Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Ale aj tak tu máš stále náhradné diely. Škodoviek sú plné vrakoviská. Zoženieš množstvo použitých dielov, ktoré sú ako nové.
Ja reštaurovať nieakú 100vku a vyššie, tak nemám žiadny problém. U nás po predajniach na to majú všetku starú poctivú plecharinu, staré originál diely, aj také rarity, ako tapacíry, odhlučnenia, doplnky... Aj ľudia toho majú doma kvantá. Kvôli žiadnemu dielu by som nemusel ísť mimo mesta.
Ku ktorému autu takto zoženieš veci.
Máš pravdu, je množstvo opravovní aj na iné autá, ale najrozšírenejšia je Škoda. JmJ to opísal dobre.
Ja reštaurovať nieakú 100vku a vyššie, tak nemám žiadny problém. U nás po predajniach na to majú všetku starú poctivú plecharinu, staré originál diely, aj také rarity, ako tapacíry, odhlučnenia, doplnky... Aj ľudia toho majú doma kvantá. Kvôli žiadnemu dielu by som nemusel ísť mimo mesta.
Ku ktorému autu takto zoženieš veci.
Máš pravdu, je množstvo opravovní aj na iné autá, ale najrozšírenejšia je Škoda. JmJ to opísal dobre.
Jojo, přesně tak - mělo to lehce poupravené převody z Felicie 1,3, označené 002.zelvotron píše:jj, to provedení znám, dokonce to snad mělo upravenou převodovku z felície a je to tak jediná octávka se zpátečkou vedle čtyřky.
Plechovou. 047 103 602 H - identická s Fabií 1,4 MPi.zelvotron píše:Marku nevíš, jakou mají tyhle motory vanu? Plechovou nebo hliníkovou?
Tak to beze sporu .zelvotron píše:A navíc - z historickýho hlediska to bude jednou zajímavý provedení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tak to je pohoda, nejlepší provedení octavie z hlediska údržby a nákladů, nulovej zájem zlodějů.
Ještě k tý hmotnosti, někde jsem viděl udávanou hmotnost octavie 1,4 OHV a 1,6 55kW shodně 1160kg, což mě přijde jako nesmysl, celohliníkový ohv musí bejt o dost lehčí.
Sid: No tak všechno má svoje pro a proti, sice všechno všude mají, na druhou stranu se majitel automaticky stává členem Škoda výměnného systému náhradních dílů (klasický případ s poklicema - na trhu je právě n-1 poklic a chybí tomu komu je naposledy ukradnou)
A zrovna ten rencek nemá tu síť zase až tak špatnou, že by se nevyplatilo si to levnější auto koupit oproti třeba škodě.
Ještě k tý hmotnosti, někde jsem viděl udávanou hmotnost octavie 1,4 OHV a 1,6 55kW shodně 1160kg, což mě přijde jako nesmysl, celohliníkový ohv musí bejt o dost lehčí.
Sid: No tak všechno má svoje pro a proti, sice všechno všude mají, na druhou stranu se majitel automaticky stává členem Škoda výměnného systému náhradních dílů (klasický případ s poklicema - na trhu je právě n-1 poklic a chybí tomu komu je naposledy ukradnou)
A zrovna ten rencek nemá tu síť zase až tak špatnou, že by se nevyplatilo si to levnější auto koupit oproti třeba škodě.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Výměnnej systém funguje u všeho. Já, když jsem koupil Ladnou, tak měla na kouli krytku Škoda. To bylo politicky nepřijatelný, tak jsem proved směnu s tátou, kterej měl bezpartajní krytku. No a vzápětí se stejně nam oboum krytky odstěhovyly neznámo kam. Takže teď máme oba víčko od šlehačky ve spreji
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Čoveče, už je tam ňákej ten rok a pohoda Teda doufam, že tam eště je
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Já mam tenisák, jediný kdo se mi ho pokoušel ukrást byl pes, ale nepovedlo se. Ovšem nejbrutálnější krytka, ketrou jsem viděl byla utržená hlava nějaké barbíny .
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Jinak rád bych se s dovolením vrátil k tomu dotazu, zda by Octavia 4x4 mohla po demontáži předních poloos jezdit jen na zadní pohon.
Odpověď zní NE, v žádném případě.
