nesmis se ptat a musis postupovat nenapadnedmatej píše:Rozebrat mi to auto nedovolili
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Moderátor: Moderátoři
Pak jsou ještě takoví co si myslí že mají silný auto, tak šlápnou a myslí si, že nečekají, přitom lidi za nima ve vytočeným šicím stroji se můžou ukousat nudou.MartasBrno píše:Tak jestli chápu správně debatu, tak Hurikán dělí lidskou populaci mimo jiné na skupinu lidí, kteří z ustálené jízdy zrychlí tím stylem, že šlápnou a čekají a na ty, kteří přeřadí, šlápnou a čekají méně než ti první.
Půvabnou hříčkou osudu se možná v druhém případě bavíme o těch, kteří by se po pouhém šlápnutí třeba nikdy nedočkali.Ach, jaká to náhoda, na foru Ladaklubu.
Omlouvám se, nenapsal jsem to přesně. Posuzuje se zrychlení z 80 na 120 na 5. převodový stupeň. A právě tím, že se tam určen převodový stupeň, tak to strašně znevýhodňuje auta s delšími převody. Většina aut (benzin) točí při 80 cca 2500, ale Lada jen 2000. No o 500 otáček méně logicky znamená menší výkon.JmJ píše:ja ted nevim, ale neni to prave o tom? proto se to srovnava v rovnych podminkach jako je zrychleni z 0 na 100. pokud to jednomu autu nesedne, tak ma proste horsi zrychleni nez jine. at je to motorem nebo prevodem nebo tvarem. A ano je dobre uvest treba zrychleni jak z 0 na 100, tak z 80 na 120.Jarda píše:m zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne
Srovnava se proste jen zrychleni, ktere je dnes porad jeste dulezitou veci pri provozu. Az budem litat, budeme srovnavat stoupavost.
A kroutici moment je docela dulezity udaj, stejne tak jako vykon.
Porad mam dojem, ze nekterym chybi zkusenost z jizdy v necem fakt silnem. To neni nic ve zlem, to je proste konstatovani. Treba se ve tvem pripade pletu.
Při vší úctě k tvým zkušenostem se v tomto mýlíš. Je to přesně naopak. Rozhodující je výkon motoru. Kroutící moment pouze říká, jakými otáčkami se ten výkon přenáší.Marek píše:Mýlíš se - na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká, je to pouze vypočtená hodnota z točivého momentu a otáček.
Pokud mám dlouhé kvalty, mám na kolech menší točivý moment a proto má motor menší pružnost než kdyby měl kvalty kratší. Tak to prostě je...
Tak aby jsme nezůstali jen u teoretického porovnání a smyšlených hodnot, podíváme se na 2 Oktávky. Pokud záleží na kroutícím momentu, měla by jistě jet ta s jeho větší hodnotou výrazně lépe.zelvotron píše:Hurikán: Tak předpokládám, že v nižších otáčkách pojede líp vozidlo A, ale celkově spíš asi vozidlo B už kvůli většímu rozsahu otáček. ALe stejně myslím, že takovýhle teoretický porovnání se moc nedá objektivně zhodnotit.
Jarda píše:Při vší úctě k tvým zkušenostem se v tomto mýlíš. Je to přesně naopak. Rozhodující je výkon motoru. Kroutící moment pouze říká, jakými otáčkami se ten výkon přenáší.Marek píše:Mýlíš se - na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká, je to pouze vypočtená hodnota z točivého momentu a otáček.
Pokud mám dlouhé kvalty, mám na kolech menší točivý moment a proto má motor menší pružnost než kdyby měl kvalty kratší. Tak to prostě je...
Pro ilustraci (vymyšlené hodnoty):
- benzinový motor 70kW, 120Nm,
- naftový motor 70kW, 220Nm.
Kdyby záleželo na kroutícím momentu motoru, musel by nutně nefťák mít výrazně vyšší maximální rychlost a lepší akceleraci z 0 na 100.
Ve skutečnosti bude maximální rychlost (motory ve stejných autech) takřka stejná a akceleraci bude mít auto s benzinovým motorem nepatrně lepší.
Ještě markantnější by to bylo u elektromobilu - kroutící moment elektromotoru se v okamžiku jeho spuštění (otáčky jsou nulové) limitně blíží nekonečnu. Kdyby záleželo na krouťáku, co bys z takového údaje vyvodil?