Jarda píše:Že je spotřeba úměrá otáčkám spalovacího motoru si poprvé napsal ty, předtím se pouze tvrdilo, že jízda v nízkých otáčkách motoru je úsporná. Nicmíně nejde o kravinu, je to pravda. Spotřeba samozřejmě závisí na více veličinách, ale závisí i na otáčkách motoru a to přímo úměrně (např. motor na volnoběh při otáčkách 650 má nižšší spotřebu, než při otáčkách 4000, nebo při jízdě po rovině rychlostí 55 km/hod na dvojku má auto vyšší spotřebu, než při téže rychlosti na čtyřku).
Provozovat zážehový motor na chudou směs není kravina, běžně se tak děje při každé jízdě - bavíme se ale o motorech se vstřikováním paliva a kompletním řízením elektronickou řídící jednotkou (jak jsem již výše upozornil; na karburátory prosím nyní zapomeň). Nastuduj si prosím odbornou literaturu - každá řídící jednotka má naprogramovaných několik režimů spalování, mezi kterými při jízdě auta plynule přechází. Jedním z těchto je i režim spalování chudé směsi.
Tohle už fakt nebudu komentovat, musel bych se umlátit smíchem.
Jarda píše:Ale abychom se vrátili k Fábii - právě krátké převody modelů HTP jsou důkazem, že motor má ve vyšších otáčkách vyšší spotřebu. Všichni majitelé HTP přiznávají, že při rychlejší jízdě po dálnici jim velice stoupá spotřeba, která dosahuje vyšších hodnot, než u aut se silnějšími motory (a tudíš delšími převody).
A teď se chechtám jako šílený - to je vtip, který by nevystřihli ani v dikobrazu.
Příklad 1:
Fabia s motorem AUB 1,4 16V má výkon motoru 74kW.
Fabia s motorem AZE 1,4 (MPi) má výkon motoru 44kW. Jedna sto koní, druhá šedesát.
Šedesátikoňová Fabia má o 12,5% delší převody než stokoňová - to je prosím neodiskutovatelný fakt, nikoli výmysl, a můžu to dokázat. Stokoňová Fabia má při třech tisících otáčkách na pětku rychlost 96 km/h, zatímco její chudá šedesátikoňová sestřička má při stejných otáčkách rychlost 108 km/h.
Zajímá mě, proč? Proč má stokoňová Fabia krátké převody, které jsou srovnatelné s motorizací 1,2 HTP??? Jak je možné, že slabý motor 44kW má delší převody o pořádných 12,5%, ačkoli je to výkonový liliput???
Příklad 2:
Octavia s motorem AGN 1,8 20V má výkon 92kW.
Octavia s motorem AEE 1,6 MPi má výkon 55kW. Jedna 125 koní, druhá 75.
Octavia 1,6 AEE má o 7% delší převody než její podstatně silnější sestřička s výkonem 125 kobyl - opět fakt, který je velmi snadno doložitelný. Slabší Octavia 1,6 má při třech tisících otáčkách na pětku rychlost 107 km/h, zatímco její velmi silná 125-koňová sestřička má při stejných otáčkách rychlost 100 km/h.
Ptám se podruhé - jak je to možné???
Chci odpověď, Jardo!!! A jsem moc zvědav, co si zase na lidi tady vymyslíš. Já odpověď znám, ale moc mě zajímá, co napíšeš, jaké bude Tvoje vysvětlení. Jsi na pranýři - naběhl sis sám. A já jsem připraven dokázat, kdo tu kecá kraviny (a nebude mi to dlouho trvat, to mi věř).
P.S. A nauč se česky (tudí
š je fakt na opáčko základní školy).
.