Mezery na svíčkách
Moderátor: Moderátoři
Koko Loko má naprostou pravdu. Experimentovat je pouze ztráta času. U LPG tu však někteří mezeru upravují, LPG nemám, dotoho nekecám
Jen ještě dodám, že více kontaktové svíčky na klasickou indukční cívku s ještě k tomu kladívkovým zapalováním jsou naprostý nesmysl. Více kontaktové svíčky mají význam až pro silnější zapalovací bloky, jako jsou třeba u zmiňované Felicie, u Lady pak u 1.7i
Jen ještě dodám, že více kontaktové svíčky na klasickou indukční cívku s ještě k tomu kladívkovým zapalováním jsou naprostý nesmysl. Více kontaktové svíčky mají význam až pro silnější zapalovací bloky, jako jsou třeba u zmiňované Felicie, u Lady pak u 1.7i
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Bezkontakt produkuje kvalitnější jiskru, takže za určitých okolností můžete mít subjektivní dojem, že auto má lepší vlastnosti chodu motoru.
Osobně si myslím, že používat svíčky s odtrhem 1,1 mm na bezkontaktní rozdělovač je nerozum. Svíčky s odtrhem 1,1 mm jsou určené pro motory 1,7i, kde je zapalování řešeno dvojicí DSF (DZF) cívek. Ty mají úplně jiný elektrický výkon než bezkontakt s Hallovým prvkem.
Pro kladívkové zapalování bych používal vždy pouze jednoelektrodové svíčky s odtrhem 0,6 - 0,7 mm (při spalování LPG bych volil odtrh 0,5 - 0,6 mm).
Pro bezkontaktní rozdělovač lze používat víceelektrodové svíčky (pokud si myslíte, že je to lepší), ale s malým odtrhem (opět pouze 0,6 - 0,7 mm). Bezkontakt má dost síly k probití více oblouků, ale pouze na malou vzdálenost. Sice odpadá ztrátové kladívko, avšak víčko, palec a kabely v cestě stále jsou.
U zdvojených cívek motoru 1,7i se používají svíčky s odtrhem 1,1 mm - tam to má své opodstatnění. Odpadá kladívko, víčko a palec rozdělovače (rozdělovač jako celek není), energie se vede z cívky přímo ke svíčce vn kabelem.
pozn.: Největší odtrhy (až 1,3 - 1,5 mm) se používají u svíček, které mají zvláštní zapalovací trafa (nacvaknutá na každou svíčku). Jedná se o bezeztrátový přenos energie (odpadají kladívka, palce, víčka i kabely).
Osobně si myslím, že používat svíčky s odtrhem 1,1 mm na bezkontaktní rozdělovač je nerozum. Svíčky s odtrhem 1,1 mm jsou určené pro motory 1,7i, kde je zapalování řešeno dvojicí DSF (DZF) cívek. Ty mají úplně jiný elektrický výkon než bezkontakt s Hallovým prvkem.
Pro kladívkové zapalování bych používal vždy pouze jednoelektrodové svíčky s odtrhem 0,6 - 0,7 mm (při spalování LPG bych volil odtrh 0,5 - 0,6 mm).
Pro bezkontaktní rozdělovač lze používat víceelektrodové svíčky (pokud si myslíte, že je to lepší), ale s malým odtrhem (opět pouze 0,6 - 0,7 mm). Bezkontakt má dost síly k probití více oblouků, ale pouze na malou vzdálenost. Sice odpadá ztrátové kladívko, avšak víčko, palec a kabely v cestě stále jsou.
U zdvojených cívek motoru 1,7i se používají svíčky s odtrhem 1,1 mm - tam to má své opodstatnění. Odpadá kladívko, víčko a palec rozdělovače (rozdělovač jako celek není), energie se vede z cívky přímo ke svíčce vn kabelem.
pozn.: Největší odtrhy (až 1,3 - 1,5 mm) se používají u svíček, které mají zvláštní zapalovací trafa (nacvaknutá na každou svíčku). Jedná se o bezeztrátový přenos energie (odpadají kladívka, palce, víčka i kabely).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Většina problémů okolo mezer na svíčkách , počtu elektrod atd. se zde podrobně řešila v r. 2008.
