nesmis se ptat a musis postupovat nenapadnedmatej píše:Rozebrat mi to auto nedovolili
Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Pak jsou ještě takoví co si myslí že mají silný auto, tak šlápnou a myslí si, že nečekají, přitom lidi za nima ve vytočeným šicím stroji se můžou ukousat nudou.MartasBrno píše:Tak jestli chápu správně debatu, tak Hurikán dělí lidskou populaci mimo jiné na skupinu lidí, kteří z ustálené jízdy zrychlí tím stylem, že šlápnou a čekají a na ty, kteří přeřadí, šlápnou a čekají méně než ti první.
Půvabnou hříčkou osudu se možná v druhém případě bavíme o těch, kteří by se po pouhém šlápnutí třeba nikdy nedočkali. Ach, jaká to náhoda, na foru Ladaklubu.
Hurikán: Tak předpokládám, že v nižších otáčkách pojede líp vozidlo A, ale celkově spíš asi vozidlo B už kvůli většímu rozsahu otáček. ALe stejně myslím, že takovýhle teoretický porovnání se moc nedá objektivně zhodnotit.
Dmatej: Ten Fusion, co je to za rok?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
S šicím strojem se nejde kousat nudou, vytroubí tě ze silnice!
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Fusion
- já myslim, že 2005, ale nejsem si už jistej.
- jo a úžasně se tomu zapařujou zadní světla.
- a otevírání kapoty znamená chytit to za ten aušusovej kus masky vpředu, čekla jsem, že to upadne.
Nicméně ve výsledku to auto hodnotím pořád kladně
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Fusion
- já myslim, že 2005, ale nejsem si už jistej.
- jo a úžasně se tomu zapařujou zadní světla.
- a otevírání kapoty znamená chytit to za ten aušusovej kus masky vpředu, čekla jsem, že to upadne.
Nicméně ve výsledku to auto hodnotím pořád kladně
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Omlouvám se, nenapsal jsem to přesně. Posuzuje se zrychlení z 80 na 120 na 5. převodový stupeň. A právě tím, že se tam určen převodový stupeň, tak to strašně znevýhodňuje auta s delšími převody. Většina aut (benzin) točí při 80 cca 2500, ale Lada jen 2000. No o 500 otáček méně logicky znamená menší výkon.JmJ píše:ja ted nevim, ale neni to prave o tom? proto se to srovnava v rovnych podminkach jako je zrychleni z 0 na 100. pokud to jednomu autu nesedne, tak ma proste horsi zrychleni nez jine. at je to motorem nebo prevodem nebo tvarem. A ano je dobre uvest treba zrychleni jak z 0 na 100, tak z 80 na 120.Jarda píše:m zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne
Srovnava se proste jen zrychleni, ktere je dnes porad jeste dulezitou veci pri provozu. Az budem litat, budeme srovnavat stoupavost.
A kroutici moment je docela dulezity udaj, stejne tak jako vykon.
Porad mam dojem, ze nekterym chybi zkusenost z jizdy v necem fakt silnem. To neni nic ve zlem, to je proste konstatovani. Treba se ve tvem pripade pletu.
Představ si, že by naopak někdo dělal test pružného zrychlení na 4. převodový stupeň z 90 na 160 km/hod. Lada by to zvládla v pohodě, Fábii by na 160 nepustil omezovač otáček - v tom je ta nesmyslnost.
U zrychlení z 0 na 100 je to spravedlivější, tam mi nikdo nenařizuje, kdy a jaký rychlostní stupeň tam mám dát.
Při vší úctě k tvým zkušenostem se v tomto mýlíš. Je to přesně naopak. Rozhodující je výkon motoru. Kroutící moment pouze říká, jakými otáčkami se ten výkon přenáší.Marek píše:Mýlíš se - na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká, je to pouze vypočtená hodnota z točivého momentu a otáček.
Pokud mám dlouhé kvalty, mám na kolech menší točivý moment a proto má motor menší pružnost než kdyby měl kvalty kratší. Tak to prostě je...
Pro ilustraci (vymyšlené hodnoty):
- benzinový motor 70kW, 120Nm,
- naftový motor 70kW, 220Nm.
Kdyby záleželo na kroutícím momentu motoru, musel by nutně nefťák mít výrazně vyšší maximální rychlost a lepší akceleraci z 0 na 100.
