Opravy rezu po zimě
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
peet2101, Jo, pochopil jsem. Ale asi bych tam nechtěl 4mm kytu, fakt ne, mám rád hezký věci a přesnou prácu, když to jde a ví se jak na to. Každopádně každý nový spoj uvažuju samozřejmě zamáznout pružným tmelem a zapravit lakem. Myslím, že by to mělo mít smysl.
Akorát, ten Forman má problém ten, že vyhnil i vnitřní plech dveří do nikam, takže by to tam chtělo přihnout a přiheftnout i nový ten roh zevnitř... Hmm, dobrá, toto nechám na později, chci začít jednoduchýma věcma.
Ještě chci názor na ošetření rezavého plechu na spodku a na podbězích. Předpoklad je použití flexy až do čista, na krystalovou mřížku odmaštění, a potom odrezovač až na molekuly . Potom základ, případně reaktivní základ, na to vrchní (moc nechápu, proč ji někteří nedávají), no a na to rezistin / dinitrol.
Akorát, ten Forman má problém ten, že vyhnil i vnitřní plech dveří do nikam, takže by to tam chtělo přihnout a přiheftnout i nový ten roh zevnitř... Hmm, dobrá, toto nechám na později, chci začít jednoduchýma věcma.
Ještě chci názor na ošetření rezavého plechu na spodku a na podbězích. Předpoklad je použití flexy až do čista, na krystalovou mřížku odmaštění, a potom odrezovač až na molekuly . Potom základ, případně reaktivní základ, na to vrchní (moc nechápu, proč ji někteří nedávají), no a na to rezistin / dinitrol.
MartasBrno, Asi bych ti doporučil, doma si nastříhat a natvarovat plechy, nachystat to na heftnutí a pak s tim k někomu zajet a zavařit to. Je to prace na chvilku a dáš za to pár stovek, zbytek si zse doděláš doma. A bude to xkrat lepší než tam něco cpát .
-někde na netu sem četl že odrezovač je hodně mastnej (a to je), nedrží na něm moc barva a když to odmastíš tak ho v podstatě umeješ a rez se rozroste s ještě větší silou, ale co je na tom pravdy nevím .
- vrchní barvu někteří na spodek nedávají, protože než se jim sloupe ten rezistyn nastříkají to znova
-a ještě bacha abys třeba neopravil podlahu zespod a ona ti nevyrezla z kabiny a podobně
pokud to přecejen nebudeš vařit tak ten pružnej tmel snad něco vydrží, ale nic to neměńí na tom že ta barva na tom tmelu nebude pružit a začne se asi časem loupat .MartasBrno píše:Každopádně každý nový spoj uvažuju samozřejmě zamáznout pružným tmelem a zapravit lakem.
Tohle zní docela dobře, akorát k tomu pár poznatků.MartasBrno píše:Ještě chci názor na ošetření rezavého plechu na spodku a na podbězích. Předpoklad je použití flexy až do čista, na krystalovou mřížku odmaštění, a potom odrezovač až na molekuly . Potom základ, případně reaktivní základ, na to vrchní (moc nechápu, proč ji někteří nedávají), no a na to rezistin / dinitrol.
-někde na netu sem četl že odrezovač je hodně mastnej (a to je), nedrží na něm moc barva a když to odmastíš tak ho v podstatě umeješ a rez se rozroste s ještě větší silou, ale co je na tom pravdy nevím .
- vrchní barvu někteří na spodek nedávají, protože než se jim sloupe ten rezistyn nastříkají to znova
-a ještě bacha abys třeba neopravil podlahu zespod a ona ti nevyrezla z kabiny a podobně
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já to myslel po navaření, z vnitřní strany. Z venku to musí být pohledný.peet2101 píše: MartasBrno napsal:
Každopádně každý nový spoj uvažuju samozřejmě zamáznout pružným tmelem a zapravit lakem.
pokud to přecejen nebudeš vařit tak ten pružnej tmel snad něco vydrží, ale nic to neměńí na tom že ta barva na tom tmelu nebude pružit a začne se asi časem loupat .
Luďkovy možnosti mile rád využiju, to určitě.
Ten odrezovač je kyselina fosforečná, jestli se nepletu. Jestli na tom ostatní věci drží nevím, ale samo ošetření tímhle je myslím zajímavý. Když sem tím dělal plech pod motor, vždycky to vzalo nějakej odstín = reagovalo = mělo s čím reagovat = mělo smysl udělat. Po následným odmaštění to má reznout? No to bych nerad, každopádně to odmaštění bych udělal tak jako tak.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
MartasBrno, jo tááák....myslíš tmel na sváry (z kartuše), to jo ten zevnitř na sváry dej, ale lak se na něm stejně moc dlouho neudrží. Já myslel že se bavíš o nějakým pružnějším brousitelným kytu na venkovní plech (například s měděným vláknem...).
