To Hurikán - naprostý souhlas - automatika, software a další musí dělat to co chce člověk a nikdy ne obráceně. Hmota (i nehmotná -SW), musí být člověku podřízena, jinak by to mohlo dopadnout jako ve sci-fi literatuře a filmech - nejspíše špatně.Hurikán píše:Právě proto to geniální není ani trošku. Jakákoliv automatika, pokud se nedá přepnout do manuálního režimu, vypnout, nebo alespoň nastavit její režim, je naprosto špatné řešení. A tohle platí kdekoliv a pro cokoliv.MartasBrno píše:Samotná myšlenka je geniální, protože reaguje přesně na to, na co reagovat má a vynechává z procesu člověka
Co to je ?
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já bych tě strčil do ruky kabel a na svíčky by jsi ho manuálně přikládal v pořadí 1-3-4-2 tak rychle, jak by tě to vyhovovaloHurikán píše:Právě proto to geniální není ani trošku. Jakákoliv automatika, pokud se nedá přepnout do manuálního režimu, vypnout, nebo alespoň nastavit její režim, je naprosto špatné řešení. A tohle platí kdekoliv a pro cokoliv.MartasBrno píše:Samotná myšlenka je geniální, protože reaguje přesně na to, na co reagovat má a vynechává z procesu člověka
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Alberte, uznávám Tvůj názor, bohužel se musím připojit ke skupině těch, kteří s Tebou nesouhlasí.
Když jsem kupoval před sedmi lety "íčko" - také jsem měl strach, jak se ta elektronika bude srát. A zatím musím klepat na dřevo - s elektronikou v autě jsem prozatím neměl problém, s některými mechanickými součástmi ano (např. zlomená vačka).
A za další: musíme rozeznávat mezi systémy, které se mohou nějak nastavovat, případně zcela vypnout a ovládat manuálně (jako příklad .. nevím třeba soustruh, fréza ? ) a dále systémy, u kterých je zásah člověka přímo nežádoucí (jako příklad třeba vstřikování motoru).
A za další: stroj chybu nedělá, vždy je chyba na straně obsluhy!
L.
Když jsem kupoval před sedmi lety "íčko" - také jsem měl strach, jak se ta elektronika bude srát. A zatím musím klepat na dřevo - s elektronikou v autě jsem prozatím neměl problém, s některými mechanickými součástmi ano (např. zlomená vačka).
A za další: musíme rozeznávat mezi systémy, které se mohou nějak nastavovat, případně zcela vypnout a ovládat manuálně (jako příklad .. nevím třeba soustruh, fréza ? ) a dále systémy, u kterých je zásah člověka přímo nežádoucí (jako příklad třeba vstřikování motoru).
Zde bych si dovolil podotknout, že když obsluha provede špatné nastavení (ne každý je geniální) tak výsledkem bude špatný výrobek, proces ... a svede se to na automatiku.Hurikán píše: ... nebo alespoň nastavit její režim ...
A za další: stroj chybu nedělá, vždy je chyba na straně obsluhy!
L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne pát čer 17, 2011 11:44, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Už to je pokrok ... z jeskyně do lesa . Jaký bude další level? L.Cory píše:jj a preto zijes v lese ci uz nie?Majo píše: zili by sme v jaskyniach
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Jo to tuším zkoušeli v ČernobyleHurikán píše: ...nebo alespoň nastavit její režim...
A neni ten hydrokorektor jen pro to, aby naklopil světla, když hodně naložím auto a klesne mi zadek? Asi samozdřejmě, že to bude reagovat i na průjezd přez vymlácenou silnici, ale tam se mi to zdá tokové na nic.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Celej problém jakéhokoliv uživatelského nastavení je v tom, že nevyselektujeme blbce a mnohdy je ani včas nepoznáme. když pak blbec vezme za jakékoliv nastavovátko, které nedej Bože ovlivňuje bezpečnost jízdy (ostatních řidičů), je zle.
Laďuša, máš bod
Jinak další level je, když diletant nechce jen používat, ale třeba i opravovat, nebo i upravovat. A je takových požehnaně, sám se za takového musím považovat, když lezu někam, kde to neznám.
Laďuša, máš bod
Jinak další level je, když diletant nechce jen používat, ale třeba i opravovat, nebo i upravovat. A je takových požehnaně, sám se za takového musím považovat, když lezu někam, kde to neznám.
A o tom to je . Při běžném provozu není třeba ani do toho vstřikování zasahovat, ale musí existovat možnost změnit např. charakteristiku vstřikování (cestovní / sportovní režim).Ta ev. možnost manuálního zásahu je nutná ukaždého trochu "inteligentního"mechanizmu" . Proto ostatně byly vyvinuty mikroprocesory, aby nebylo nutno složitě "překopávat" různé mechanické systémy.Luděk Musil píše: ...A za další: musíme rozeznávat mezi systémy, které se mohou nějak nastavovat, případně zcela vypnout a ovládat manuálně (jako příklad .. nevím třeba soustruh, fréza ? ) a dále systémy, u kterých je zásah člověka přímo nežádoucí (jako příklad třeba vstřikování motoru).
Rozhodně odmítám automatické převodovky - ženám to třeba vyhovuje, ale převodovka musí řadit, když chci já a ne, kdy si vzpomene . Kdo jezdíte městskými autobusy jistě jste si všimli, že mnoho řidičů s "automatem" neumí (nebo nechce umět )jezdit. Jezdil jsem s několika vozy s automatem - Ford Mondeo, Renault Alpine, Jeep Cheroke a mohu říci -je to pohodlné, ale převodovka se nechá "oblbnout" (např na zlomech stoupání).
Možná písi trochu chaoticky, poněvadž mezitím připravuji databázi na Tourist Trophy Hořice a s obavami sleduji počasí.