Ve skutečnosti bude maximální rychlost (motory ve stejných autech) takřka stejná a akceleraci bude mít auto s benzinovým motorem nepatrně lepší.
Ještě markantnější by to bylo u elektromobilu - kroutící moment elektromotoru se v okamžiku jeho spuštění (otáčky jsou nulové) limitně blíží nekonečnu. Kdyby záleželo na krouťáku, co bys z takového údaje vyvodil?
Tak aby jsme nezůstali jen u teoretického porovnání a smyšlených hodnot, podíváme se na 2 Oktávky. Pokud záleží na kroutícím momentu, měla by jistě jet ta s jeho větší hodnotou výrazně lépe.zelvotron píše:Hurikán: Tak předpokládám, že v nižších otáčkách pojede líp vozidlo A, ale celkově spíš asi vozidlo B už kvůli většímu rozsahu otáček. ALe stejně myslím, že takovýhle teoretický porovnání se moc nedá objektivně zhodnotit.
Octavia Combi 1.6 MPI: 75 kW/ 5600 ot/min, 148 Nm / 3800 ot/min, max. 188 km/hod, zrychlení 12,4 sec.
Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI: 77 kW / 4000 , 250 Nm / 1900 ot/min, max. 181 km/hod, zrychlení 12,9 sec.
Na té druhé Oktávce se možná malinko nepříznivě projevilo, že to je čtyřkolka, přesto bych, pokud by záleželo na krouťáku, očekával výrazně lepší hodnoty u motoru, který má o 100 Nm vyšší krouťák.
Jsem zvědav na reakci zastánců krouťáku. Dle méhu tento příklad jasně ukazuje, že auta s přibližně stejným výkonem pojedou přibližně stejně, i když mají výrazně odlišný kroutící moment.
vykon je vypocet kroutaku v danych otackach motoru.
kdyz ty auta maji podobnej vykon, znamena to ze za urcitych podminek maji podobnej kroutak prenasenej na kola.
a tedy budou zrychlovat podobne.
Octa 4x4 combi je zrejme o dost tezsi, a tedy pomalejsi.
kdyz ty auta maji podobnej vykon, znamena to ze za urcitych podminek maji podobnej kroutak prenasenej na kola.
a tedy budou zrychlovat podobne.
Octa 4x4 combi je zrejme o dost tezsi, a tedy pomalejsi.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Jarda píše:Při vší úctě k tvým zkušenostem se v tomto mýlíš. Je to přesně naopak. Rozhodující je výkon motoru. Kroutící moment pouze říká, jakými otáčkami se ten výkon přenáší.Marek píše:Mýlíš se - na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká, je to pouze vypočtená hodnota z točivého momentu a otáček.
Pokud mám dlouhé kvalty, mám na kolech menší točivý moment a proto má motor menší pružnost než kdyby měl kvalty kratší. Tak to prostě je...
Pro ilustraci (vymyšlené hodnoty):
- benzinový motor 70kW, 120Nm,
- naftový motor 70kW, 220Nm.
Kdyby záleželo na kroutícím momentu motoru, musel by nutně nefťák mít výrazně vyšší maximální rychlost a lepší akceleraci z 0 na 100.
Ve skutečnosti bude maximální rychlost (motory ve stejných autech) takřka stejná a akceleraci bude mít auto s benzinovým motorem nepatrně lepší.
Ještě markantnější by to bylo u elektromobilu - kroutící moment elektromotoru se v okamžiku jeho spuštění (otáčky jsou nulové) limitně blíží nekonečnu. Kdyby záleželo na krouťáku, co bys z takového údaje vyvodil?
Při Tvých úvahách jsi nezohlednil zásadní věc a skutečnost. Vznětové motory mají podstatně (až o 50%) delší převodové poměry rychlostí.
Představ si, že bys postavil dva vozy s motory, jejichž vymyšlené parametry jsi uvedl, oba tyto vozy budou stejné (kvůli fyzice), ale budou mít stejné převodovky. Pak logicky maximální rychlost bude díky nižším dosažitelným otáčkám nižší u naftového vozu, ale zrychlení a pružnost bude pro naftu jednoznačně lepší. Nakresli si to do grafů, vzájemně je překryj a máš jasno. Nezaváděj sem paniku...
