2107: co sem to zvojtil?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

MartasBrno píše:Co ten systém teda dělá, když nešetří a nevylepšuje zplodiny?
Kdybych chtěl být sarkastický, tak napíšu, že hraje na nervy majitele vazu a kazí mu dobrý spánek. :lol:

S hadicovačem sice (zaplaťpánBůh) žádnou osobní zkušenost nemám, ale z toho co jsem vyrozuměl, tak správně fungující hadicovač do jisté míry zvyšuje kulturu chodu motoru (zvláště za studena) a taky trošku omezuje "chybu obsluhy pedálu plynu", konkrétně se chová rozuměji při větším než optimálním otevření škrtící klapky. Tolik má teorie. Ale jak říkám - jsou to jen výjevy. :lol: Postřehy z praxe v tomto vláknu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6133 ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Takovou odpověď jsem chtěl. Díky. Hlavně ta stepná koza se dočká studia :mrgreen:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vysvětlím:

KAT ve výfukovém potrubí snižuje zplodiny ve výfukových plynech. K tomu, aby mohl efektivně a co nejdéle pracovat, musí být ovšem zajištěno optimální složení směsi, která je spalována. Představíme-li si borce, co neví, jak se nastavuje hladina v plovákové komoře a bohatost ve volnoběhu u klasického karburátoru, bude mu KAT k ničemu, protože jej velmi brzy zničí. Tomuto má zabránit AXTEC - systém, který samozřejmě také má základní nastavení těchto prvků, avšak v případě, že je něco nastaveno špatně, dokáže díky senzorům toto nastavení korigovat.

Řeknu to jinak - pokud mám klasický karburátor správně nastaven (osazení tryskami a vzdušníky, hladinu v plovákové komoře a bohatost ve volnoběhu), budu mít ve výfukovém potrubí stejné emise jako z AXTECu - tam není absolutně žádný rozdíl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvek od Rankl »

děkuji za diskusi a odkaz na zajímavé čtení o té zauzlině,
2107 a 21214
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5191
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Znám vyjímku potvrzující pravidlo.Ivo to kdysi měl v autě,v jeho červené 07(už není,shořela) a pokud si dobře pamatuji,tak mi to chodilo skvěle.Jelo mu to excelentně a spotřeba byla vynikající,viz cesta do Srbska.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Máš pravdu. Až na jednu vyjímku, na kterou tu dal odkaz Albert, jsem s tím autem (nebo spíš systémem) byl spokojený. Dálky jsem běžně zvládal pod 7 litrů a to jsem se nebál šlápnut na plyn. Rekord jsem měl právě při cestě do Srbska a to 6,2 s plně naloženým autem. A kdo tam byl, tak ví, po jakých cestách se občas jelo. Ale člověk si musel zvyknout na automatický sytič a na to, že za studena se prostě druhá klapka neotevřela. Jó, to bylo zlaté auto.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ivo: Spotřebu pod sedmi litry jsem naprosto běžně míval s klasickým OZONem na čtyři kvalty a rozdělovačem s kladívkem. To mi zase jako kdovíjak oslnivá hodnota nepřijde. Na pět kvaltů jsem jezdil pod 6,5 litru suverénně, a to jsem to honil jak nadmutou kozu.

AXTEC není o spotřebě. A termosytič je paskvil, který právě na krátké trasy spotřebu rapidně zvedá (moc to s ekologičností vozu nekoresponduje).

Navíc pokud vím - byl jsi asi opravdu jediný, kdo s tím systémem neměl problém. Podle mého názoru to bylo proto, že to nemělo moc najeto. Jakmile to má přes sto tisíc, sere se to a jsou s tím jen problémy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolfhunt
Příspěvky: 226
Registrován: pát čer 01, 2007 16:06
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Wolfhunt »

Rankl píše:aha, a v jakých létech se tahle dobrůtka osazovala?
já mam 95 rok výroby, v provozu od září.
Taky katalyzátor se se mnou vozí, je to ten bez čidla (zdá se, že je to ta původní velká kráva, z podzimu jsem měnil střední díl výfuku- koukal jsem, ještě neni prázdný), myslil sem, že díky tomu sem na úřadě nechal ležet místo deseti tisíc pouze pět.
Ano, ja mam 21043 z roku 1995, mesiac vyroby neviem, ale mam AXTEC. A zatial nemozem povedat nic zle - auto jazdi. Spotreba je nizsia oproti mechanickemu karburatoru (otec mal 2107, rv.. 1988), urobil som cestu TT-BB-Pribylina-Podbanske a spat na jednu nadrz. Vzdialenost 600 km, spotreba 40 litrov - priemerka 6,7 litra na 100km. I ked od Nitry som uz siel na vypary... :lol:
Tiez som toho nazoru, ze je to medzistupen pred priamym vstrekom - akoby sa RUsi chceli naucit robit s riadiacou jednotkou na karbeci a potom ju doladit na vstrek.
Kazdopadne v pripade poruchy na systeme to moze narobit problem, ale v Slovlade v BA maju na to diagnostiku...

