Unik oleje..

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Unik oleje..

Příspěvek od Kewint »

Někam mi uniká olej , tak na 600 KM litr.... těsnění pod hlavou je nové,auto za studena čoudí plynově, občas trošku modro-bíle,ale to jen občas a po zahřátí ubec, spíš bych to přirovnal tomu ,že není seřízené . Luďek měnil těsnení , koukaly jsme tušim i na písty ,vypadaly OK . Jsou nová gufera ventilů. Mam poblitej pravej bok u silentbloku, kudy by to mohlo chcát ? Nic sem nenašel :( ani kapky pod autem nejsou ...
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Kdyby se nějakým těsněním ztrácelo tolik oleje, měl bys pod autem flek jako hrom.

Podle mě jsou špatně udělané simeringy na ventilech. Bude třeba udělat je znovu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pokud se měnili gufera na ventilech, jakou značku jsi dával? Už se mi stalo, že nová gufera po naražení - ano poctivém, až nadoraz a jemně - vyskákali ven. Jednalo se o zelené gufera, značky .... myslím že origo lada.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

I kdyby tam ty simeringy nebyly tak to neudělá přece litr na 600 km :shock:
Tím nebráním svou práci - měnil jsem gufera jen na těch dvou ventilech 4. válce. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tys změřil, že ti chybí v motoru litr oleje po ujetí vzdálenosti 600km, nebo jak jsi na to přišel?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Luděk Musil píše: měnil jsem gufera jen na těch dvou ventilech 4. válce. L.
Patrně ty ostatní si zaslouží také výměnu .
Luděk Musil píše:I kdyby tam ty simeringy nebyly tak to neudělá přece litr na 600 km
Jde o to kolik má motor za sebou . Když jsem prodával svou 02 se stavem tachometru 598 000 km motor stále bez problému startoval tlaky kolem 6 bar ale žral oleje víc než 1L/100(sto) Km !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pokud by čistě teoreticky byly vadné všechny simeringy na ventilech, bude spotřeba oleje cca 1 až 1,5 litru na 1000 km. Takže bych to, Luďku, zase tak nereálně neviděl.

Ale může to být cokoli jiného - třeba vadné těsnění hlavy a olej může prosakovat do válce (sice je měněné, ale známe kvalitu dílů...).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Aj nám sa stalo ako aj Vašátorovi, že sme menili guferá ventilov a jeden vyskočil. Nikdy predtým ani potom sa nám to nestalo. Vždy používame zelené favorit-lada.
Dusan
Příspěvky: 3934
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

lenze ked simering vyskoci ta kto vecsinou zerie viac oleja ako keby tam bol zly... by som povedal ze az cerpaci efekt vznikne... tj simerin zacne tlacit olej cez voditko......
Ale staci dat dole viko ventilov aj tak by si mal postelovat znova ventily lebo si sadli a pri tejto prilezitosti poziet na simeringy ked si ventili zatvorene tak vidno coi nevyskocili (nechapem preco ste nemenily vsetky simeringy....)
Naposledy upravil(a) Dusan dne sob úno 19, 2011 17:55, celkem upraveno 1 x.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ani já to nechápu... Myslím, že je vhodné měnit vždycky všechny. A při přetahování přes stopku ventilu je nutné dbát na to, aby se břit simeringu neroztrhl o hranu nebo zámek stopky (existuje na to takový plastový klobouček, případně omotat stopku ventilu izolačkou).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Kdyžby ten olej motor "sežral", poznáš to jednoduše na svíčkách, byly by černý jako bota - teda jen na těch válcích který jsou nemocný. Další ukazatel je spoj mezi svodama a prvním dílem výfuku, když ho rozpojíš měly by být oba svodové otvory cihlové, u sebe mam jeden cihlový a druhý jako bota (dolévám 2l na deset tisíc), odpovídá to i příslušným svíčkám!
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Přesně tak. Kamené netěsnící gufera ventilů s vyběhaným motorem dokáží sežrat klidně litr oleje na 100km. Takový motor jsme kdysi dávno jako kluci měli. Byl kompletně přetěsněný, nikde ani kapička oleje, těsnění pod hlavou nové, jen gufera na ventilech stará. Sežral litr oleje na 100km a cca po 200km bylo nutné vyčistit svíčky, poněvadž přestaly házet jiskru. Tudíž pokud ti opravdu žere tolik oleje, koukni na svíčky, musí to být na nich znát - budou černé jak bota.

Pokud máš "poblitej" pravý bok motoru - tudíž u svodů, s největší pravděpodobností to poteče od víka ventilů.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“