Regulator napatia

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Je fakt, že na voltmetru přesně poznám okamžik, kdy topný ježek vypne. Nejhorší je vyjet se studeným autem v zimě v noci když prší - světla, ježek, topení, stěrače. To už má altík plné kecky, naštěstí jen chvilku.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

A pokud chcete mít v "palubní" síti trvale - ale z vyjímkou přetížení opravdu 14.4V (mluvím o altících s elektronickou regulací uvnitř - devíti diodovém) stačí jedno relé které po nastartování přepne buzení (napájení regulátoru) z pomocných diod na výstup altíku . Po téhle úpravě se již neprojeví úbytek napětí na hlavních diodách a regulátor bude udržovat výstupní napětí na stálé hodnotě bez vlivu na odběr . Samozřejmně až do svého maxima daného konstrukcí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Saša, maximu do koľko W ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Marek píše:
MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
Niva 1,7i má 80 Ampér.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Marek píše:
MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
Jo, jasně, však tady nikdo kulaťáka po roce 88 stejně nemá :-D. No, ale stejně na tom nejsme zle, když jsou tyhle díly ve všech krabicích záměnný. Jediná smůla je, že to máme jiný od zbytku světa, což jsi asi taky chtěl říct.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla :mrgreen: , nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V :P .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ja mam max. napätie so svetlami cca 13,8V.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.





Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla :mrgreen: , nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V :P .
Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Proč to neni možný? Druhej stupeň regulace udává 14,2±0,3V.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Marek píše:
Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost. .

Zase, až taková tragédie to nebude, za těchto podmínek mi slouží Akuma Comfort již šestým rokem. Koneckonců s hodnotu 13,7V pracovala i bývalá služební felda kde se baterie měnila poprvé tuším po sedmi či osmi letech provozu. Tím samozřejmě nepopírám že by nějaká desetinka voltu navíc neprospěla.
Marek píše:
Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla :mrgreen: , nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V :P .
Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.

Používám elektronickou náhražku toho mechanického elementu a altík je po celkové precizní repasi. Napětí nepropadá ani při aktivaci výhřevu skla či větráku topení ... . Samozřejmě, že toto logicky neplatí při volnoběhu. Koneckonců jak zde již bylo výše zmíněno, výhřev skla nepoužíváš pořád, stejně jako blinkrů či brzd, dálky u hrany jsou pouhých +20W oproti normálu a rádio mi nemusí vymačkávat mozek z hlavy. Několik desítek let tady ta auta hojně jezdila a pokud vím nikdo se kvůli dobíjení masově nevěšel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Marek píše:
Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.
14,4 nieje nabijacie napetie pre bezne autobaterie..... to u obyčajnych olovených baterii byva 13,8-14V sice dalsia vec je ze toto napetie by malo byt na baterii nie altiku :D

Ja pouzivam vyradene baterie z dizlov a dalej v lade funguju tak ze toto neriesim...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Běžně dostupná literatura doporučuje 13,8-14,2V. Hodnotu 14,4V tu tuším kdysi udával Saša, že vyhovuje Silverkám od Varty, ale má paměť je chatrná :mrgreen: . Obecně řekněmež, že cokoliv pod 13,7V je už zle. Veškerá měření je samozřejmě nutno páchat na baterce a hlavně pozor na odpojovače baterie, ty dokážou "zázraky".
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Na odpojovači v Ladě se mi ztrácelo skoro osm desetin. Ten letěl, když jsem to zjistil.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“