Tu je schema zapojenia, ak by mal zaujem...
Přílohy
AXTEC.pdf
(612.82 KiB) Staženo 200 x
Naposledy upravil(a) Wolfhunt dne pát úno 04, 2011 10:37, celkem upraveno 1 x.
Wolfhunt
Příspěvky: 226
Registrován: pát čer 01, 2007 16:06
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Wolfhunt »

Marek píše:Navíc pokud vím - byl jsi asi opravdu jediný, kdo s tím systémem neměl problém.
Nie je jediny, ja tiez. S autom som mal problem, ale nebolo to kvoli AXTECu.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Wolfhunt píše:
Marek píše:Navíc pokud vím - byl jsi asi opravdu jediný, kdo s tím systémem neměl problém.
Nie je jediny, ja tiez. S autom som mal problem, ale nebolo to kvoli AXTECu.
Já jsem měl EXTECA v Samaře a problém jsem s tím měl jedinej. Zoxidovanej kontakt na konektoru u ŘJ pod sedačkou spolujezdce. Stačilo očistit a Check engine přestal svítit. :D

Jo a ještě byl problém v tom, že se mi povolili aktuátory a žralo to asi 13l/100km Stačilo je dotáhnout a zase bylo všechno v pořádku.
Každopádně s hadicovačem jako takovým jsem byl naprosto spokojenej. :wink:
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12136
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No ono lidi, co s tim nemají problém, o tom nepíšou, tak se o tom tolik neví :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Marek píše:Ivo: Spotřebu pod sedmi litry jsem naprosto běžně míval s klasickým OZONem na čtyři kvalty a rozdělovačem s kladívkem. To mi zase jako kdovíjak oslnivá hodnota nepřijde. Na pět kvaltů jsem jezdil pod 6,5 litru suverénně, a to jsem to honil jak nadmutou kozu.
A kolik takových lidí tady v klubu je, co takovou spotřebu mají? Většinou se tu jezdí kolem 8-9 litrů a něktří i přes 10. Kdežto s Axtecem si se nemusel moc hlídat. Ono tě to trochu hlídalo samo. A že se na tom systému objevila občas nějaká závada? Na kterém autě se to nestane. Problém byl akorád v tom, že to moc rozšířené nebylo a proto to neuměl kde kdo spravit. A s dílama to bylo taky horší. Ale já jsem byl spokojený. A k tomu automatickému sytiči. Pokud člověk čekal, až se to samo vypne, tak mu šla samozřejmě spotřeba nahoru. Bylo to jak s favoritama. Po chvilce to chtělo prošlápnout plyn a sytič se vypnul.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Jan Vaníček
Příspěvky: 1126
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od Jan Vaníček »

Musím potvrdit, že s perfektně seřízeným motorem a natočenými 50tis km na naší 06 jsem dálky jezdil za 6,5-7L. Pravda otec tam domontoval nový OZON z 07.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

se mi snad zdate...pred asi 6-7mi lety kdyz sem napsal, ze spotrebu na 2105/1,3/5q mam od 6,2 do 7,5 tak se vsichni smali a ze je to nerealne a kdovi co jeste. Samozrejme, ze je to o celkovem stavu auta a kdyz je dobre serizene vsechno (brzdy, dif, karb, zapalovani...) tak se jezdi nejusporneji. Ovsem klasickej Solex je o chlup uspornejsi nez Ozon ale ja byl vesmes s obouma spokojenej. Vse si zada nejakou udrzbu ale kdyz je to konickem tak to je pak jedna radost.
Tehdy sem ale mel na vse cas, resp. sem si jej umel udelat. Dnes jezdim dokud to jede :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvek od Rankl »

dámy, pánové. informuji vás o dalším vývoji probemu, který jsem zapříčinil, jak jinak, svoji nepozorností. Vyjel jsem tři nádrže se spojenými hadičkami (viz začátek vlákna). Spotřeba (měřím tak že dám plnou nádrž, vynuluji tachometr, jezdim dokud nezasvítí - někdy déle, natankuju zas plnou, kouknu na tachometr a podělím to) byla mezi 7,5-7,7 litru na sto- tedy o něco horší než před likvidací toho termostátku. Dále jsem pozoroval, jak se to chává, když hadičky zaslepuju a spojuju, docela to rozhašuje otáčky volnoběhu (popravdě jsem ho v létě opakovaně seřídil či rozšteloval podle příručky v léte, takže nevim, jestli je to seřízené správně..).
A koukám včera- asi jsem ten termostat nedbale utahl a během jízdy se vyklepal (vybavuji si asi ten okamžik, kdy něco kleplo o podvozek, myslil, sem, že jsem nabral nějaký šroub ze silnice..) takže situace je taková, že vzniklo díru musím provizorně zacpat, páč tam je jiná závit a obyč. šroub tam nedostanu...
Nemáte někdo tuto věc navíc? byl bych velmi vděčen. případně i celý vymontovaný hadicový komletek, zkusil bych s tím experimentovat třeba..
2107 a 21214
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“