Prostě je to o průběhu točivého momentu, výkon je údaj velmi zavádějící. 70kW při 4000 rpm není totéž jako 70kW při 6000 rpm. Motor, který má 70kW při 4000 rpm vyvíjí točivý moment o hodnotě 167 Nm, zatímco motor, který má "stejných" 70kW při 6000 rpm, vyvíjí v daný okamžik točivý moment pouze 111 Nm. Vidíš ten rozdíl, chlape???
1) Jak je možné, že svým vozem (235Nm/1900 a 81kW/4150) mám ostřejší start než má stejný vůz s motorem 2,8VR6 (235Nm/4200 a 128kW/5800)??? Protože máme stejná auta, stejné převody prvních tří rychlostních stupňů, ale já mám maximum STEJNĚ VELKÉHO točivého momentu v podstatně nižších otáčkách. Než jemu ta kára začne něco dělat, jsem o dvě délky auta před ním. Uznávám - jakmile se dostaneme přes rychlost 50 km/h, začne vítězit on (protože čtyřku a pětku mám podstatně delší než jeho benziňák, který navíc ve vysokých otáčkách je ochoten pracovat, zatímco já musím řadit vyšší rychlost a tím ztrácím).
2) Jak je možné, že Golf 4 1,8T (235Nm/1900 a 132kW/5500) neujede ani náhodou stejnému Golfu 1,9TDi (310 Nm/1900 a 110kW/4000), přestože má o třicet oní víc??? No protože oba motory mají maximum krouťáku na stejných otáčkách, ale nafta má podstatně vyšší hodnoty. Na sprintech jeden kilometr s pevným startem jsou naprosto rovnocenní soupeři.
3) Sharan 1,9TDi / 110kW převálcuje Sharana 2,8VR6 / 128kW s přehledem, kdy si vzpomene - a nepotřebuje k tomu ani benzinové převody. To je mnohokráte vyzkoušeno. Jeho točivý moment 310 Nm, který v celém rozsahu otáček motoru neklesá pod 82%, je natolik silný válec, na který je 128kW vé-er šestky naprosto prd a nic.
Opravdu je to o výkonu??? To by přece nic z toho, co jsem právě napsal, nemohlo platit...
Prostě to tak je - jakmile je motor v otáčkách odpovídajících maximu točivého momentu a vyšších, má nejlepší zrychlení (protože se pohybuje po tzv. výkonové křivce). Kdo jezdí pod otáčkami maxima točivého momentu, nemůže logicky dosahovat zrychlení. Motor při zátěži trpí, má vysoké opotřebení a velmi vysokou okamžitou spotřebu.
Porovnávat benzinové a naftové motory je nesmysl a už se tu o tom mnohokrát hovořilo. Sice jsem to teď právě několikrát udělal, ale to pouze pro demonstraci. Porovnávali byschom něco, co porovnat nelze.
Naftové motory mají nižší dosažitelné otáčky než motory benzinové. Je to dáno rychlosti hoření chudé směsi nafty se vzduchem. Aby dva identické vozy, kde jeden má benzinový a druhý naftový motor, měly přibližně stejné maximální rychlosti, musí mít vůz s naftovým motorem podstatně delší rychlostní stupně (ař o 50%). Benziňák má 200 km/h na šesti tisících, zatímco nafťák má stejnou rychlost na 4000 otáčkách, čili má o 50% delší kvalty. Tím ztrácí točivý moment přenesený na kola, neb jeho motorovou hodnotu násobí menším číslem než v případě benzinového motoru. Tudíž jeho vysoké hodnoty točivého momentu jsou nepříznivě ovlivněné převodovkou.
Řečeno laicky: Benzinový motor o 170 Nm/3000 rpm točivého momentu má na kolech stejný točivý moment jako naftový motor s 250 Nm/2000 rpm točivého momentu. Takové dva vozy továrního provedení (s jim odpovídajícími převody) budou mít téměř stejné zrychlení a pružnost v běžném rozsahu provozních otáček a dokonce i maximální rychlost. Pokud se dostaneme do fáze, že otáčky překročí rámec běžných provozních otáček, bude v akceleraci mírně získávat benzinový motor (protože má k dispozici otáčky nad 4000 rpm, které naftový motor už nemá).
.
Naposledy upravil(a) Marek dne sob bře 12, 2011 21:52, celkem upraveno 7 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)