1,7 i;SPI; r.v.96 MOTOR
Moderátor: Moderátoři
Ahoj lidičky,mám nivku 1,7i r.v. 1996 a mám problém se spotřebou,dřív jsem jezdil 10l a teď mlsá 15-16l! Tak jsem sní dojel na emise a tam jsme zjistili že lambda sonda je ok,ale hodnoty co a h jsou 10nasobně vyšší čili příliš bohatá směs. Nemáte někdo skušenost nebo potuchu jak to dostat do normálu? V servisu mi jen bezradně krčili rameny,že s ladou nemají žádnou skušenost.Ještě bych dodal, že od rozvodového řetězu se ozývají zvuky jako by byl povolený,ale pokud vím tak se šponuje automaticky hydraulicky. Pokud by byl vytahaný, je tam možnost špatného časování ventilů? Jsem laik, tak sorry za technické nepřesnosti.
Díky za odpovědi. Nivám Zdar.
Díky za odpovědi. Nivám Zdar.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hele a jsi si tímto opravdu jist? Máš tam kolem motoru taknějakdivně"omotanou" trubičku ? L.dřevohryz píše:že od rozvodového řetězu se ozývají zvuky jako by byl povolený,ale pokud vím tak se šponuje automaticky hydraulicky
Chybové kody a postup zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14735
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jen to potvrzuje mou domněnku o klasickém seřizování = pružinový napínák řetězu + seřizovací šroub a matka pod vahadlem. L.Maysner píše:v 96tym nemely nivy automaticky napinaky rozvodu. Je to reseny stejne jako u klasickyho staryho zigula
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
No když už je tu rozprava o CE (Check engine), tak mám taky menší problém. Po zahřátí motoru na provozní teplotu a prvním brzdění motorem se mi CE rozsvítí a pak už svítí až do vypnutí motoru. Závada se nijak jinak neprojevuje, ale to zatracený světýlko mě pěkně točí. Zkoušel jsem vyblikat závady a CE jen neustále dokola vyblikává 12 , jinak nic dalšího. Poradí někdo?
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To je divný. Každý rozsvícení C-E znamená chybu (kromě kontroly funkčnosti před nastartováním) a tato je následně uložená do paměti ŘJ.Slimm píše:Zkoušel jsem vyblikat závady a CE jen neustále dokola vyblikává 12 , jinak nic dalšího.
A pokud motor není zahřátý a brzdíš jím - tak nic?Slimm píše:Po zahřátí motoru na provozní teplotu
Ty by vypadalo na chybu 44 (viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14735) - nestálá závada. Ale asi bych to nechal bejt. Protože poradit Ti, aby jsi vyšrouboval Lambdu, profoukl ji, případně "něčím očistil a propláchl" by mohlo vést třeba k nějakému jinému poškození elektronické soustavy nebo jeho prvku - takže jako bych nic neřek´.Slimm píše:Po zahřátí motoru na provozní teplotu a prvním brzdění motorem se mi CE rozsvítí a pak už svítí až do vypnutí motoru.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Do doby než se motor zahřeje, tak nic, rozsvítí se až po zahřátí motoru a prvním brždění motorem. Ovšem je fakt, že zpočátku jakoby špatně táhne, což jsem přisuzoval studenému motoru. podle Tvého odkazu by to tedy i chudá směs mohla být. No uvidíme, asi mi nezbyde nic jiného než zajet s ní do Plzně a nechat si udělat aspon diagnostiku. . A když už se ptám, sice to nepatří do tohodle vlákna , ale přední brzdové destičky jsem našel tyhle http://www.e-autodily.com/product/65109/ , jsou to ony?
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Vypadají že jo. Ale nejsem znalec konstrukce Nivy - takže bych počkal na vyjádření položkyznalých. L.Slimm píše:přední brzdové destičky jsem našel tyhle
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak se mi podařilo vyblikat ten chybový kód, jedná se o kód 24 - což je absence signálu rychlosti jízdy automobilu. Což je sice hezký, ale co si pod tím mám představit? Tachometr (nebo správně rychloměr) to má a zkoušel jsem i funkci hledat na fóru a nějak jsem neuspěl. Najde se tu hodná duše, která poradí aniž mě vykopnou z fóra?
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí ))))
Na převodovce na výstupu pro náhon tachometru (bovden) je takový nezikus se třemi dráty a ten dává ŘJ informaci o rychlosti jízdy . Někdy se stane že v terénu nějaký klacek dráty uškubne . Takže šup pod vůz a koukni na to .Slimm píše:Což je sice hezký, ale co si pod tím mám představit? Tachometr
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!