Elektronicke zapalovaní
Moderátor: Moderátoři
Elektronicke zapalovaní
Tak neviem či elektrika alebo tunning
Nema niekto schemu alebo popis od niečoho takeho :
Nema niekto schemu alebo popis od niečoho takeho :
Jestli myslíš to co máš nafocene, tak to nemám. Pakliže ti stačí samo-domo, tak tady je jedno od Marka:
http://www.mujweb.cz/www/xyzz/lada/elzap.htm
http://www.mujweb.cz/www/xyzz/lada/elzap.htm
Honza
For Dusan:
To vypadá na originál el.zap. Vývody od el.zap. jsou: +12V, kostra, přerušovač, cívka - kontakt č.1. Těžko říci z toho obrázku, co je co (který vývod). Někdo od fochu (elektro) by to mohl s multimetrem a se zdrojem rozluštit. Možná i pouhým pohledem.. A hlavně proměřit, jestli to vůbec spíná!
For Honza a ostatní:
Zapojení od Mysa http://www.radlight.com/myso/download/elzap.gif Je s omezením proudu, takže může být použita i výkonnější cívka s malým odporem (např. favoriťácká). Dále je doplněno o odpojovací obvod, takže si můžete dovolit ponechat zapnuté zapalování.
Před pár dny jsem ho testoval, vyzerá takto:
To vypadá na originál el.zap. Vývody od el.zap. jsou: +12V, kostra, přerušovač, cívka - kontakt č.1. Těžko říci z toho obrázku, co je co (který vývod). Někdo od fochu (elektro) by to mohl s multimetrem a se zdrojem rozluštit. Možná i pouhým pohledem.. A hlavně proměřit, jestli to vůbec spíná!
For Honza a ostatní:
Zapojení od Mysa http://www.radlight.com/myso/download/elzap.gif Je s omezením proudu, takže může být použita i výkonnější cívka s malým odporem (např. favoriťácká). Dále je doplněno o odpojovací obvod, takže si můžete dovolit ponechat zapnuté zapalování.
Před pár dny jsem ho testoval, vyzerá takto:
Už jsem se pustil do přestavby elktronického rozdělovače a zapalování z Favorita. Největší problém spojení hřídelů rozdělovače. Zatím se na úpravě pracuje, takže možná dojde k některým úpravám v návodu. Obrázky mají přes 100 KB, a proto na ně dám jen odkaz: http://home.tiscali.cz/cz349798/rozdel_h.jpg a http://home.tiscali.cz/cz349798/rozdel_t.jpg. Na prvním obrázku na pozici 1 je posána úprava škodováckého hřídele a na pozici 2 žiguláckého hřídele. Hřídel z žigula je potřeba zkrátit na délku 95mm a udělat do ní vývrt hluboký 6mm o průměru 5mm. Hřídel z Favorita je potřeba zkrátit o část s dírou pro kolík. Zbytek hřídele který přesahuje tělo rozdělovače se stočí na průměr 5mm (délka té stočené části by měla být cca 7mm). Tímto vznikla škodovácká část s čepem a žigulácká s dírou. Nyní se v soustruhu hřídele srazí do sebe a měla by mezi hřídeli zůstat škvíra cca 1mm. Nyní se hřídele sletují mosazí. Po vychladnutí se zkontroluje souosost a spoj se zarovná. Tak, to byla ta složitější část. Teď přijde na řadu redukce na škodovácký rozdělovač. Na druhém obrázku na pozici 4 je popis vnějších rozměrů části žiguláckého rozdělovače, kterou je původní rozdělovač usazen v bloku motoru. Redukce bude mít stejné rozměry a navíc bude mít vnitřní díru o průměru 27mm (průměr těla škodováckého rozdělovače) Díru je třeba udělat tak, aby redukce šla nasadit na škodovácký rozdělovač jen po ohřátí na 80st.C. Původně jsem chtěl upravit na soustruhu původní rozdělovač, ale tělo je odlito z hliníku a je odlehčené tak, že ho nelze použít. Schéma elektrického zapojení neuvádím, protože je na plechovém štítku na spodní části elektronického zapalování.
