Regulator napatia
Moderátor: Moderátoři
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
A pokud chcete mít v "palubní" síti trvale - ale z vyjímkou přetížení opravdu 14.4V (mluvím o altících s elektronickou regulací uvnitř - devíti diodovém) stačí jedno relé které po nastartování přepne buzení (napájení regulátoru) z pomocných diod na výstup altíku . Po téhle úpravě se již neprojeví úbytek napětí na hlavních diodách a regulátor bude udržovat výstupní napětí na stálé hodnotě bez vlivu na odběr . Samozřejmně až do svého maxima daného konstrukcí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Saša, maximu do koľko W ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1527
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Niva 1,7i má 80 Ampér.Marek píše:Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
VAZ 1117
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jo, jasně, však tady nikdo kulaťáka po roce 88 stejně nemáMarek píše:Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).

- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11070
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla
, nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V
.


Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam max. napätie so svetlami cca 13,8V.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11070
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla, nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V
.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12137
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Proč to neni možný? Druhej stupeň regulace udává 14,2±0,3V.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11070
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Marek píše:Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost. .Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Zase, až taková tragédie to nebude, za těchto podmínek mi slouží Akuma Comfort již šestým rokem. Koneckonců s hodnotu 13,7V pracovala i bývalá služební felda kde se baterie měnila poprvé tuším po sedmi či osmi letech provozu. Tím samozřejmě nepopírám že by nějaká desetinka voltu navíc neprospěla.
Marek píše:Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla, nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V
.
Používám elektronickou náhražku toho mechanického elementu a altík je po celkové precizní repasi. Napětí nepropadá ani při aktivaci výhřevu skla či větráku topení ... . Samozřejmě, že toto logicky neplatí při volnoběhu. Koneckonců jak zde již bylo výše zmíněno, výhřev skla nepoužíváš pořád, stejně jako blinkrů či brzd, dálky u hrany jsou pouhých +20W oproti normálu a rádio mi nemusí vymačkávat mozek z hlavy. Několik desítek let tady ta auta hojně jezdila a pokud vím nikdo se kvůli dobíjení masově nevěšel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
14,4 nieje nabijacie napetie pre bezne autobaterie..... to u obyčajnych olovených baterii byva 13,8-14V sice dalsia vec je ze toto napetie by malo byt na baterii nie altikuMarek píše:Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.

Ja pouzivam vyradene baterie z dizlov a dalej v lade funguju tak ze toto neriesim...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11070
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Běžně dostupná literatura doporučuje 13,8-14,2V. Hodnotu 14,4V tu tuším kdysi udával Saša, že vyhovuje Silverkám od Varty, ale má paměť je chatrná
. Obecně řekněmež, že cokoliv pod 13,7V je už zle. Veškerá měření je samozřejmě nutno páchat na baterce a hlavně pozor na odpojovače baterie, ty dokážou "zázraky".

Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107