Brzdové bubny
Moderátor: Moderátoři
Brzdové bubny
Určitě se to tady řešilo, ale nemůžu to najít. Jak sundám brzdový buben na 2105? Tůma píše o zašroubování vodicích šroubů do závitových otvorů, ale tomu nerozumím, kam to mám zašroubovat? Fígl s nastartováním a roztočením kol a poté ruční brzdou nemůžu použít, protože mám rozdělaný i motor. Poradíte? Díky.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Když koukneš na buben, tak jsou v něm 3 sady otvorů. 4 velké pro kolové šrouby, dvě malé pro zajišťovací vodicích šroubů a dvě malé se závity.
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/bube ... 0119cfe81d
Do těch se zašroubují kolíky, nebo jiné šrouby a podle literatury se tím buben slisuje dolů.
Problém bude v tom, že bys ty závity nejspíš serval, pokud to drží, tedy pokud tam ty závity ještě máš. Takže bych to tím jenom hezky předepnul a poklepal paličkou, aby se spoj uvolnil. Pak to možná odskočí a budeš moct pokračovat. Jestli to máš zahnilý málo, půjde to. Jestli hodně, půjde to blbě.
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/bube ... 0119cfe81d
Do těch se zašroubují kolíky, nebo jiné šrouby a podle literatury se tím buben slisuje dolů.
Problém bude v tom, že bys ty závity nejspíš serval, pokud to drží, tedy pokud tam ty závity ještě máš. Takže bych to tím jenom hezky předepnul a poklepal paličkou, aby se spoj uvolnil. Pak to možná odskočí a budeš moct pokračovat. Jestli to máš zahnilý málo, půjde to. Jestli hodně, půjde to blbě.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud po demontáži kola a vyšroubování těch aretačních kolíků nesundáš buben, tak při snaze odtlačit buben zašroubováním těchto kolíků do vedlejších děr tak leda strhneš závity v bubnu.
V bubnu je celkem 8 děr: 4 díry jsou pro "kolový" šrouby, ve dvou menších dírách jsou zašroubovány aretační kolíky a jsou tam ještě dvě o trošku menší díry. V těchto dírách je vytočen závit a slouží k odtlační bubnu od poloosy.
Pokud ovšem ten buben nikdo od výroby nesundával - tak jeho nynější sejmutí bude tak trochu oříšek. Koko-Loko ve finále ten buben rozřezal přímo na nápravě.
Můžeš zkusit aplikaci brzdové kapaliny, WD-čka nebo nějakého jiného uvolňovače v kombinaci v poklepávání na buben z vnitřní strany se Ti to možná povede od sebe oddělit. Chce to trpělivost. L.
Edit: koukám, že Marťas napsal stejnou myšlenku o moment dřív.
V bubnu je celkem 8 děr: 4 díry jsou pro "kolový" šrouby, ve dvou menších dírách jsou zašroubovány aretační kolíky a jsou tam ještě dvě o trošku menší díry. V těchto dírách je vytočen závit a slouží k odtlační bubnu od poloosy.
Pokud ovšem ten buben nikdo od výroby nesundával - tak jeho nynější sejmutí bude tak trochu oříšek. Koko-Loko ve finále ten buben rozřezal přímo na nápravě.
Můžeš zkusit aplikaci brzdové kapaliny, WD-čka nebo nějakého jiného uvolňovače v kombinaci v poklepávání na buben z vnitřní strany se Ti to možná povede od sebe oddělit. Chce to trpělivost. L.
Edit: koukám, že Marťas napsal stejnou myšlenku o moment dřív.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Samozřejmě nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem. Je vhodné aspoň jednou ročně bubny demontovat a brzdy zkontrolovat. Pokud jsou dosedací plochy bubnu a náboje v pořádku, očištěné a namazané měděnou pastou, nezaroste to.
Já měl na své Ladě bubny v takovém stavu, že po vyšroubování dvou šroubků jsem buben dvěma prsty sundal z náboje dolů.
Pokud je to srostlé díky dlouhotrvající korozi, je s demontáží problém a postupoval bych asi tak, jak tu naznačili kluci. Já jsem bubny jednou na stařičké patnáctce musel rozřezat na kusy. Nebyla síla, která by srostlý spoj uvolnila.
Já měl na své Ladě bubny v takovém stavu, že po vyšroubování dvou šroubků jsem buben dvěma prsty sundal z náboje dolů.
Pokud je to srostlé díky dlouhotrvající korozi, je s demontáží problém a postupoval bych asi tak, jak tu naznačili kluci. Já jsem bubny jednou na stařičké patnáctce musel rozřezat na kusy. Nebyla síla, která by srostlý spoj uvolnila.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, já se na brzdy dívam tak 1x za 2 měsíce. Na předních brzdách několikrát zatlačím pístky, namažu tyčky, strhnu hrany z destiček a nánosy na kotouči. Na zadních brzdách zkontroluju vnější gumičky na válečcích (ha - při další kontrole musím pravý váleček rozebrat a přegumičkovat - začíná sáknout), pakny zlehke přejedu smirkem, buben otřu hadrem a nanesu na styčné plochy buben-poloosa měděnou vazelínu. Při další demontáži na mě ty bubny téměř vypadávají. L.Marek píše:nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Tak až takový masochista, abych do brzd lezl takhle často, jsem nikdy nebyl . Ale dvakrát ročně to dělám určitě (i nyní na Galaxy). Zjistil jsem totiž, že kontrola a péče se vyplatí dlouhou a spolehlivou funkčností.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
A to já zase jo ... podle hesla: rozjet se to může - zastavit to musí!. A 1x za 2 měsíce znamená pro mě najetých 4 - 5 tisíc km. To mi stojí za to postavit auto na beton a zvednout kolo.Marek píše:takový masochista, abych do brzd lezl takhle často
A to už vůbec nemluvím o tom, že v tom autě vozím děti (a navíc ne vlastní - svěřené mi do péče třeba na táboře). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
ja se pod bubny radeji nedivam, nerad bych mel nejake prekvapko Brzdi dobre, pakny sou v poradku a za 100tkm se na tech paknach moc nezmeni...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No a nebo smontovat motor a utrhnout to silou koní. Ta metoda je fajn a myslim, že až zase někdy do zadních brzd polezu, že jí zase budu muset vyzkoušet
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
"předepni" to těma šroubkama a zezadu opatrně klepej přes dřevěnej špalíček buben dolu. WDčkem nic nepokazíš, ale doporučuju brzdy pak odmastit aby to pořadně brzdilo.
Na učnaku sem měl spolužaka co dělal mechanika v rodiném týmu Sedlacek motorsport ( http://www.sedlacek-motorsport.eu/ ) a brzdy prý čistili nějakou kyselinou, ale to už sem se ponekud vzdalil od tematu....
Na učnaku sem měl spolužaka co dělal mechanika v rodiném týmu Sedlacek motorsport ( http://www.sedlacek-motorsport.eu/ ) a brzdy prý čistili nějakou kyselinou, ale to už sem se ponekud vzdalil od tematu....
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Pokud závity jsou v pořádku a vydrží určité předepnutí, tak bych to udělal, ale pak bych klepl do poloosy a to buď přes druhé kladívko, nebo něčeho jiného kovového. Hlavně nerozklepat ten kroužek, na kterém buben drží.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Na stahování přes již zmíněné šrouby pozor. Závit to vydrží, ovšem vyrve se kus bubnu - buben praskne okolo závitu. Možnosti jak sundat přirostlý buben tu už řečené byli. Jen než zničit buben, raději bych v klidu doskládal motor, na špalku roztočil odšroubované bubny alespoň na 60km/h a prudce dupnul na brzdu. Takto povolí zaručeně
P.S. Jako ochranu proti opětovnému "srůstu" lze použít jakákoli vazelína, která se vodou nevymeje - měděnka, vazelína s MoS2, grafitka ...
P.S. Jako ochranu proti opětovnému "srůstu" lze použít jakákoli vazelína, která se vodou nevymeje - měděnka, vazelína s MoS2, grafitka ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/