Můj Vaz 2103

Moderátor: Moderátoři

Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Můj Vaz 2103

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Zakládám nové téma, kde bych chtěl vznést otázky, na které jsem tady na fóru nenašel odpověď nebo které se týkají konkrétně mého auta.
A hned otázka:
Dnes jsem měnil membránu AC pumpy, protože z ní při volnoběhu stříkal benzín. Teď si nejsem jistý, jesti jsem po výměně ručně napumpoval benzín nebo ne, ale v pumpě při montáži žádný benzin nebyl. Zkouším nastartovat a motor napoprvé startuje. I řekl jsem si že ještě před pumpu nainstaluju papírový palivový filtr, na který se už delší dobu chystám. Po montáži zkouším ručně napumpovat palivo v domnění, že se palivový filtr začne plnit, a nic. Zkouším startovat a doufám že si pumpa sama palivo potáhne, ale motor nejde nastartovat. Vždyť přeci musí být palivo v karburátoru v plovákové komoře, tak by motor měl aspoň chvíli jet, ne? Takže nevím kde je závada, jestli není něco s AC pumpou, nebo s něčím jiným. Akorát mě napadá, jestli ta pumpa nemá problém cucnout ten benál přes ten palivofiltr. Pomohlo by, kdybych nalil palivo do hadice před a za palivofiltrem?
Naposledy upravil(a) Lukáš Mlýnek dne úte kvě 17, 2011 20:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

Lukáš Mlýnek, je hadice stažená svorkama na obouch stranách filtru :?:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

jj hadice je podle mě dostatečně stažená, takže vzduch by se tama neměl přisávat..
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

V urcitej polohe klukoveho hriadela palivove cerpadlo rucne nefunguje (ovladacia tycka je vysunuta a membrana sa nehybe), treba kusok pohnut klukovkou a potom skusit.
Roman
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvek od mayo456 »

ale keď štartoval tak sa kľukovka musela otočiť niekoľko krát a AC pumpa by si malavedieť benzín dotiahnúť aj sama. je ten prídavný filter dobre založený? na jeho obale by mala byť taká šípka ktorá naznačuje smer toku paliva. šípka by mala smerovať k AC pumpe. potom to vidím len na zlé palivové hadice. ja mám tiež ten prídavný filter ešte pred AC pumpou a ide to v pohode. do toho filtra palivo musí dôjsť. Ak nedôjde do AC pumpy to už je niečo iné.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Že se bude filtr jevit jako prázdný neřeš, on se nikdy úplně nenaplní. Benzín se přez něj ale cucá, když se na něj pak podíváš za běhu motoru, uvidíš jak v něm papírová membrána pulzuje v rytmu cucání AC pumpy.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

filtr ve směru šipky umístěný je, hadice taky napevno, ale benzín ve filtru není, je úplně prázdný :) Ještě mě napadlo, že předtím než jsem tam dával ten filtr a zkoušel chod pumpy s novou membránou, tak po vypnutí motoru jsem slyšel takové bublání, a to pravděpodobně se vypouštěl nasátý benzín z pumpy že? Není tím pádem příčina ve ventilech v pumpě, které nedrží palivo a vypouští ho i druhým směrem (ven z pumpy)? Následně že by při startu ta pumpa z tohoto důvodu nečerpala? :?
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

když jsou ventilky v pumpě kaput, nebo zasviněné bincem, propouští zpět a pumpa málo čerpá, nebo vůbec nečerpá. když jsou v horším stavu, hodně se to projeví na vzduchu, ale jak se to zaplaví benzínem, je to lepší. Během montáže jsi nechal paliv oz trubky vytéct, máš ho dost v nádrži? Nasadil bych na tu přívodní trubku tu tvoji vytuněnou hadici s filtrem, přemohl se, nasál benzín až do filtru a připojil k pumpě. Je to fuj, smrdí to, nechutná to, ale možná si pomůžeš. Když je v nádrži vysoko hladina, zaplavuje se to snáz. Myslím nasál ústy, samozřejmě :)