S tím odrezovačem to bude asi drb, nedávej tomu velkou váhu.
Myslím že když ten plech nalakuješ tak se tam nedostane vzduch a tudíž to nerezne.
Doporučuju odstranit všechnu rez, nastříkat zinkáčem, vyvařit, znova zinkáč a na ten kyt popřípadě šprickyt, plnič a barvu.
S tím odrezovačem to bude asi drb, nedávej tomu velkou váhu.
Myslím že když ten plech nalakuješ tak se tam nedostane vzduch a tudíž to nerezne.
Doporučuju odstranit všechnu rez, nastříkat zinkáčem, vyvařit, znova zinkáč a na ten kyt popřípadě šprickyt, plnič a barvu.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
peet2101, Jo, vytlačovanej z kartuše. Já ho už použil na vymáznutí spáry čelo-blatník, po jejím co možná nejlepším vyčištění, dobře to chytlo a myslím, že ta pružnost je tam nutností. Nevím, jestli byl na sváry, ale já ho chci dát na sváry a přetáhnout jím všechny spoje zevnitř. Bohužel, zvenku se musí dát nějakej normální tmel, aby šel brousit.
jen trochu váhám, nad tím zinkovým sprejem. Sám s tím prakticky nedělám, ale od lidí vím, že se musí umět vybrat, jinak je třeba taky ku ničemu... No, uvidí se.
Díky.
Luděk Ondrůch, Super
jen trochu váhám, nad tím zinkovým sprejem. Sám s tím prakticky nedělám, ale od lidí vím, že se musí umět vybrat, jinak je třeba taky ku ničemu... No, uvidí se.
Díky.
Luděk Ondrůch, Super
Być móže, ale není jisté, na jak dlouho, rizika popsali už jiní přede mnou. Jen bych dal k lepšímu pár tipů, na takové ty rožky a malé dírky. Vše vybrousit na zdravý kov i okolo, použít dvousložkový tzv. tekutý kov (býval třeba Eprosin), a omáznout to okolo, vzduch/díru překrýt pozink stavební mřížkou na rožky ap., upevnit ji zaháknutím a zafalcováním pod nejbližší zdravý materiál. Poté vše 1-2x přetáhnout tím použitým prostředkem, a před ztuhnutím nahrubo vytvarovat, pak už jen přetmelit+brousit, navrch plnič + lak. Nespěchat - vše nechat vždy dobře vytvrdnout! Takto jsme před léty opravovali zcela chybějící rožek dveří a dírky na bílé ladě 05 (budiž jí dík za služby a kdovíco z ní dneska je) večer před TK včetně přestříkání lakem, a ráno bylo vše OK. Rožek dveří (předních, co se s nimi nejvíc bouchá) tam vydržel až do samého konce vozu zcela bez prasklin. Celkem s úspěchem lze obdobně použít i laminovací soupravu na lodě s tkaninou se skelnými vlákny. Tato hmota se lépe opracovává při příp.hrubém broušení do základního tvaru. Určitě bych tam žádný plech jen tak nevkládal, leda by byl zevnitř přibodovaný, pak snad ano. Opravené dírky přetmelit a ošetřit barvou i z druhé (vnitřní) strany!MartasBrno píše:Já mám ty nejhorší dveře ve stavu, kdy v rožku je prorezlá díra, plech okolo je vcelku. Až do toho zajedu dráťákem do flexky, tak možná ustoupí, ale v zásadě tam něco mám.
Kamarád má ovšem rohy pryč, tedy tak pryč, že úplně. Prostě tam nejsou. Má cenu otravovat někoho s vařením rožků? To by vyšlo levněji vyměnit dveře za lepší z vrakáče, řekl bych. No nic, chci ale probrat technologii opravy.
Uvažuju materiály dostupné doma, takže nerezový plech tl. 1mm, Fe plech tl. 1mm, tmel se skelnými vlákny, základovka, vrchní, odrezovač T, karosářský tmel.
Chci to udělat tak, že ufiknu, vojedu, vohrnu všecko špatné a pokud něco zbude, udělám z (jinak odpadního) nerez plechu "dlahu", která nahradí vzduch po původní konstrukci v rohu dveří. Tuto dlahu chci zasunout zevnitř dveří mezi torza původních plechů, zafixovat (jak, čím? Nalepit na kyt?), zakytovat do původních tvarů, zabrousit a hurá na povrchovku. Může být?