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: čtv lis 11, 2004 15:22
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ja se ted take poustim do stavby tranzistoroveho zapalovani. Vychazim ze schematu od Marka, ale nechal jsem si ho odborne predelat. Vykonak BUS14 uz dnes nejde sehnat, tak se nahradil tranzistorem BU931. Tim se take zmensil ten silenej obrovskej 20W bazovej rezistor na podstatne mensi wataz. Do Markova schematu jeste pribyl kondenzator (jako to ma Myso), kdyby nahodou zustaly viset kontakty. Schema dodam, az to otestuju.
vtipálku, aby jsme ti na srazu nevymontovali na pokusy ten tvůj bezkontakt a nezapaloval sis cestou domu sirkamaWolf píše:Panove, neuvazovali jste jeste o tyristorovem zapalovani z T613? Je ale pravdou, ze na vrakacich se nejak nevyskytuji . W.
Pro stavitele vlastních zapojení ještě přidávám k úvaze připojení optosnímače viz.:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416
Naposledy upravil(a) Honza dne čtv bře 10, 2005 14:04, celkem upraveno 1 x.
Honza
Hlavně si to ještě doplň o ty ochranné diody, ať nedopadneš jako já Odešlo mi to zničeho nic, na volnoběh, na semaforu a ještě v levým (vzdálenějším) pruhu. Venku -8°C a už se stmívalo, super podmínky na opravování auta. Do toho mě ještě uvěznili elektrickou bránou na firemním parkovišti, tam jsem to asi po 200m dotlačil . Hodina, než jsem na to přišel a přepojil zpět na klasiku. Pak jsem jim vzádu odházel železný zátarasy a prohučel si to přes nějaký záhonky (a hromady sněhu a ledu) ven na obyčejnou cestu Doma jsem zjistil proraženej výkonovej tranzistor (KD 607).xcerno12 píše:Ja se ted take poustim do stavby tranzistoroveho zapalovani. Vychazim ze schematu od Marka, ale nechal jsem si ho odborne predelat. Vykonak BUS14 uz dnes nejde sehnat, tak se nahradil tranzistorem BU931. Tim se take zmensil ten silenej obrovskej 20W bazovej rezistor na podstatne mensi wataz. Do Markova schematu jeste pribyl kondenzator (jako to ma Myso), kdyby nahodou zustaly viset kontakty. Schema dodam, az to otestuju.
Podívej se co o tom píše Marek, je to nahoře ten odkaz od Honze! Kondenzátor při tranzistorovým spínání již není potřeba. A to ostatní: můj názor je, že můžeš ale nemusíš. Pokud budeš hýbat s odtrhem a s mezerou na svíčkách, riskuješ že když tranzistor odejde, nikam neodjedeš ani s klasickým zapalováním (budeš muset vše pracně vracet nazpátek ). Naopak tím můžeš trochu získat na kvalitě jiskry!Dusan píše:Ide mi o to či nahodou netreba odpojiť kondenzator,inač nastaviť kontakt prip. na aku vzdialenosť zvetšiť medzeru na sviečkach
Jo ale já jich mám pár doma (zadarmo) a jsou mi celkem k ničemu tak jsem je tam šoupnul, navíc jsem to udělal na doporučení, od toho chlapíka co navrhl to zapojení http://volny.cz/xpelj1/Index.htm A ten tam původně osadil KD 605 (s ještě menším napětím E-K) tož jsem si říkal, mám nějakou rezervu..Dusan píše:No neviem čo by ste chceli od KD607 je to sice tesla A čo do dvodu tepla super ale napetie E-K nič moc
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ten kondik v pripade tranzistoroveho zapalovani castecne snizuje napetove namahani tranzistoru. Snizi se tim i strmost cela VN pulsu, coz je spis negativni jev, ale pry se ten kondenzator pozitivne podili na delce jiskry, tim ze vytvari paraleni rezonancni obvod s civkou. Jinak si nelze slibovat zazraky od pouheho odlehceni kladivkoveho kontaktu. Spousta necnosti kladivkoveho kontaktu zustane zachovana, navic k tomu pribudou i nektere necnosti tranzistotu jako spinace (saturacni napeti, doba uzavreni/otevreni) a navic odlehcenim kladivku se omezi jeho samocistici schopnost. Je tu i par kladu - je mozne pouzit indukcku s mensi casovou konstantou a dosahnou vetsi energie jiskry ve vyssich otackach (za predpokladu ze budici obvod bude regulovat dobu syceni civky). Tim jsem chtel jenom upozornit na to ze takovata uprava neni v zadnem pripade idealni a samospasitena. Resenim je proste bezkontakni spinac at uz magneticky nebo opticky...
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)