Součástí převodovky je přídavný převod (mezinápravový diferenciál), který od pohonné jednotky převádí sílu jak na přední kola, tak na kardan. Tento převod jak známo pracuje na přenosu sil podle zatížení. Pokud bychom vymontovali přední poloosy (stačila by jedna), celá síla by se přenesla na předek a kardan by se vůbec netočil. Takže Haldex by tím pádem neměl co spojovat dozadu.
Navíc Haldex spolupracuje (spíná) na základě údajů z ABS. Pokud nebudou na voze přední poloosy, nebudou se točit přední kola a tudíž ABS nezaznamená prokluz kol. Takže Haldex nesepne, nemá důvod. A i kdyby sepnul, kardan se stejně nebude točit a tudíž by nesepnul nic.
Odpověď zní NE, v žádném případě.
Součástí převodovky je přídavný převod (mezinápravový diferenciál), který od pohonné jednotky převádí sílu jak na přední kola, tak na kardan. Tento převod jak známo pracuje na přenosu sil podle zatížení. Pokud bychom vymontovali přední poloosy (stačila by jedna), celá síla by se přenesla na předek a kardan by se vůbec netočil. Takže Haldex by tím pádem neměl co spojovat dozadu.
Navíc Haldex spolupracuje (spíná) na základě údajů z ABS. Pokud nebudou na voze přední poloosy, nebudou se točit přední kola a tudíž ABS nezaznamená prokluz kol. Takže Haldex nesepne, nemá důvod. A i kdyby sepnul, kardan se stejně nebude točit a tudíž by nesepnul nic.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon úno 07, 2011 09:07, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
stovka: jo verzi s přírodní barvou plechu na všech čtyřech blatníkách jsem taky viděl a o verzi s laminátovýma blatníkama slyšel. Hlavní výhoda stovky je, že jsou i zadní blatníky jenom přišroubovaný
haldex: Tak ono záleží asi na verzi - jak už sem nastínil u různejch generací je tlak přitlačující lamely vyvíjenej jinak (mech čerpadlo, al. čerpadlo atd.)
Marku jseš si jistej s tím mezinápravovým diferenciálem? Haldex je právě řešení pohonu 4x4 jak se mezinápravovýmu diferenciálu vyhnout tím že jednak není stálej a jednak hladex sám o sobě není tvrdou mechanickou vazbou mezi př. a z. nápravou.
haldex: Tak ono záleží asi na verzi - jak už sem nastínil u různejch generací je tlak přitlačující lamely vyvíjenej jinak (mech čerpadlo, al. čerpadlo atd.)
Marku jseš si jistej s tím mezinápravovým diferenciálem? Haldex je právě řešení pohonu 4x4 jak se mezinápravovýmu diferenciálu vyhnout tím že jednak není stálej a jednak hladex sám o sobě není tvrdou mechanickou vazbou mezi př. a z. nápravou.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Pravda - dif tam není, teď na to koukám. Jen kuželový převod dozadu.
Nicméně ani tak by Octavia 4x4 jako čistá zadokolka nefungovala. Pokud bychom demontovali poloosy od předních kol, protáčel by se přední dif naprázdno, zatímco přední kola by stála na místě. Tím by jednotka ABS nevykazovala prokluz předních kol a tudíž by Haldex nsepínal pohon zadku. Muselo by se to nějak ojebat. Buď Haldex sepnout natvrdo (na což není dlouhodobě konstruován), nebo snímat otáčky předního difu místo otáček předních kol. Ale ani tak by to nešlo dlouhodobě - Haldex není stavěn na trvalý pohon a přenos 100% síly dozadu.
Nicméně ani tak by Octavia 4x4 jako čistá zadokolka nefungovala. Pokud bychom demontovali poloosy od předních kol, protáčel by se přední dif naprázdno, zatímco přední kola by stála na místě. Tím by jednotka ABS nevykazovala prokluz předních kol a tudíž by Haldex nsepínal pohon zadku. Muselo by se to nějak ojebat. Buď Haldex sepnout natvrdo (na což není dlouhodobě konstruován), nebo snímat otáčky předního difu místo otáček předních kol. Ale ani tak by to nešlo dlouhodobě - Haldex není stavěn na trvalý pohon a přenos 100% síly dozadu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)