Co se týče použití odrezovače: jsou různé druhy, lepší a horší, bezoplachové, s nutností oplachu, ty obyčejné jsem na auto nikdy nepoužil. M.j. i proto, že jsem také měl nějaké ústní informace o tom, že základovka či lak mají tendenci se separovat od podkladu. Osobně jsem udělal hodně dobrou zkušenost s odrezovačem Loctite Super Rost Killer, jenž po aplikaci na rez vytvářel černou sklovitou hmotu s lesklým povrchem. Ta i bez dalšího ošetření vydržela na negarážovaném autě celé roky beze změny a bez známek další koroze. Ani pod lakem nedělal žádný problém. Trochu smůla je, že v průběhu let výrobce tento produkt "ekologizoval". Původně totiž obsahoval Pb, nyní je dostupný už jen na vodní bázi, a je náchylný k brzké tvorbě tuhých usazenin, není-li pravidelně protřepáván, nebo používán. Ale myslím, že kvalitou bude patřit pořád k tomu lepšímu na trhu, navíc je bezoplachový.
Základovka pod tmel jedině nějaká zelená antikorozní a nechat pár dní důkladně vytvrdnout, ale to už je pak určitě lepší zinek ve spreji.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
jacek, díky, tohoto si vážím. Netroufnul jsem si tu vůbec laminování zmínit, ikdyž jsem se k němu v myšlenkách přiblížil. Kdybyste se ptali Jakuba Metelky, řekl by vám, že se mi v hlavě honí i jiné věci, třeba IPA , ale pšššt, jakoby nic, to jen vítr.
No, jsme zvědav na další reakce, já tak trochu sázel na to, že se objeví víc pohledů. Teď můžu udělat experiment - na každou díru zvolit jiný postup a obětovat se pro vědu.
Technická: Ví se, jak tlustou vrstvu tekutého kovu lze použít beztrestně? Jak v armování, tak v jeho okolí...
Jo, armování, šalování, vylejvání a hutnění zvládáme, jen toto je trochu jinší měřítko než obvykle.
No, jsme zvědav na další reakce, já tak trochu sázel na to, že se objeví víc pohledů. Teď můžu udělat experiment - na každou díru zvolit jiný postup a obětovat se pro vědu.
Technická: Ví se, jak tlustou vrstvu tekutého kovu lze použít beztrestně? Jak v armování, tak v jeho okolí...
Jo, armování, šalování, vylejvání a hutnění zvládáme, jen toto je trochu jinší měřítko než obvykle.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No jestli budeš laminovat, mysli na váhu a použij uhlíkové vlákno.
.
.
.
.
Pak to ještě prodáš jako RACINGOVÉ dveře s karbonovím rožkem
To co píše Jacek, zní docela schopně...za předpokladu že to dokonale přilne k ČISTÉMU plechu. Ovšem pokud máš přístup k CO je to docela prasárna
Edit: Lakovat si to budeš sám?? Sprejem, nebo máš přístup ke kvéru a kompresoru.
.
.
.
.
Pak to ještě prodáš jako RACINGOVÉ dveře s karbonovím rožkem
To co píše Jacek, zní docela schopně...za předpokladu že to dokonale přilne k ČISTÉMU plechu. Ovšem pokud máš přístup k CO je to docela prasárna
Edit: Lakovat si to budeš sám?? Sprejem, nebo máš přístup ke kvéru a kompresoru.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
lakovat štětkou nebo sprejem. Zvenku teda sprejem, zevnitř podle možnosti.
Laminát bych mohl zkusit na feldě jednoho kamoše, který taky trpí korozí, teda on má takovou korozi, že proti tomu mám naprosto nová a zdravá auta. Tedy např na ve vaně pro rezervu v kufru v té feldě, tam by to mohlo jít. Rovnou by se daly zkusit kompozity, protože tam je 2mm nátěru spodku, pak je 1mm rzi, případně rezavé třéště, případně ničeho. V podstatě rezerva leží v pružném vaku, tvořeném tím spodním nátěrem .
Veteránka laminovat nebudu, fuj, od toho jsou jiné příležitosti.
Karbon, fuj, nejsem tuzer, jsme kutil
Laminát bych mohl zkusit na feldě jednoho kamoše, který taky trpí korozí, teda on má takovou korozi, že proti tomu mám naprosto nová a zdravá auta. Tedy např na ve vaně pro rezervu v kufru v té feldě, tam by to mohlo jít. Rovnou by se daly zkusit kompozity, protože tam je 2mm nátěru spodku, pak je 1mm rzi, případně rezavé třéště, případně ničeho. V podstatě rezerva leží v pružném vaku, tvořeném tím spodním nátěrem .
Veteránka laminovat nebudu, fuj, od toho jsou jiné příležitosti.
Karbon, fuj, nejsem tuzer, jsme kutil
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno