Brzdové bubny

Moderátor: Moderátoři

Yogi
Příspěvky: 39
Registrován: úte pro 21, 2010 08:23
Bydliště: Třebechovice p.O.

Brzdové bubny

Příspěvek od Yogi »

Určitě se to tady řešilo, ale nemůžu to najít. Jak sundám brzdový buben na 2105? Tůma píše o zašroubování vodicích šroubů do závitových otvorů, ale tomu nerozumím, kam to mám zašroubovat? Fígl s nastartováním a roztočením kol a poté ruční brzdou nemůžu použít, protože mám rozdělaný i motor. Poradíte? Díky.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Když koukneš na buben, tak jsou v něm 3 sady otvorů. 4 velké pro kolové šrouby, dvě malé pro zajišťovací vodicích šroubů a dvě malé se závity.
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/bube ... 0119cfe81d
Do těch se zašroubují kolíky, nebo jiné šrouby a podle literatury se tím buben slisuje dolů.
Problém bude v tom, že bys ty závity nejspíš serval, pokud to drží, tedy pokud tam ty závity ještě máš. Takže bych to tím jenom hezky předepnul a poklepal paličkou, aby se spoj uvolnil. Pak to možná odskočí a budeš moct pokračovat. Jestli to máš zahnilý málo, půjde to. Jestli hodně, půjde to blbě.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Pokud po demontáži kola a vyšroubování těch aretačních kolíků nesundáš buben, tak při snaze odtlačit buben zašroubováním těchto kolíků do vedlejších děr tak leda strhneš závity v bubnu.
V bubnu je celkem 8 děr: 4 díry jsou pro "kolový" šrouby, ve dvou menších dírách jsou zašroubovány aretační kolíky a jsou tam ještě dvě o trošku menší díry. V těchto dírách je vytočen závit a slouží k odtlační bubnu od poloosy.
Pokud ovšem ten buben nikdo od výroby nesundával - tak jeho nynější sejmutí bude tak trochu oříšek. Koko-Loko ve finále ten buben rozřezal přímo na nápravě.
Můžeš zkusit aplikaci brzdové kapaliny, WD-čka nebo nějakého jiného uvolňovače v kombinaci v poklepávání na buben z vnitřní strany se Ti to možná povede od sebe oddělit. Chce to trpělivost. L.
Edit: koukám, že Marťas napsal stejnou myšlenku o moment dřív.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Luďku, až se mu to povede a bude to vracet zpátky - je dobrý to asi něčím máznout. Ale čím? Měděnkou?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Samozřejmě nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem. Je vhodné aspoň jednou ročně bubny demontovat a brzdy zkontrolovat. Pokud jsou dosedací plochy bubnu a náboje v pořádku, očištěné a namazané měděnou pastou, nezaroste to.

Já měl na své Ladě bubny v takovém stavu, že po vyšroubování dvou šroubků jsem buben dvěma prsty sundal z náboje dolů.

Pokud je to srostlé díky dlouhotrvající korozi, je s demontáží problém a postupoval bych asi tak, jak tu naznačili kluci. Já jsem bubny jednou na stařičké patnáctce musel rozřezat na kusy. Nebyla síla, která by srostlý spoj uvolnila.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem
Ano, já se na brzdy dívam tak 1x za 2 měsíce. Na předních brzdách několikrát zatlačím pístky, namažu tyčky, strhnu hrany z destiček a nánosy na kotouči. Na zadních brzdách zkontroluju vnější gumičky na válečcích (ha - při další kontrole musím pravý váleček rozebrat a přegumičkovat - začíná sáknout), pakny zlehke přejedu smirkem, buben otřu hadrem a nanesu na styčné plochy buben-poloosa měděnou vazelínu. Při další demontáži na mě ty bubny téměř vypadávají. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tak až takový masochista, abych do brzd lezl takhle často, jsem nikdy nebyl :wink:. Ale dvakrát ročně to dělám určitě (i nyní na Galaxy). Zjistil jsem totiž, že kontrola a péče se vyplatí dlouhou a spolehlivou funkčností.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:takový masochista, abych do brzd lezl takhle často
A to já zase jo ... podle hesla: rozjet se to může - zastavit to musí!. A 1x za 2 měsíce znamená pro mě najetých 4 - 5 tisíc km. To mi stojí za to postavit auto na beton a zvednout kolo.
A to už vůbec nemluvím o tom, že v tom autě vozím děti (a navíc ne vlastní - svěřené mi do péče třeba na táboře). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

ja se pod bubny radeji nedivam, nerad bych mel nejake prekvapko :) Brzdi dobre, pakny sou v poradku a za 100tkm se na tech paknach moc nezmeni...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

gumova palice (ted sakra nevim, kde sem tu svoji vlastne dal?!), WD40 a trpelive buseni ze vsech moznych stran. nic jineho na to asi neni ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No a nebo smontovat motor a utrhnout to silou koní. Ta metoda je fajn a myslim, že až zase někdy do zadních brzd polezu, že jí zase budu muset vyzkoušet :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

"předepni" to těma šroubkama a zezadu opatrně klepej přes dřevěnej špalíček buben dolu. WDčkem nic nepokazíš, ale doporučuju brzdy pak odmastit aby to pořadně brzdilo.

Na učnaku sem měl spolužaka co dělal mechanika v rodiném týmu Sedlacek motorsport ( http://www.sedlacek-motorsport.eu/ ) a brzdy prý čistili nějakou kyselinou, ale to už sem se ponekud vzdalil od tematu....
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Pokud závity jsou v pořádku a vydrží určité předepnutí, tak bych to udělal, ale pak bych klepl do poloosy a to buď přes druhé kladívko, nebo něčeho jiného kovového. Hlavně nerozklepat ten kroužek, na kterém buben drží.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Neviem stretol som sa s dova pripadmi len....bud to šlo odmontovať rukou max kladivkom a ked to nešlo takto tak uz len kvalt a brzda... s tymi skrutkami som to radsej neskušal res uz to skusil niekto predomnou a je jasné ako to skončilo ...zavity v tahu
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Na stahování přes již zmíněné šrouby pozor. Závit to vydrží, ovšem vyrve se kus bubnu - buben praskne okolo závitu. Možnosti jak sundat přirostlý buben tu už řečené byli. Jen než zničit buben, raději bych v klidu doskládal motor, na špalku roztočil odšroubované bubny alespoň na 60km/h a prudce dupnul na brzdu. Takto povolí zaručeně :wink:

P.S. Jako ochranu proti opětovnému "srůstu" lze použít jakákoli vazelína, která se vodou nevymeje - měděnka, vazelína s MoS2, grafitka ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“