Mezery na svíčkách
Moderátor: Moderátoři
Četl jsem tady toho hodně,ale proč mi pořád odchází palec?Stává se to taky někomu?Kolik tkm tak vydrží palec.Najedu tak 40tkm za rok a tak 10 palců.Nemůžu na to přijít.U jiných žigulů mi to nedělalo a to tranzistor zápalko přendavám z auta na další.Kvuli tomu,hlavně,že se neopaluje kladívko a nemusim pořád štelovat.
Pokud jde o průraz izolace (bakelitové části), tak zkus zaoblit všechny hrany na unašeči palce. Může to být způsobeno hromaděním náboje na hraně (hrotu) blízké kovovému zálisku palce. A zkontroluj hodnoty odrušovacích odporů - na palci, kabely ke svíčkám, kabel od cívky k rozdělovači ev. odpory v odrušených svíčkách. Odpory by měly mít hodnotu max cca 15 kohmů. Pokud používáš odporové (uhlíkové) kabely zkontroluj zda nemají vypálené konce. A v případě použití odporových kabelů se již nedoporučuje používat odrušené svíčky(s vestavěným odporem) .martinz píše: ...proč mi pořád odchází palec?
Viděl jsem i to že víčko ač opatřeno výřezem proti pootočení je posunuto od ideální polohy . Šlo o to že pokud byl správně seřízen předstih a palec "ukazoval" třeba na první válec , ve skutečnosti nebyl jeho kontakt proti kontaktu na víčku ale asi 0.5cm! mimo . Vzniká tím ohromná přeskoková vzdálenost a vše je neůměrně namáháno . Auto jezdilo , ale byl špatný volnoběh a neůměrně to rušilo rádio . Stačilo udělat nový zámek na víčku a bylo po problému .
Naposledy upravil(a) Saša dne pát úno 18, 2011 18:40, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
I toto může být příčinou. K tomu je ovšem nutno dodat, že palec musí ukazovat přesně na kontakt válce, který má pálit ne staticky, tedy v klidu motoru, ale uprostřed rozsahu charakteristiky odstředivého regulátoru a pokud má rozdělovač i podtlakový regulátor, musí se vzít i ten v úvahu. Jinak řečeno vzdálenost kontaktu palce a kontaktu pro příslušný válec se musí šířkově překrývat v celém rozsahu regulací. A zkontrolovat, zda jsou proti sobě i výškově. Nevím to jistě, ale někde jsem četl, že se vyráběla i různě vysoká víčka.Saša píše:Viděl jsem i to že víčko ač poatřeno výřezem proti pootočení je posunuto od ideální polohy . Šlo o to že pokud byl správně seřízen předstih a palec "ukazoval" třeba na první válec , ve skutečnosti nebyl jeho kontakt proti kontaktu na víčku ale asi 0.5cm! mimo . Vzniká tím ohromná přeskoková vzdálenost a vše je neůměrně namáháno . Auto jezdilo , ale byl špatný volnoběh a neůměrně to rušilo rádio . Stačilo udělat nový zámek na víčku a bylo po problému .