Vidím, že tady je diskuse poněkud nadbytečná, neboť většina místo věcné debaty raději píše rádoby srandičky.
Petr mě pochopil naprosto přesně, když
Dám příklad: je lepší sytič automatický, nebo ruční? Samozřejmě že ten ruční. Řízení chodu motoru je operativnější a při jeho použití je i nižší spotřeba než s automatickým sytičem. Proto taky plno lidí u aut, kde to šlo, automatické sytiče nahrazovali ručními.
A takto bych mohl pokračovat. Mě nevadí automatika jako taková. Mě zásadním způsobem vadí, že ve většině případů nejde do chodu nijak zasáhnout, nebo jej jakýmkoliv způsobem změnit. Čili resumé jest takové, že automatiku ano, ale jen jako doplněk k normálnímu ručnímu ovládání.
MartasBrno: Kvůli tomu, že se k dotyčnému zařízení může potencionelně dostat blbec, přece nemůžeme všechny ostatní obsluhovatele odříznout od možnosti ovládání! Kde bysme s takovou skončili???
Petr mě pochopil naprosto přesně, když
Luďku, asi jsi mě ne úplně dobře pochopil. Já jsem svým tvrzením ohledně automatiky neměl na mysli el. vsřikování apod. Já měl na mysli obecné "zautomatizovávání" funkcí, jak je v poslední době, bohužel, obvyklé.Petr HC píše:automatika ... a další musí dělat to co chce člověk a nikdy ne obráceně.
Dám příklad: je lepší sytič automatický, nebo ruční? Samozřejmě že ten ruční. Řízení chodu motoru je operativnější a při jeho použití je i nižší spotřeba než s automatickým sytičem. Proto taky plno lidí u aut, kde to šlo, automatické sytiče nahrazovali ručními.
A takto bych mohl pokračovat. Mě nevadí automatika jako taková. Mě zásadním způsobem vadí, že ve většině případů nejde do chodu nijak zasáhnout, nebo jej jakýmkoliv způsobem změnit. Čili resumé jest takové, že automatiku ano, ale jen jako doplněk k normálnímu ručnímu ovládání.
MartasBrno: Kvůli tomu, že se k dotyčnému zařízení může potencionelně dostat blbec, přece nemůžeme všechny ostatní obsluhovatele odříznout od možnosti ovládání! Kde bysme s takovou skončili???
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak asi jsem to nanapsal dobře.
Hlavní o co mi jde je to, že ta automatika, to není žádné zlo. ZLo je to až v podání výrobce, který ji ošulí tak, že funguje neuspokojivě. Jak víme, že ten automat naklápění světel funguje blbě? A jak to mají nová auta s Xenony? U těch je toto zařízení snad podmínkou ne? Ten tvůj příklad se sytičem u karburátou je myslím přímo zářný. Totiž to, co bylo v mnoha autech, byl asi jen docela nedokonalý systém, který měl kromě X výhod, taky nějaké nevýhody, které technická minorita nepřenesla přes srdce - a ani se nedivím. U MPi už nikoho nenapadne, upravovat sytič, protože funguje blbě. Naopak, funguje dobře, protože to ta technika zvládá. Ale je tam a je plně automatický. To samé řízení volnoběhu a třeba i řízení teploty nasávaného vzduchu. Můžu si tam dát klapku s páčkou. Ale důvod k tomu nemám.
Hlavní o co mi jde je to, že ta automatika, to není žádné zlo. ZLo je to až v podání výrobce, který ji ošulí tak, že funguje neuspokojivě. Jak víme, že ten automat naklápění světel funguje blbě? A jak to mají nová auta s Xenony? U těch je toto zařízení snad podmínkou ne? Ten tvůj příklad se sytičem u karburátou je myslím přímo zářný. Totiž to, co bylo v mnoha autech, byl asi jen docela nedokonalý systém, který měl kromě X výhod, taky nějaké nevýhody, které technická minorita nepřenesla přes srdce - a ani se nedivím. U MPi už nikoho nenapadne, upravovat sytič, protože funguje blbě. Naopak, funguje dobře, protože to ta technika zvládá. Ale je tam a je plně automatický. To samé řízení volnoběhu a třeba i řízení teploty nasávaného vzduchu. Můžu si tam dát klapku s páčkou. Ale důvod k tomu nemám.
Ano, přesně tak. Přičemž hlavní ošulení je, že tam chybí vypínač, nebo přepínač režimů. A to je to, o čem tady celou dobu píšu.MartasBrno píše:ZLo je to až v podání výrobce, který ji ošulí tak, že funguje neuspokojivě.
Jestlis náhodou nepostřehl, tak já nikde nepsal, že ten regulátor funguje dobře nebo špatně. Já psal, že takový bazmek, který nezávisle na mé vůli nekontrolovaně s něčím někde nějak hýbe, rozhodně není dobrý. A za tím si stále stojím a takový verk bych nestrpěl ani minutu.MartasBrno píše:Jak víme, že ten automat naklápění světel funguje blbě?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Nejde přeci nechat kdejakýho troubu do všeho zasahovat a kdo chce, ten si způsob najde.
mmch třeba na favoritu už byl ten automatickej sytič v podstatě dokonalej a předělat si to mohl nechat jen ignorant ikdyž je fakt, že tam to nebyla až tak úplná automatika (sytič se zapínal sešlápnutím plynu před startem a šel po startu vypnout rychlým prošlápnutím plynu).
mmch třeba na favoritu už byl ten automatickej sytič v podstatě dokonalej a předělat si to mohl nechat jen ignorant ikdyž je fakt, že tam to nebyla až tak úplná automatika (sytič se zapínal sešlápnutím plynu před startem a šel po startu vypnout rychlým prošlápnutím plynu).
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.