Brzdové bubny

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

To opravdu ten buben takto přiroste.....? Já měl za to, že je to nějaká slitina barevných kovů....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Bohužel přiroste. Buben je sice odlitek ze směsi na bázi hliníku, jenže on i hliník "koroduje". Ocelová příruba koroduje taktéž a když jde o dotyk dvou různých materiálů, přidává se ještě koroze elektrochemická.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ja som polos poriadne obrusil a natrel farbou, a to iste som spravil aj s bubnom-obrusil stredovu dieru a bubon striekol zakladnou farbou. Malo by to trochu branit v zrastani a je fakt ze bubon mi ide dolu pohladom :mrgreen: Predtym som ho musel rezat flexou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Marek píše:Samozřejmě nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem. Je vhodné aspoň jednou ročně bubny demontovat a brzdy zkontrolovat. Pokud jsou dosedací plochy bubnu a náboje v pořádku, očištěné a namazané měděnou pastou, nezaroste to.

Já měl na své Ladě bubny v takovém stavu, že po vyšroubování dvou šroubků jsem buben dvěma prsty sundal z náboje dolů.

Pokud je to srostlé díky dlouhotrvající korozi, je s demontáží problém a postupoval bych asi tak, jak tu naznačili kluci. Já jsem bubny jednou na stařičké patnáctce musel rozřezat na kusy. Nebyla síla, která by srostlý spoj uvolnila.
Vážený pane doktore,NIC se nemusí řezat flexou a ani nijak mordovat.Zvednout kolo,podložit,sundat disk s pneu,vytočit malé šroubky,nastartovat a zařädit,pak zabrzdit.Možno zopakovat a za pár sekund je buben dole i po 20letech:).Jak snadné.:))
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tohle sundat nešlo žádným způsobem, ani tím nejdrastičtějším. Problém byl totiž v tom, že na obou kolech byly zarezlé válečky a ani jedno kolo nebrzdilo.

A vzhledem k tomu, že jsem v garáži měl asi deset provozuschopných bubnů, byla tahle alternativa nejrychlejší.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“