Pár problémov s Nivou
Moderátor: Moderátoři
Tak jsem dopadl jako hubkař. Nivka už je v servisu, bo mi najednou přestala táhnout, budíky šly na nulu, zabliklo Check engine a zasmrděla elektrika. Domů už jsem nedojel . Tak uvidím, co se hezkého dozvím.
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Zkrat alternátoru ... asi. L.Slimm píše:bo mi najednou přestala táhnout, budíky šly na nulu, zabliklo Check engine a zasmrděla elektrika.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Je to možné, mám to u nás v servisu, majitel sice nemá diagnostiku primo na 21214, ale sam ma Nivku taky. Tak snad, Bývalý majitel měnil chvíli před prodejem altik, tak možná chyba v rukou . Už jsem s ním dohodnutý, že opravu buď zaplatí, nebo auto vezme zpět, což bych zase ne moc rád, bo Nivku jsem sháněl přes půl roku.
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
A už jsem tu zase. Včera mi najednou pod autem lehce ruplo, a auto přestalo jet. Motor běží, řadit jde, ale po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou a nerozjede se. Zkouším , co se dá a zjišťuju, že když dám malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka. Jelikož jsem totální laik, co se týká 4x4, tak se ptám. Ta levá přední (nejmenší) řadící páka ja uzávěrka nebo redukce? A co se s autíčkem stalo, když na zadní polohu této páky nejede? Za případné odpovědi a rady předem děkuji. A fuknci hledání jsem sice použil, ale jelikož ani vlastně nevím, na co se přesně ptám, tak jsem zatím žádnou odpověď nenašel.
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Ako nivy osobne nepoznam, ale kludne moze mat "odpojeny" predok a vsetka hnacia sila sa prenasa prave tam, preto auto stoji...po uvedeni uzavierky do cinnosti to ide na zadok.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
To jen zkousis pozornost jinych ctenaru. Niva je fulltime 4x4. Takze porucha muze byt i na predku a jede se jen na zadek. Presne se to da stanovit az nekdo pod auto vleze. Hledani poruch 3x nazdar!nazdar!nazdar!Michael 4x4 píše:netočí ti zadok.
tá malá páka je uzavierka, ked ju zapneš (rozsvieti sa oranžový symbol) ideš len na predok, lebo zadok ti teraz stojí, kvôli poruche. Tipol by som kardanový kríž alebo dif, ale to nech posúdia skúsenejší.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Ach jaj, ja viem že sériová niva je fulltime 4x4
Vychádzam z toho, že pri odomknutom medzidife sa hnacia sila prenáša ľahšou cestou. Tak je?
"po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou" Čo má chrčať na puknetej poloosy? Ako nepoznám správanie puknutej poloosy, ešte sa mi to nestalo, ale čo môže chrčať na prasknutej "tyčke"? Teoreticky homoklb.
Tak z toho mi najviac pasuje v háji niektorý dif. Medzinápravový dif asi nie, kedže mu točí kardan. Ale netvrdím že to tak musí byť.
súhlasím s Corym, že to môže byť aj predok, uvažoval som podľa svojej, a neuvedomil som si že ja mám prerábku. tak sry.
Ešte tak na okraj, nepasuje mi toto: "malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka." Ak prednou polohou myslel polohu bližšie k palubovke, tak podľa mňa v tej polohe by mal práveže medzidif byť odomknutý. Ale zas kontrolka signalizuje uzamknutý....tak teraz neviem čo si o tom myslieť.
Vychádzam z toho, že pri odomknutom medzidife sa hnacia sila prenáša ľahšou cestou. Tak je?
"po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou" Čo má chrčať na puknetej poloosy? Ako nepoznám správanie puknutej poloosy, ešte sa mi to nestalo, ale čo môže chrčať na prasknutej "tyčke"? Teoreticky homoklb.
Tak z toho mi najviac pasuje v háji niektorý dif. Medzinápravový dif asi nie, kedže mu točí kardan. Ale netvrdím že to tak musí byť.
súhlasím s Corym, že to môže byť aj predok, uvažoval som podľa svojej, a neuvedomil som si že ja mám prerábku. tak sry.
Ešte tak na okraj, nepasuje mi toto: "malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka." Ak prednou polohou myslel polohu bližšie k palubovke, tak podľa mňa v tej polohe by mal práveže medzidif byť odomknutý. Ale zas kontrolka signalizuje uzamknutý....tak teraz neviem čo si o tom myslieť.
Zkus zařadit uzávěrku (kontrolka svítí) a na nezpevněném povrchu vyzkoušej, která kola ti hrabou. Pak se zaměř na nápravu, která nehrabe. Další postup jak radí L. Ondrůch.Slimm píše:Včera mi najednou pod autem lehce ruplo, a auto přestalo jet. Motor běží, řadit jde, ale po puštění spojkového pedálu lehce chrčí pod podlahou a nerozjede se. Zkouším , co se dá a zjišťuju, že když dám malou přední řadící páku do přední polohy, auto se normálně rozjede. Přitom se na palubce rozsvítí oranžová kontrolka.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Tak jestli je uzavěrka s pákou směrem k palubovce, tedy dopředu, odemčná nebo uzamčeně, podle kontrolky uzamčená. A jinak , různými postupy směrem pokus - omyl jsem došel k závěru, že odešel vnitřek náboje předního kola, pokud se nemýlím měl by to být "homokloub", neboť při otevřené uzávěrce točí přední kardan a obě polosy, které jdou samozřejmě proti sobě. Tedy problém je přední náprava, protože hnací síla jde cestou nejmenšího odporu. Takže jsem zvednul na hever levé přední - otáčí se přes diferák až po pravou poloosu. Zvednul jsem pravé přední a točí se jen kolo, poloosa stojí. Odkryl jsem manžetu a našel poloosu "vyběhlou" z vnitřku kola. Takže teď už jen zjistit, jak přesně se jmenuje to co sháním a začít shánět na výměnu .
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Je to toto:
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20109.html
Zkus ten svůj vyfotit ať víme jestli praskl nebo se jenom vyšroubovala matice. Hlavně s tím nejezdi, protože ti momentálně celé kolo drží na místě pouze třmen brzdy a může to kdykoliv uletět.
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20109.html
Zkus ten svůj vyfotit ať víme jestli praskl nebo se jenom vyšroubovala matice. Hlavně s tím nejezdi, protože ti momentálně celé kolo drží na místě pouze třmen brzdy a může to kdykoliv uletět.
VAZ 1117