli dojde k vyskoceni kvaltu...
no a axialni vule uz je take v norme, doskladat, nahodit a hura za novym dobrodruzstvim
a jeste prilozim obrazek, jak to muze take vypadat - to ale uz po pricteni dalsich ax. vuli dojde k vyskoceni kvaltu...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
OK, převodovka sestavená, nové ložisko 6306 N a dvoubřité gufero32x56x10, nové šroubky se zubatými podložkami, v závitu lepidlo, nová těsnění a olej PP. Až přestane lejt, dobrá duše strčí zpátky do auta. Uklízím nářadí a zbytky po opravě, koukám co mi jako vždy zbylo a najednou ejhle, dlouhý, od oleje začerněný šroub. Kde asi chybí?
Takže znovu rozebral, šroub chybí přesně tam, kde si myslím, že byl. Přitáhnul jsem tedy šroubem kolo v zadní části, opětovné nasazení víka jde už o poznání lépe.
Po stažení má hlavní hřídel axiální vůli sotva znatelnou, vstupní hřídel (mrkev) rovněž minimální. Hřídele se otáčejí zcela volně, řazení jde lehce.
Za chvíli dobrá duše namontuje a bude zkouška.
Takže znovu rozebral, šroub chybí přesně tam, kde si myslím, že byl. Přitáhnul jsem tedy šroubem kolo v zadní části, opětovné nasazení víka jde už o poznání lépe.
Po stažení má hlavní hřídel axiální vůli sotva znatelnou, vstupní hřídel (mrkev) rovněž minimální. Hřídele se otáčejí zcela volně, řazení jde lehce.
Za chvíli dobrá duše namontuje a bude zkouška.
přesně tak, šroub kola 5Q a zpatečky. Ještě že mám rád uklizený stůl. Horší by bylo, kdybych šroub nenašel včas.
Dobrá duše (zeťák) lehla pod auto, vše přišroubovala a já udělal zkušební jízdu. Převodovka řadí přesně, lehounce a snadno. Fofrklacek se při ubírání a přidávání téměř nepohybuje jako před tím, žádná snaha o vyskakování kvaltů, žadné vibrace v ruce. Převodovka se znatelně ztišila a 5Q jde řadit lépe než dosud. Doufám, že bude zase chvíli pokoj.
Čeka mě však výměna KO silentbloku převodovky, KO středového ložiska kardanu a hruška v difu má velkou vůli rovněž.
Dobrá duše (zeťák) lehla pod auto, vše přišroubovala a já udělal zkušební jízdu. Převodovka řadí přesně, lehounce a snadno. Fofrklacek se při ubírání a přidávání téměř nepohybuje jako před tím, žádná snaha o vyskakování kvaltů, žadné vibrace v ruce. Převodovka se znatelně ztišila a 5Q jde řadit lépe než dosud. Doufám, že bude zase chvíli pokoj.
Čeka mě však výměna KO silentbloku převodovky, KO středového ložiska kardanu a hruška v difu má velkou vůli rovněž.