Niva-nedobiji.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Co ti to dělá, kromě té kontrolky?

Koukni sem http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9732 a postupuj podle toho. Kdyžtak se zeptej.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
prema81
Příspěvky: 7
Registrován: pon lis 08, 2010 12:24
Bydliště: Nejdek

Příspěvek od prema81 »

Zdar.
No je právě divný, že se při otočení klíčkem nerozsvítí a když je nastartováno, tak svítí. A nedobijí.
Alternátor jsem dal jinej z auta, který dobijelo, relátko taky a nic...
To druhý auto je rok asi 1988 a ty kabely tam vedou nějak jinak, než v tomhle 1995.
To samý je z pojistkama.
5íkal jsem si, jestli to není špatný buzení, ale dle tý knížky, ta pojistka co to má být je úplně na něco jinýho :-(
MOmentálně to ale nezjistím, protože se mi jaksi potkal motor (najeto 62000), takže jsem dnes celej den rozebíral ten druhej a s kámošm mechanikem budem přehazovat. Snad tohle bude stejný..
Zlatý VW v dieslu !!!! :cry:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

popis ako vyzeral stary alternator a ako vyzera novy, pretoze je dost mozne, ze v originale si mal alternator, ktory je predbudeny cez kontrolku v palubovke a pri zvysenych otackach sa budi sam (preto su modely s tymto alternatorom bez poistky budenia), a dal si tam alternator zo starsieho modelu, ktorý je budeny samostatne cez poistku a pravdepodobne nema vývod na kontrolku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
darkar99
Příspěvky: 22
Registrován: ned dub 06, 2008 17:14
Bydliště: medový újezd

Příspěvek od darkar99 »

mám taky takovej dotaz - odešel mi altík na 97 (má na sobě relé ) a doma mám jeden funkční z 90 ( má relé u motoru ) šlo by to nějak složit aby v 97 fungoval ten z 90 jelikož tam je vše funkční
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

darkar99 píše:mám taky takovej dotaz - odešel mi altík na 97 (má na sobě relé ) a doma mám jeden funkční z 90 ( má relé u motoru ) šlo by to nějak složit aby v 97 fungoval ten z 90 jelikož tam je vše funkční
Samozřejmě. Máš-li k tomu altíku z 90 i napěťové relé (PP380) a relé kontrolky dobíjení (není podmínkou) tak se to dá přeházet. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
darkar99
Příspěvky: 22
Registrován: ned dub 06, 2008 17:14
Bydliště: medový újezd

Příspěvek od darkar99 »

u 90 mam vše takže dík za radu a jdu se na to kouknout
Hanuš
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Hanuš »

prosím o radu. Niva r.v. 2003, 1,7i.
Alternátor 80A. při jízdě mi to uplně vyždímalo baterku. Kontrolka před nastartováním normálně svítí, po nastartování zhasne (tak to má dělat). Při nastartování to dává cca12v, což je málo. co s tím. všechny spoje, pojistky, klínový ř., ...jsem zkoušel.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Luděk Musil »

Buď krátký uhlíky nebo integrovaný regulátor.
Takže v první fázi zkus alternátor vyjmout z vozu, na stole sundat zadní kryt, zkontrolovat uhlíky, na regulátoru očistit dosedací plochy a konektory. Možná proměřit vinutí multimetrem (zde musí poradit někdo jinej - tohle neumím :cry: ).
Pokud to nebude fungovat, bude asi potřeba sehnat nový regulátor. L.
PS: specifikované vozidlo, slušně popsaný problém, takto má být položená otázka :idea:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Ahoj. Mam presne ten isty problem, rv 99. Ako vôbec vymontujem alternator,je tu dakde postup?Ide to zvrchu alebo musim na zdvyhak? Dakujem vopred za odpoved.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Majo »

To co je za Niva, co musi na zdvihak? :lol:
Vrchny sroub sa lepsie vymontuje zvrchu, spodny zase odspodu. Cely altik sa potom vytiahne spodkom. Ale zdvihak som k tomu nepotreboval nikdy ani na osobaku.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Dik, idem na to. Snad to nedovrzem.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Dovrzal. Ten spodny sroub nesel vymlatit ven, tak som zobral karbosku a vyprostil jeho hlavu, aby sa dalo s celym otacat. Pri tej prilezitosti som jemne nacechral drzak, takze neviem ci to ustoji,po namontovani. Ozaj, nemate ho dakto na predaj? :oops:
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Majo »

co znamena "jemne nacechral drzak", to by chcelo asi foto, nejaky maly rezik mu urcite neuskodi....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

som to cvakol, by dslsi sikulovia sa do toho racej nepustali mam trosku fofr,tak snad po vikende dam to foto
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

takže altik repasovaný, fy Bosh 28 e, uhliky a vraj komutátor, ale to som mohol aj spatne rozumet. Dosť dlho nabieha na 13,8 V asi 5 min. Problem pretrvava. Baterka ma po nabití po 2 dňoch stále 12,8 V, keď na nej trochu pojazdím cca 1,5 h tak už nenaštartujem. stav 11,7 V. Inak odber bez záťaže s otočeným klúčom cca 8,5 A, čož sa mi zdá dosť. bat je bezudržbova 74 Ah. co fčul? je tam dačo čo ju stále žere alebo je to špatná bat?
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“