1,7 i;SPI; r.v.96 MOTOR

Moderátor: Moderátoři

dřevohryz
Příspěvky: 8
Registrován: stř úno 21, 2007 21:57

Příspěvek od dřevohryz »

Ahoj lidičky,mám nivku 1,7i r.v. 1996 a mám problém se spotřebou,dřív jsem jezdil 10l a teď mlsá 15-16l! Tak jsem sní dojel na emise a tam jsme zjistili že lambda sonda je ok,ale hodnoty co a h jsou 10nasobně vyšší čili příliš bohatá směs. Nemáte někdo skušenost nebo potuchu jak to dostat do normálu? V servisu mi jen bezradně krčili rameny,že s ladou nemají žádnou skušenost.Ještě bych dodal, že od rozvodového řetězu se ozývají zvuky jako by byl povolený,ale pokud vím tak se šponuje automaticky hydraulicky. Pokud by byl vytahaný, je tam možnost špatného časování ventilů? Jsem laik, tak sorry za technické nepřesnosti.
Díky za odpovědi. Nivám Zdar.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Zkus vyblikat chybové kódy ř.j. a podívej se na vůle ventilů a stav rozvodů.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

dřevohryz píše:že od rozvodového řetězu se ozývají zvuky jako by byl povolený,ale pokud vím tak se šponuje automaticky hydraulicky
Hele a jsi si tímto opravdu jist? Máš tam kolem motoru taknějakdivně"omotanou" trubičku ? L.
Chybové kody a postup zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14735
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
dřevohryz
Příspěvky: 8
Registrován: stř úno 21, 2007 21:57

Příspěvek od dřevohryz »

Kouknu na ty rozvody,pak uvidíme co to udělá,krok za krokem.Jinak divně omotanou trubičku si nevybavuju,musím se juknout.zatim díky
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

v 96tym nemely nivy automaticky napinaky rozvodu. Je to reseny stejne jako u klasickyho staryho zigula
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Maysner píše:v 96tym nemely nivy automaticky napinaky rozvodu. Je to reseny stejne jako u klasickyho staryho zigula
Jen to potvrzuje mou domněnku o klasickém seřizování = pružinový napínák řetězu + seřizovací šroub a matka pod vahadlem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
dřevohryz
Příspěvky: 8
Registrován: stř úno 21, 2007 21:57

Příspěvek od dřevohryz »

Tak to je dobrá správa,skusím ho napnout a uvidíme co to udělá.
A co se týče vyblikání chybových kodů:zjistil jsem že ten chytrák co to měl předemnou přerušil ten tištěnej spoj ke kontrolce chek engine! Asi mu vadilo že to svítí a tak to OPRAVIL. Takže to skusím nějak přemostit.
Slimm
Příspěvky: 20
Registrován: ned úno 20, 2011 19:41
Bydliště: Horšovský Týn

Příspěvek od Slimm »

No když už je tu rozprava o CE (Check engine), tak mám taky menší problém. Po zahřátí motoru na provozní teplotu a prvním brzdění motorem se mi CE rozsvítí a pak už svítí až do vypnutí motoru. Závada se nijak jinak neprojevuje, ale to zatracený světýlko mě pěkně točí. Zkoušel jsem vyblikat závady a CE jen neustále dokola vyblikává 12 , jinak nic dalšího. Poradí někdo?
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí :-)))))
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Slimm píše:Zkoušel jsem vyblikat závady a CE jen neustále dokola vyblikává 12 , jinak nic dalšího.
To je divný. Každý rozsvícení C-E znamená chybu (kromě kontroly funkčnosti před nastartováním) a tato je následně uložená do paměti ŘJ.
Slimm píše:Po zahřátí motoru na provozní teplotu
A pokud motor není zahřátý a brzdíš jím - tak nic?
Slimm píše:Po zahřátí motoru na provozní teplotu a prvním brzdění motorem se mi CE rozsvítí a pak už svítí až do vypnutí motoru.
Ty by vypadalo na chybu 44 (viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14735) - nestálá závada. Ale asi bych to nechal bejt. Protože poradit Ti, aby jsi vyšrouboval Lambdu, profoukl ji, případně "něčím očistil a propláchl" by mohlo vést třeba k nějakému jinému poškození elektronické soustavy nebo jeho prvku - takže jako bych nic neřek´.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Slimm
Příspěvky: 20
Registrován: ned úno 20, 2011 19:41
Bydliště: Horšovský Týn

Příspěvek od Slimm »

Do doby než se motor zahřeje, tak nic, rozsvítí se až po zahřátí motoru a prvním brždění motorem. Ovšem je fakt, že zpočátku jakoby špatně táhne, což jsem přisuzoval studenému motoru. podle Tvého odkazu by to tedy i chudá směs mohla být. No uvidíme, asi mi nezbyde nic jiného než zajet s ní do Plzně a nechat si udělat aspon diagnostiku. :( . A když už se ptám, sice to nepatří do tohodle vlákna , ale přední brzdové destičky jsem našel tyhle http://www.e-autodily.com/product/65109/ , jsou to ony? :D
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí :-)))))
Slimm
Příspěvky: 20
Registrován: ned úno 20, 2011 19:41
Bydliště: Horšovský Týn

Příspěvek od Slimm »

Jedná se o Nivu 21214, r.v. 1996, motor 1,7 i
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí :-)))))
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Slimm píše:přední brzdové destičky jsem našel tyhle
Vypadají že jo. Ale nejsem znalec konstrukce Nivy - takže bych počkal na vyjádření položkyznalých. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Jsou to ony.
VAZ 1117
Slimm
Příspěvky: 20
Registrován: ned úno 20, 2011 19:41
Bydliště: Horšovský Týn

Příspěvek od Slimm »

Tak se mi podařilo vyblikat ten chybový kód, jedná se o kód 24 - což je absence signálu rychlosti jízdy automobilu. Což je sice hezký, ale co si pod tím mám představit? Tachometr (nebo správně rychloměr) :D to má a zkoušel jsem i funkci hledat na fóru a nějak jsem neuspěl. Najde se tu hodná duše, která poradí aniž mě vykopnou z fóra? :D :D
Jsem magor do papírových modelů Formule 1, MMORPG World of warcraft a Lada Niva, ne nutně v tomto pořadí :-)))))
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Slimm píše:Což je sice hezký, ale co si pod tím mám představit? Tachometr
Na převodovce na výstupu pro náhon tachometru (bovden) je takový nezikus se třemi dráty a ten dává ŘJ informaci o rychlosti jízdy . Někdy se stane že v terénu nějaký klacek dráty uškubne . Takže šup pod vůz a koukni na to .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“