Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak od včerejška mám pod "drobnohledem" další Fábii . Tentokát alespoň s normálním motorem 1.9TDi (74kW) . Kopil jí kolega z páráce se kterým jsme najezdil po bazarech přes 1000km (Modrou 06) .
Jediná doposud zjištěná závada je nefungující tachometr (s tím se už kupovala) takže doufám že "jen" snímač na převodovce .
"Naše" firemní 1.4 TDi R3 si vyžádala výměnu kotoučů a tyček stabilizátoru a začala unikat hydraulika z posilovače řízení .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Nechcem privolavať smolu...ale nestačal niekto km a pokazil soft v pristrojovke pripadne urval motorček ....
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

veliz píše:
Marek píše:
U HTP je zase problém, že se doslova smaží olejový filtr, neb je pár centimetrů od předKATu, který má až 650°C. To si nevybereš...
Vzhledem k tomu, že vložka olejového filtru má plastový domeček, tak se asi moc smažit nebude. Alespoň jsem nic, co by tomu nasvědčovalo, nezpozoroval.
No a hned vedla ide olejovy kanal v hlinikovom bloku :D ozaj vedeli ste ze to ma papierovu vložku filtra.... preddpokladam že to nema spatny ventil tak že olej pejkne spadne a rano cvakaju hydrošteli kym dotlaci olej.... možno keby dali normalny filter so fungujucim spätným ventilom tak by neboli ani problemi s preskočenim rozvodu...

[ Komentář přidal: zelvotron: so květen 14, 2011 16:10 ]
Věděli, a věděl si, že dvojitý příspěvky po pár minutách tu nevidíme rádi?
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dusane, ale i filtry s papírovými vložkami mají vždy zpětné ventily. Mazací soustava bez zpětného filtru je nesmysl.

Navíc přeskočené rozvody u motorů 1,2 12V HTP nebyly zapříčiněné tlakem oleje, nýbrž tvarem napínací lišty.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, vono je to nakonec jedno, jde o to, že jestli někdo udělá řetězovej rozvod extra proto, aby nebyl poruchovej a aby vydržel věčně jako od MB po fáčko, no a ejhle, kdo by to čekal, ono to není ono, tak je to prostě ostuda.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tak ostuda to je, o tom asi netřeba polemizovat. Od řetězu bych čekal především spolehlivost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

MartasBrno píše:No, vono je to nakonec jedno, jde o to, že jestli někdo udělá řetězovej rozvod extra proto, aby nebyl poruchovej a aby vydržel věčně jako od MB po fáčko, no a ejhle, kdo by to čekal, ono to není ono, tak je to prostě ostuda.
Možná, až jednou budeš pan konstruktér, tak to za ostudu považovat nebudeš :-) Konstruovat něco nového zkrátka není jednoduché. Když např. uvážím, jakých přehmatů se dopustili konstruktéři u VW Touareg s turbodieselem 5,0V10TDi, hned vidím problémy s HTP jako banality. U 5,0V10TDi se stává:

1. Zadření motoru z důvodu popraskání nánosu tvrdokovu na stěnách válců hliníkového motoru. Dle originálních servisních postupů je motor na vyhození, české nástrojářské firmy válce vrtají a vložkují.

2. Zadření motoru z důvodu úniku chladicí kapaliny vodní pumpou, která je umístěna tak nešťastně, že chladicí kapalina uniká do oleje, který degraduje. Servisy proto mění pumpu preventivně, bohužel to je náročný servisní úkon.

3. Předčasně opotřebená turbodmychadla, jejichž výměna vyžaduje demontáž motoru z vozu.

4. Ředění oleje naftou vinou netěsnosti PD jednotek a předčasné opotřebení DPF.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Nojo, jenže to je trochu jiná liga než lidový motory htp a 1,2tsi.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To sice jiná liga je, ale tím spíš by se tak fatální problémy vyskytovat neměly. Já nevím, ale kdybych měl auto v ceně skoro dvě mega a sypal se mi motor takovým způsobem, jak tu veliz popisuje (a je to skutečně pravda), asi bych nebyl rád.

Nicméně pravda na druhou stranu taky je, že rozvodový řetěz navzdory svým nevýhodám (hmotnost, hlučnost, nutnost mazat atd.) má oproti řemenu jednu výhodu - tou je spolehlivost, kterou jako uživatel očekávám především. A ta pokud není (a to u HTP zprvu opravdu nebyla), je to tak nějak k ničemu opatření.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

veliz píše:žná, až jednou budeš pan konstruktér, tak to za ostudu považovat nebudeš :-) Konstruovat něco nového zkrátka není jednoduché.
Máš pravdu, naštěstí nedělám nic masového a nic co má větší hodnotu. :oops: Docela žasnu, co má Touareg za problémy. Takže tichnu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

zda se ze "simply clever" je ta nejvetsi lež :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

1,4MPi versus RS TDi

Příspěvek od veliz »

Pan Janda z firmy Cimbu Autosport koupil dceři starou fabii 1,4MPi 44kW za 65000 Kč. Trochu ji poladil: hlava z felicie, která má větší sací kanály (fabia je má přiškrcené, aby nekonkurovala motorům VW!!!), ostrá vačka+mechanická zdvihátka, sací potrubí z 50kW verze, otevřenější zadní tlumič výfuku. Dosáhl tím výkonu 65kW. Redakce SM porovnala takto lehce upravený vůz s bazarovou fabií RS TDi 96kW v ceně 185000 Kč mezi kužely. 180kg, o které je MPi lehčí, udělalo své a benzinová fabia byla dokonce o něco rychlejší než RS.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tachometr u Fábky kámoše již ukazuje . snímač byl v pořádku , ale zato za závadu můžou hlodavci kteří značně nakousali kabel pod filtrboxem .
Jinak krom za jizdy upadlé řemenice alternátoru (dán jiný altík z vrakoviště 4500kč) to zatím jezdí . Výměnu rozvodů a kostí stabiku beru jako samozřejmost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: 1,4MPi versus RS TDi

Příspěvek od Marek »

veliz píše:Pan Janda z firmy Cimbu Autosport koupil dceři starou fabii 1,4MPi 44kW za 65000 Kč. Trochu ji poladil: hlava z felicie, která má větší sací kanály (fabia je má přiškrcené, aby nekonkurovala motorům VW!!!), ostrá vačka+mechanická zdvihátka, sací potrubí z 50kW verze, otevřenější zadní tlumič výfuku. Dosáhl tím výkonu 65kW. Redakce SM porovnala takto lehce upravený vůz s bazarovou fabií RS TDi 96kW v ceně 185000 Kč mezi kužely. 180kg, o které je MPi lehčí, udělalo své a benzinová fabia byla dokonce o něco rychlejší než RS.
Fabia MPi se dá ladit pěkně. Jen úpravou softu se dostávají skoro o 10kW výš, takže pokud se upraví časování a hlava, udělá to své. A to ještě kdyby místo toho nablblého Simosu dali řízení od Bosche, jelo by to ještě líp.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

V com je Simos iny? ma o nejake to cidlo menej alebo je to len softom?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“