Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Tak od včerejška mám pod "drobnohledem" další Fábii . Tentokát alespoň s normálním motorem 1.9TDi (74kW) . Kopil jí kolega z páráce se kterým jsme najezdil po bazarech přes 1000km (Modrou 06) .
Jediná doposud zjištěná závada je nefungující tachometr (s tím se už kupovala) takže doufám že "jen" snímač na převodovce .
"Naše" firemní 1.4 TDi R3 si vyžádala výměnu kotoučů a tyček stabilizátoru a začala unikat hydraulika z posilovače řízení .
Jediná doposud zjištěná závada je nefungující tachometr (s tím se už kupovala) takže doufám že "jen" snímač na převodovce .
"Naše" firemní 1.4 TDi R3 si vyžádala výměnu kotoučů a tyček stabilizátoru a začala unikat hydraulika z posilovače řízení .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
No a hned vedla ide olejovy kanal v hlinikovom bloku ozaj vedeli ste ze to ma papierovu vložku filtra.... preddpokladam že to nema spatny ventil tak že olej pejkne spadne a rano cvakaju hydrošteli kym dotlaci olej.... možno keby dali normalny filter so fungujucim spätným ventilom tak by neboli ani problemi s preskočenim rozvodu...veliz píše:Vzhledem k tomu, že vložka olejového filtru má plastový domeček, tak se asi moc smažit nebude. Alespoň jsem nic, co by tomu nasvědčovalo, nezpozoroval.Marek píše:
U HTP je zase problém, že se doslova smaží olejový filtr, neb je pár centimetrů od předKATu, který má až 650°C. To si nevybereš...
[ Komentář přidal: zelvotron: so květen 14, 2011 16:10 ]
Věděli, a věděl si, že dvojitý příspěvky po pár minutách tu nevidíme rádi?
Dusane, ale i filtry s papírovými vložkami mají vždy zpětné ventily. Mazací soustava bez zpětného filtru je nesmysl.
Navíc přeskočené rozvody u motorů 1,2 12V HTP nebyly zapříčiněné tlakem oleje, nýbrž tvarem napínací lišty.
Navíc přeskočené rozvody u motorů 1,2 12V HTP nebyly zapříčiněné tlakem oleje, nýbrž tvarem napínací lišty.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Možná, až jednou budeš pan konstruktér, tak to za ostudu považovat nebudeš Konstruovat něco nového zkrátka není jednoduché. Když např. uvážím, jakých přehmatů se dopustili konstruktéři u VW Touareg s turbodieselem 5,0V10TDi, hned vidím problémy s HTP jako banality. U 5,0V10TDi se stává:MartasBrno píše:No, vono je to nakonec jedno, jde o to, že jestli někdo udělá řetězovej rozvod extra proto, aby nebyl poruchovej a aby vydržel věčně jako od MB po fáčko, no a ejhle, kdo by to čekal, ono to není ono, tak je to prostě ostuda.
1. Zadření motoru z důvodu popraskání nánosu tvrdokovu na stěnách válců hliníkového motoru. Dle originálních servisních postupů je motor na vyhození, české nástrojářské firmy válce vrtají a vložkují.
2. Zadření motoru z důvodu úniku chladicí kapaliny vodní pumpou, která je umístěna tak nešťastně, že chladicí kapalina uniká do oleje, který degraduje. Servisy proto mění pumpu preventivně, bohužel to je náročný servisní úkon.
3. Předčasně opotřebená turbodmychadla, jejichž výměna vyžaduje demontáž motoru z vozu.
4. Ředění oleje naftou vinou netěsnosti PD jednotek a předčasné opotřebení DPF.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
To sice jiná liga je, ale tím spíš by se tak fatální problémy vyskytovat neměly. Já nevím, ale kdybych měl auto v ceně skoro dvě mega a sypal se mi motor takovým způsobem, jak tu veliz popisuje (a je to skutečně pravda), asi bych nebyl rád.
Nicméně pravda na druhou stranu taky je, že rozvodový řetěz navzdory svým nevýhodám (hmotnost, hlučnost, nutnost mazat atd.) má oproti řemenu jednu výhodu - tou je spolehlivost, kterou jako uživatel očekávám především. A ta pokud není (a to u HTP zprvu opravdu nebyla), je to tak nějak k ničemu opatření.
Nicméně pravda na druhou stranu taky je, že rozvodový řetěz navzdory svým nevýhodám (hmotnost, hlučnost, nutnost mazat atd.) má oproti řemenu jednu výhodu - tou je spolehlivost, kterou jako uživatel očekávám především. A ta pokud není (a to u HTP zprvu opravdu nebyla), je to tak nějak k ničemu opatření.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
1,4MPi versus RS TDi
Pan Janda z firmy Cimbu Autosport koupil dceři starou fabii 1,4MPi 44kW za 65000 Kč. Trochu ji poladil: hlava z felicie, která má větší sací kanály (fabia je má přiškrcené, aby nekonkurovala motorům VW!!!), ostrá vačka+mechanická zdvihátka, sací potrubí z 50kW verze, otevřenější zadní tlumič výfuku. Dosáhl tím výkonu 65kW. Redakce SM porovnala takto lehce upravený vůz s bazarovou fabií RS TDi 96kW v ceně 185000 Kč mezi kužely. 180kg, o které je MPi lehčí, udělalo své a benzinová fabia byla dokonce o něco rychlejší než RS.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Tak tachometr u Fábky kámoše již ukazuje . snímač byl v pořádku , ale zato za závadu můžou hlodavci kteří značně nakousali kabel pod filtrboxem .
Jinak krom za jizdy upadlé řemenice alternátoru (dán jiný altík z vrakoviště 4500kč) to zatím jezdí . Výměnu rozvodů a kostí stabiku beru jako samozřejmost .
Jinak krom za jizdy upadlé řemenice alternátoru (dán jiný altík z vrakoviště 4500kč) to zatím jezdí . Výměnu rozvodů a kostí stabiku beru jako samozřejmost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: 1,4MPi versus RS TDi
Fabia MPi se dá ladit pěkně. Jen úpravou softu se dostávají skoro o 10kW výš, takže pokud se upraví časování a hlava, udělá to své. A to ještě kdyby místo toho nablblého Simosu dali řízení od Bosche, jelo by to ještě líp.veliz píše:Pan Janda z firmy Cimbu Autosport koupil dceři starou fabii 1,4MPi 44kW za 65000 Kč. Trochu ji poladil: hlava z felicie, která má větší sací kanály (fabia je má přiškrcené, aby nekonkurovala motorům VW!!!), ostrá vačka+mechanická zdvihátka, sací potrubí z 50kW verze, otevřenější zadní tlumič výfuku. Dosáhl tím výkonu 65kW. Redakce SM porovnala takto lehce upravený vůz s bazarovou fabií RS TDi 96kW v ceně 185000 Kč mezi kužely. 180kg, o které je MPi lehčí, udělalo své a benzinová fabia byla dokonce o něco rychlejší než RS.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)