Fórum: Hnací soustava Zaslal: ne červenec 20, 2008 11:00 Předmět: problémy s motorom 2101
Fórum: Hnací soustava Zaslal: po květen 26, 2008 17:06 Předmět: Zapalovacie sviecky
Několik nových poznatků zde uvedl pouze Marek.
Jako podstatné opakuji, že jedinou výhodou víceelektrodových svíček je to, že druhá (třetí) elektroda zastoupí tu první evtl. upálenou, což zejména u elektronických zapalování zamezí průrazu zapalovacího transformátoru ev. spínacího tranzistoru.
Kdyby tam bylo deset elektrod, bude vždy pálit jedna jediná proti elektrodě střední (ta která má nejlepší podmínky k ionizaci výboje). Jakmile zde vznikne výboj, napětí na dalších elektrodách klesne pod úroveň jejich zápalného napětí.
Zkuste si zapojit paralelně několik doutnavek (se společným předřadným odporem) - vždy se rozsvítí pouze jediná.
I blesk uhodí vždy do jediného stromu a nemusí to být ten nejvyšší - bude to ten, který má v daném okamžiku nejlepší podmínky pro přeskok výboje.
Fórum: Hnací soustava Zaslal: ne červenec 20, 2008 11:00 Předmět: problémy s motorom 2101
Fórum: Hnací soustava Zaslal: po květen 26, 2008 17:06 Předmět: Zapalovacie sviecky
Několik nových poznatků zde uvedl pouze Marek.
Jako podstatné opakuji, že jedinou výhodou víceelektrodových svíček je to, že druhá (třetí) elektroda zastoupí tu první evtl. upálenou, což zejména u elektronických zapalování zamezí průrazu zapalovacího transformátoru ev. spínacího tranzistoru.
Kdyby tam bylo deset elektrod, bude vždy pálit jedna jediná proti elektrodě střední (ta která má nejlepší podmínky k ionizaci výboje). Jakmile zde vznikne výboj, napětí na dalších elektrodách klesne pod úroveň jejich zápalného napětí.
Zkuste si zapojit paralelně několik doutnavek (se společným předřadným odporem) - vždy se rozsvítí pouze jediná.
I blesk uhodí vždy do jediného stromu a nemusí to být ten nejvyšší - bude to ten, který má v daném okamžiku nejlepší podmínky pro přeskok výboje.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
- Bydliště: Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.Puhi píše:najbližšie skús tie LX15LTC-1, motor chytá na brnk, môžem iba odporúčať
Ano na "plynové" svíčky se vykašlete , je to pouze obchodní trik .
Za sebe a za dobu 23 let ježdění deně pouze na LPG mohu doporučit NGK .
Za sebe a za dobu 23 let ježdění deně pouze na LPG mohu doporučit NGK .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
S tím souhlasím. Akorát nevím jaké to přesně jsou. Až najdu krabičku, nebo budu muset jednu Marceli šlohnout.Saša píše:mohu doporučit NGK .
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
v tom máš trochu guľáš, LX15LTC-1 nie sú silver, takže buď si tam mal jedno, alebo druhékuchi píše:tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.
ja som iba písal, že viem, že tie LX15LTC-1 k plynu používajú a jazdí to aj tam
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
- Bydliště: Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
omlouvam se španě jsem se podíval , mluvil jsem o silvrech , jinak mám dobrou zkusenost az s premium řadou ale ne v ladě (v hyundai accent 1.5 16V)Puhi píše:v tom máš trochu guľáš, LX15LTC-1 nie sú silver, takže buď si tam mal jedno, alebo druhékuchi píše:tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.
ja som iba písal, že viem, že tie LX15LTC-1 k plynu používajú a jazdí to aj tam