bezkontakt favorit

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nižší přeskokové napětí na svíčkách. Resp. kdybys použil správnou cívku, hoření by díky vyššímu indukovanému napětí na sekundáru bylo lepší. Nyní máš vysoké napětí dejme tomu 10kV, možná 12kV. Se správnou cívkou bys mohl mít přes 20kV. Tím by směs lépe a kvalitněji hořela a od toho se odvíjejí další pozitiva (a sociální jistoty :wink: ).

Čili ono to samozřejmě jede, ale mohlo by to jeti lépe :wink:. Poznáš to zejména ve vysokých otáčkách.

U lehkých motorů, tedy motorů s malým stupněm komprese, se to až tolik neprojevuje. Ovšem kdybys měl motor s kompresním poměrem dejme tomu 10:1, poznal bys rozdíl velmi zásadně.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon úno 14, 2011 15:39, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

O.K. dík za info, plácnu tam cívku z fáčka.
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já jsem to poznal obrovsky. Původně jsem jezdil s upraveným motorem na sériovém rozdělovači s kladívkem (pouze s upravenou odstředivou regulací). Kompresní poměr jsem měl 10,6:1, později 10:1. Jakmile jsem dal bezkontakt, chodilo to o poznání lépe a hlavně levněji.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No, cívka a zapalování, jak moc tam pan Ohm platí? Dyť to tam musí bejt samej přechodovej jev...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

I indukčnost je jen drát s určitým odporem, ne?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dodo 2105
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 30, 2010 19:03
Bydliště: Zlaté Klasy

Příspěvek od Dodo 2105 »

Indukčnosť alebo vlastná indukčnosť je fyzikálna veličina, ktorá vyjadruje mieru množstva magnetického toku vyvolaného daným elektrickým prúdom.

Drôt s určitým odporom je skorej odpor. Indukčnosť je pri cievkach, drôt je natočený na niečo - cievku a tam vzniká indukčnosť.
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MacGyver »

Neni cívka v zapalování něco jako malej transformátor? V okamžiku sepnutí kontaktů by se tedy z jednoho vinutí indukovalo napětí na vinutí druhé, ovšem po nějakém čase (uS) by došlo k ustálení a cívka by se chovala jako drát a tekly by skrz ní ty 4A jak píše Marek. Ovšem dokud by se kontakty zase nerozpojily.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Dodo 2105
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 30, 2010 19:03
Bydliště: Zlaté Klasy

Příspěvek od Dodo 2105 »

Ano je to taký malý transformátor cez neho sa vybíjaná ten kondenzátor. a keď sú kontakty spojené no tak vtedy to ide do skratu a berie tých 4 A. lebo je tam jednosmerný prúd. Máš pravdu, sory som to asi špatne prečítal tie príspevky. :oops:
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

NO ja mam cievku od coryho vraj k tomu ele zapalku...a ked som ju meral tak mala taky isty odpor ako origo cievka tak neviem....
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Marek píše:I indukčnost je jen drát s určitým odporem, ne?
Jo. Je. V nekonečným čase. "Nekonečnej" čas má cívka když se zapne zapalování a nenastartuje. Od volnoběhu výš má cívka odhadem 20ms a míň.

No, nechce se mi počítat, ale z kalkulačky mi vypadlo, že obyčejná cívka, kdyby měla nulovej odpor, by brala na volnoběhu 850ot/min. proud rostoucí od nuly do asi 30A. Jen holá indukčnost L=10mH, R=0. To maximum klesá lineárně s otáčkama, takže na 4250ot/min. už je to jen 6A. Ale co to elektronické zápalko vlastně dělá? Copak ono spíná desítky ampér? Nestará se spíš o krmení cívky po předem stanovenou dobu, která je konstantní pro všechny otáčky a je stanovená tak krátká, aby se ve vysokých otáčkách nemusela zkracovat?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

NO ja mam cievku od coryho vraj k tomu ele zapalku...a ked som ju meral tak mala taky isty odpor ako origo cievka tak neviem....
:shock: :roll:
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

MartasBrno píše: Ale co to elektronické zápalko vlastně dělá? Copak ono spíná desítky ampér?
Není elektronické zápalko, jako elektronické zápalko (EZ). Vše o čem jsem se přel s K-L se týkalo klasického EZ, včetně toho, kde je kladívko/kovadlinka nahrazeno spínacím tranzistorem a jde zde o cívky s primárním odporem 2 - 4 ohmy.
Teď to posouváte někam mnohem dále, o čemž jsem se již dříve zmínil (a nechtěl jsem se o tom dále rozepisovat) - tedy nejen elektronické přerušení proudu, ale i elektronické "nalití" náboje do primární indukčnosti. Cívky pro tato EZ mají skutečně primární odpor řádově desetiny ohmu - ale nabíjecí obvody nepracují s 12 V ale třeba s 300 V získaných měničem (nebo zvyšovacím spínaným zdrojem). Tímto napětím je nabit kondenzátor, který se bezprostředně po doznění zákmitů(jiskry) na oblouku vybije pomocí tyristoru do cívky. Tímto a malým odporem primáru je zajištěno, že potřebný náboj ve Ws, Q= u*i*t (malé u a i znamená, že jde o okamžité hodnoty integrované časem) se do cívky dostane v mnohem kratším čase (jiskra neslábne při vysokých otáčkách) a proud primárem zanikne po vybití tohoto kondenzátoru. Tím je zajištěno i to , že přestože čelo impulzu může mít desítky A, nemůže civkou téci trvalý proud, který by cívku spolehlivě "upekl". Jak zde někdo správně podotkl, jedná se o přechodové jevy na indukčnosti a kapacitě. To vysvětluje i to, že kombinace spec. cívky s klasickým tranzistorovým zapalováním je naprosto nevhodná. Jediný a nejlepší kompromis zde, je cívka s předřadným odporem (z Š 100 nebo Moskvič), který se nepoužije.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

tento sposob sa velmi nepouziva rozmerove a ekonomicke dovody "V získaných měničem (nebo zvyšovacím spínaným zdrojem"
Skor sa pouzije indukcnost cievky taka aby bola dostatocna iskra pri najvyssich otackach kedy je na plnenie cievky velmi malo casu... s toho vyplyva ze pri nizzsich otackach musi byt cas obmedzeny cize po hodeni iskry je cievka urcity cas bez prudu a az tesne pred dalsim hodenim iskry sa cievka "nabije" napr ak sa urci pre maximalne otacky cas plnenia 4ms tento bude zachovany aj pri volnobeznych otackach...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Dusan píše:NO ja mam cievku od coryho vraj k tomu ele zapalku...a ked som ju meral tak mala taky isty odpor ako origo cievka tak neviem....

Potom muselo dojít k politování hodnému omylu. Napíš jaké má označení, jestli B117 nebo tak nějak, tak je to s největší pravděpodobností "obyčejná". Na těch "bezkontaktních" mají takové to jejich Ty .... , ale i to bývá kolikrát všemožně odlišné, každopádně primár se na nich motá kolem půl Ohmu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ta bezkontaktní mívá na dně vyražené číslo 2108 - je vlastně samarácká.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“