kdybys řešil repasi pumpy, nebo cokoli k ní hledal, tak tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=15329 nebo tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14357 bys měl najít nějaké info.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Tak včera (na druhý den) jsem to znovu vyzkoušel ručně načerpat a pumpa tahala o poznání líp a za chvíli se začal napouštět i filtr. Start se taky povedl bez problémů, tak nevím...to auto si dělá prostě co chce :D
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

to zalezi od polohy mesiaca a inych vesmirnych teleis teraz by mala byt tusim blizko venuša
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Je lepší vyjet stávající nádrž (nechat tam tak 3 l, ted je tam asi 10 l) a pak natankovat plnou aby se nádrž pročistila nebo je lepší to doplnit okamžitě? Dal bych tam Shell V-power, které by mi mohlo přispět k pročištění palivového systému,jak jsem se zde dočetl :) Auto stálo rok a půl, benzín je starý nevím jak dlouho a určitě je v nádrži nemalé množství vody a nečistot.
Mám se pokusit i o nějaké čištění nádrže?Demontovat se mi ji zrovna nechce...
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Lukáš Mlýnek píše: Mám se pokusit i o nějaké čištění nádrže?Demontovat se mi ji zrovna nechce...
Demontáž nádrže u žigula je velice jednoduchá. Proto bych doporučil jí vynadat a pročistit.Ubude potom starostí s neustálým ucpáváním se karburátoru a palivového sytému.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

radek mb píše:Proto bych doporučil jí vynadat
Ano, takové nádrži se nejlépe nadává kladivem :P :lol: a když moc zlobí - tak flexou :koko: .
Jinak vyjmutí nádrže u sedana je záležitostí několika minut a zvládne ji i podprůměrně zručný člověk. Stačí na to křížový šroubovák a 10-ka ořech. Při té příležitosti zrovna i zreviduješ vnitřní stav kolem blatníku a vaničky :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

No zatím se nám nic neucpává, s čištěním bych počkal, co se objeví ve filtru před čerpadlem. Nebo zkus do nádrže posvítit skrz hrdlo baterkou, jestli je hodně orezlá, pak to bude lepší vyčistit hned, trochu místy zrzavá nevadí.
Jestli tam máš 10 litrů, tak pokud to chceš "omladit", chtělo by to dát skoro plnou (aspoň 20l). Ale jestli je v nádrži bordel, mohl bys to brzy potřebovat vypustit, tak vem kanystr a hadičku, vysosni to a dej nový benzín. Starý pak občas přileješ a postupně ho spálíš. Neuškodí, když do nádrže dáš trochu Velfobinu.

Nicméně já mám zkušenost, že i několika letý benzín nemá problém, dokonce ani na emisích.

V Tvém případě pumpa asi ručně nesála proto, že se vačka zrovna dostala do polohy zdvihu, kdy ruční páčka nečerpá.

Časem si to ošaháš a uvidíš, nic za velkou vědu v tom není.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Lukáš Mlýnek
Příspěvky: 47
Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od Lukáš Mlýnek »

Teepee:V Tvém případě pumpa asi ručně nesála proto, že se vačka zrovna dostala do polohy zdvihu, kdy ruční páčka nečerpá.
Já se zkoušel i točit klikou abych posunul klikovou hřídel do jiné polohy nehledě na to, že
při startování se motor taky otáčel...
Dnes mám nový poznatek a to ten, že okraje membrány AC pumpy byly jakoby vlhké-leskly se. Při omaku jsem zjistil že jsou lepkavé. Membrána je tedy naleptána benzínem. Je možné že palivem v nádrži není benzín, ale jiná kapalina? Při řezání hadice pro umístění palivofiltru byla tato zevnitř pokryta jakousi světle zelenou práškovou hmotou. To samé jsem nalezl pod sítkem v AC pumpě. Původní majitel do benzínu přidával olovnatou příměs, možná to dělá toto...

Není na dně nádrže výpustný kohout, kterým by se dal benzín vypustit a propláchnout?
Podle příručky by tam měl být a ještě před samotnou demontáží se má nejprve zkusit nádrž propláchnout. Tak první zkusím vyjet benál co tam je a podle znečištění palivofiltru uvídím nutnost demontáže nádrže :lol:
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“